Oei....
Oei....
Gister was het mooi weer, warm weer
En aangezien mijn ventilator (het blijkbaar) niet deed.... is mijn motor bij het derde streepje aan de kook geraakt....
Motor liep 1sec heel slecht, toen kwam er een gigantische walm uit de uitlaat.... Heb meteen motor af gezet en kap los gedaan.... er liep zelfs nog water uit de luchtfilter
Toen heb ik Marcel gebelt... hij zei zelf ook al dat de kop gescheurd kan zijn.... en of ik nog wel naar huis kon/mocht rijden...
Ik ben die avond heel erg rustig naar huis gereden, gelukkig zonder problemen.
Vanochtend heb ik weer 12km naar de garage gereden ook zonder problemen.... dus hun gaan hem nu checken en hopelijk fixen....
Wat kan er zoal kapot zijn? Kop gescheurd? Koppakking? Koelsysteem?
Zou een reparatie het waard zijn?
Hebben jullie nog tips om de garage even te bellen en bepaalde dingen te checken?
Ik baalde gvd als een stekker... had zaterdag al een afspraak gemaakt om de auto even goed te controleren met alles... gebeurd me dit weer en loop ik misschien zandvoort mis....
En aangezien mijn ventilator (het blijkbaar) niet deed.... is mijn motor bij het derde streepje aan de kook geraakt....
Motor liep 1sec heel slecht, toen kwam er een gigantische walm uit de uitlaat.... Heb meteen motor af gezet en kap los gedaan.... er liep zelfs nog water uit de luchtfilter
Toen heb ik Marcel gebelt... hij zei zelf ook al dat de kop gescheurd kan zijn.... en of ik nog wel naar huis kon/mocht rijden...
Ik ben die avond heel erg rustig naar huis gereden, gelukkig zonder problemen.
Vanochtend heb ik weer 12km naar de garage gereden ook zonder problemen.... dus hun gaan hem nu checken en hopelijk fixen....
Wat kan er zoal kapot zijn? Kop gescheurd? Koppakking? Koelsysteem?
Zou een reparatie het waard zijn?
Hebben jullie nog tips om de garage even te bellen en bepaalde dingen te checken?
Ik baalde gvd als een stekker... had zaterdag al een afspraak gemaakt om de auto even goed te controleren met alles... gebeurd me dit weer en loop ik misschien zandvoort mis....
C20XE '94
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Zo te lezen ben ik niet de enige die een dipje heeft vandaag
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Ja inderdaad... heb al een totaal reparaties van ong 3000 3500 euro gehad in 5 maanden... en dan nu dit weer... en dan ook nog NET voor zandvoort....
Daarom heb ik hem vanochtend al naar de garage gebracht... in de hoop dat ie deze week klaar is...
Laat maar hopen dat het bij de koppakking blijft...
Daarom heb ik hem vanochtend al naar de garage gebracht... in de hoop dat ie deze week klaar is...
Laat maar hopen dat het bij de koppakking blijft...
C20XE '94
fdsf
pfff......idd na al die reparaties misschien kut om tedoen....maar kan je niet beter een goede astra gsi kopen?? ik heb de mijne meer als een jaar en enige wat kapot ois gegaan is de lambda sonde....
om heel eerlijk tezijn....als ik meer als 3000 euro al aan reparaties had gehad.....vond ik vanaf dat moment opel een kutmerk en zou spontaan Nixsan gaan rijdne ofzo
of loop ik nu te vloeken??
om heel eerlijk tezijn....als ik meer als 3000 euro al aan reparaties had gehad.....vond ik vanaf dat moment opel een kutmerk en zou spontaan Nixsan gaan rijdne ofzo
of loop ik nu te vloeken??
Tja... maar als ik het ene heb gedaan moet het andere ook gebeuren... anders repareer je de auto en doe je hem weg... zonde geld....
Maar als deze kapot loopt koop ik me weer mijn oude vertrouwe Mitsubishi Colt U9
50 euro gekocht
Ding had kopelling al helemaal gaar vele andere dingen klopten niet...
Maar heb er 5 maand zonder enige problemen mee rond gereden.... in hartje zomer in de file van de zwarte cross (zusje heen brengen) met een hete motor een vette burnout gemaakt met handrem... geen probleem... ding was niet kapot te krijgen!
Totdat APK kwam.... dagdag colt
Maar als deze kapot loopt koop ik me weer mijn oude vertrouwe Mitsubishi Colt U9
50 euro gekocht
Ding had kopelling al helemaal gaar vele andere dingen klopten niet...
Maar heb er 5 maand zonder enige problemen mee rond gereden.... in hartje zomer in de file van de zwarte cross (zusje heen brengen) met een hete motor een vette burnout gemaakt met handrem... geen probleem... ding was niet kapot te krijgen!
Totdat APK kwam.... dagdag colt
C20XE '94
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
3500 aan reparaties.. in 5 maanden WOW
ja het is wel zo dat je steeds meer tegenkomt en dan ook maar laat maken, en gaandeweg stapelen de bedragen aardig op dat wel
het enige dat ik in 1,5 jaar moest vervangen, was een lambdasonde tijdens apk. verder 3x een kleine beurt en 1x preventief distributie.
maar als ik zoveel geld erin had gestoken, zou ie nieuwe achterschermen hebben en compleet overgespoten
Balen en hopen dat dit ´´euvel´´ nou eens het laatste is ( dat moet haast wel zou je denken)
ja het is wel zo dat je steeds meer tegenkomt en dan ook maar laat maken, en gaandeweg stapelen de bedragen aardig op dat wel
het enige dat ik in 1,5 jaar moest vervangen, was een lambdasonde tijdens apk. verder 3x een kleine beurt en 1x preventief distributie.
maar als ik zoveel geld erin had gestoken, zou ie nieuwe achterschermen hebben en compleet overgespoten
Balen en hopen dat dit ´´euvel´´ nou eens het laatste is ( dat moet haast wel zou je denken)
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Ik ben niks anders gewent helaas....Roy 2.0 16v schreef: 3500 aan reparaties.. in 5 maanden WOW
ja het is wel zo dat je steeds meer tegenkomt en dan ook maar laat maken, en gaandeweg stapelen de bedragen aardig op dat wel
het enige dat ik in 1,5 jaar moest vervangen, was een lambdasonde tijdens apk. verder 3x een kleine beurt en 1x preventief distributie.
maar als ik zoveel geld erin had gestoken, zou ie nieuwe achterschermen hebben en compleet overgespoten
Balen en hopen dat dit ´´euvel´´ nou eens het laatste is ( dat moet haast wel zou je denken)
Maar als de garage nu zou bellen.... en zou zeggen, Koppakking... 600 euro nieuw moteren...
Ja of nee?.... voor 600 euro heb ik een Colt.... maar dan is het natuurlijk wel weggegooid geld omdat ik al die andere reparaties heb gedaan... maar persoonlijk moet ik ook een keer een lijn trekken waarbij ik stop met de reparaties....
C20XE '94
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Er zijn meer mensen die een koppakking kunnen vervangen he
Zijn wel aardige bedragen, maar dat doe je nou eenmaal voor je bakkie, ik wil niet eens wéten wat er aan geld in mijn steesjon zit... had ik een ERNSTIG dikke M3/M5/Scoob van kunnen rijden, zeker weten
Zijn wel aardige bedragen, maar dat doe je nou eenmaal voor je bakkie, ik wil niet eens wéten wat er aan geld in mijn steesjon zit... had ik een ERNSTIG dikke M3/M5/Scoob van kunnen rijden, zeker weten
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
ik gok em meer op een verrotte slang van enkele tientjes
maar wel apart dat ie eerst flink lekt, en na die bears leak niet of amper.. gescheurde slang gaat ook niet zomaar weer dicht van die ´´wondermiddeltjes´´
afwachten en duimen maar dat t meevalt en de duurdere ingrepen door iemand van hiero laten doen
maar wel apart dat ie eerst flink lekt, en na die bears leak niet of amper.. gescheurde slang gaat ook niet zomaar weer dicht van die ´´wondermiddeltjes´´
afwachten en duimen maar dat t meevalt en de duurdere ingrepen door iemand van hiero laten doen
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Ja afwachten... ik bel ze om 17:00 even op... hopen dat ze er al even naar hebben gekeken....
Zelf denk ik dat het nog wel mee valt...
Er zat geen troep in het oliecircuit....
De auto liep (eigenlijk) perfect zoals altijd...
Het enigste wat me zorgen maakt is dat er water/koelvloeistof door de powerfilter naar buiten kwam lopen... maar dat was ook het enigste wat lekte op dat moment....
Vanochtend onder de auto gegeken... helemaal geen vlekje of iets...
Maar mij is uitgelegd dat het koelsysteem en luchtsysteem goed zijn gescheiden van elkaar... dat alleen door een scheur er water via de carbaratuer via de LMM naar buiten kan lopen... wat er op duid dat er dus een flinke scheur ergens in zit....
Tenzij iemand hier zegt dat het op een andere manier door de luchtfilter kan zijn gekomen ..... wat mij dus heeeeeel erg geruststeld....
Zelf denk ik dat het nog wel mee valt...
Er zat geen troep in het oliecircuit....
De auto liep (eigenlijk) perfect zoals altijd...
Het enigste wat me zorgen maakt is dat er water/koelvloeistof door de powerfilter naar buiten kwam lopen... maar dat was ook het enigste wat lekte op dat moment....
Vanochtend onder de auto gegeken... helemaal geen vlekje of iets...
Maar mij is uitgelegd dat het koelsysteem en luchtsysteem goed zijn gescheiden van elkaar... dat alleen door een scheur er water via de carbaratuer via de LMM naar buiten kan lopen... wat er op duid dat er dus een flinke scheur ergens in zit....
Tenzij iemand hier zegt dat het op een andere manier door de luchtfilter kan zijn gekomen ..... wat mij dus heeeeeel erg geruststeld....
C20XE '94
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Punt is dat je op een gegeven moment naar een bepaald punt toe groeit met je investeringen dat je de kritieke zaken vervangen hebt en gerepareerd zijn. Zo wist ik van mijn Astra doordat ik de vorige eigenaresse kende precies wat de problemen waren. Ik wist dat ik de meeste euvels op korte termijn zelf zou kunnen oplossen. Alleen de koppeling moest vervangen worden.
Ik wist dat de C20NE nog wel even door zou pruttelen. Ik ben toen eerst als een gek aan de slag gegaan om mijn auto technisch gezien weer up-to-date te krijgen voordat het ongeplande reparaties werden. Je kunt dan denken aan:
- Versleten ashoezen vervangen
- Rubbers wielophanging vervangen
- Distributieriem en waterpomp vervangen
Vervolgens de carrosserie grondig aangepakt zodat ik weer door de keuring zou komen.
- Daarna remschijven en blokken achter (preventief) vervangen
- Slangen een expansievat koelsysteem vervangen
ga zo maar door.
Omdat ik het preventief kon (laten) doen heeft me dit een beheersbaar kostenplaatje opgeleverd. Dan rij je echt op een heel andere manier dan wanneer je achter de feiten aan loopt.
Dan kun je beter besluiten het in een keer goed aan te pakken.
Dat heb ik dus met mijn motorblok ook gedaan.
Das mijn idee...
Ik wist dat de C20NE nog wel even door zou pruttelen. Ik ben toen eerst als een gek aan de slag gegaan om mijn auto technisch gezien weer up-to-date te krijgen voordat het ongeplande reparaties werden. Je kunt dan denken aan:
- Versleten ashoezen vervangen
- Rubbers wielophanging vervangen
- Distributieriem en waterpomp vervangen
Vervolgens de carrosserie grondig aangepakt zodat ik weer door de keuring zou komen.
- Daarna remschijven en blokken achter (preventief) vervangen
- Slangen een expansievat koelsysteem vervangen
ga zo maar door.
Omdat ik het preventief kon (laten) doen heeft me dit een beheersbaar kostenplaatje opgeleverd. Dan rij je echt op een heel andere manier dan wanneer je achter de feiten aan loopt.
Dan kun je beter besluiten het in een keer goed aan te pakken.
Dat heb ik dus met mijn motorblok ook gedaan.
Das mijn idee...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Dat begrijp ik... maar momenteel zit ik heel erg in de schulden bij de bank en familie... dit kan ik me gewoon niet meer veroorloven...
3500 euro in 4 maanden kan niemand opbrengen.... en zoals je begrijpt begin ik de moed ook wel te verliezen zo.... heb de auto 4 maanden... niks anders dan problemen mee gehad... het heeft me zo diep in de schulden gewerkt dat het me echt jaren gaat duren om alles weer op 0 te krijgen....
3500 euro in 4 maanden kan niemand opbrengen.... en zoals je begrijpt begin ik de moed ook wel te verliezen zo.... heb de auto 4 maanden... niks anders dan problemen mee gehad... het heeft me zo diep in de schulden gewerkt dat het me echt jaren gaat duren om alles weer op 0 te krijgen....
C20XE '94
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Wilde ik net zeggen... is ook een beetje een budget verhaal natuuurlijk, niet iedereen heeft een dikke vette spaarpot van een paar ruggies, niet voor de auto iig...
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Dat is kloten om te horen... Ik zou je graag helpen, maar hierin kan ik helaas niet veel voor je betekenen vrees ik...JW schreef:Dat begrijp ik... maar momenteel zit ik heel erg in de schulden bij de bank en familie... dit kan ik me gewoon niet meer veroorloven...
3500 euro in 4 maanden kan niemand opbrengen.... en zoals je begrijpt begin ik de moed ook wel te verliezen zo.... heb de auto 4 maanden... niks anders dan problemen mee gehad... het heeft me zo diep in de schulden gewerkt dat het me echt jaren gaat duren om alles weer op 0 te krijgen....
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Ja man, daar heb je wel een punt idd.. blijft het nog steeds erg vaag dat er koelvloeistof uit je inlaat komt
Maar in een uiterst geval heb je voor 100 - 200 € een compleet andere motor, middagje knoeien met een ervaren swappert, en je kan er weer tegenaan... aan een NE zou ik geen 600€ reparaties laten doen.. koppakking vervangen ala, maar dan niet door een garage....
Maar in een uiterst geval heb je voor 100 - 200 € een compleet andere motor, middagje knoeien met een ervaren swappert, en je kan er weer tegenaan... aan een NE zou ik geen 600€ reparaties laten doen.. koppakking vervangen ala, maar dan niet door een garage....
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Gisteravond de garage gebeld...
Ze hebben tot zover nog niks bijzonders kunnen ontdekken bij het stationair lopen, ze hebben inderdaad gezien dat de fan bij temperatuur niet aanslaat...
Nieuwe schakeling wordt vandaag voor de fan gemonteerd...
Verder moeten we nog nakijken waarom de temperatuur nooit verder komt dan het eerste streepje tijdens het rijden... ondanks de nieuwe thermostaat die er (1,5 maand) in zit...
Vanmorgen gaan ze alles monteren en ik kon ze vanmiddag bellen om te kijken hoe en wat...
Ze hebben tot zover nog niks bijzonders kunnen ontdekken bij het stationair lopen, ze hebben inderdaad gezien dat de fan bij temperatuur niet aanslaat...
Nieuwe schakeling wordt vandaag voor de fan gemonteerd...
Verder moeten we nog nakijken waarom de temperatuur nooit verder komt dan het eerste streepje tijdens het rijden... ondanks de nieuwe thermostaat die er (1,5 maand) in zit...
Vanmorgen gaan ze alles monteren en ik kon ze vanmiddag bellen om te kijken hoe en wat...
C20XE '94
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn