Ook bij mij brand het motorstoringslampje
Ook bij mij brand het motorstoringslampje
Vorige week heb ik een ander motortje (C18XE) erin gehangen, maar sinds de eerste keer starten brand het motorstoringslampje..
Heb het toen uitgelezen met storingscode 73 als resultaat..
Volgens een lijstje op internet voor Simtec 56.0 storingscodes zou dat de "inlaattemperatuursensor" moeten zijn
Heb vorige week bij de dealer een nieuwe "inlaattemperatuursensor" besteld, en vandaag opgehaald en aangesloten.. helaas zonder resultaat..
Nog maar een keer uitgelezen.. resultaat, 24, 38 & 73
deze keer even wat verder gezocht naar een overzicht met storingscodes..
24 = Vehicle speed signal
38 = Oxygen sensor circuit, Voltage high
73 = Mass air flow temperature, Voltage low
24 is duidelijk, weet ook wel waar dat aan ligt en wat ik er aan moet doen..
38 zou dan volgens mij betekenen dat er iets met de lambdasensor zou moeten zijn.
En 73 snap ik eigenlijk niet zo goed, temperatuur van de luchtmassameter??
Heb de luchtmassameter al vervangen voor de gene waar ik met de vorige motor heb rond gereden.
Lambdasensor is nog geen 2 jaar oud, en heeft voorheen ook nooit voor problemen gezorgd..
het mooie is ook nog nadat ik de accu 5min los heb gehad, dat ie zonder de motor te hebben gestart die storingscodes al geeft
Overigens doet de motor het prima, en houd niet in ofzo.
ook zijn alle sensoren origineel van Opel.. dus geen imitatie rommel..
Iemand een ideetje??
Heb het toen uitgelezen met storingscode 73 als resultaat..
Volgens een lijstje op internet voor Simtec 56.0 storingscodes zou dat de "inlaattemperatuursensor" moeten zijn
Heb vorige week bij de dealer een nieuwe "inlaattemperatuursensor" besteld, en vandaag opgehaald en aangesloten.. helaas zonder resultaat..
Nog maar een keer uitgelezen.. resultaat, 24, 38 & 73
deze keer even wat verder gezocht naar een overzicht met storingscodes..
24 = Vehicle speed signal
38 = Oxygen sensor circuit, Voltage high
73 = Mass air flow temperature, Voltage low
24 is duidelijk, weet ook wel waar dat aan ligt en wat ik er aan moet doen..
38 zou dan volgens mij betekenen dat er iets met de lambdasensor zou moeten zijn.
En 73 snap ik eigenlijk niet zo goed, temperatuur van de luchtmassameter??
Heb de luchtmassameter al vervangen voor de gene waar ik met de vorige motor heb rond gereden.
Lambdasensor is nog geen 2 jaar oud, en heeft voorheen ook nooit voor problemen gezorgd..
het mooie is ook nog nadat ik de accu 5min los heb gehad, dat ie zonder de motor te hebben gestart die storingscodes al geeft
Overigens doet de motor het prima, en houd niet in ofzo.
ook zijn alle sensoren origineel van Opel.. dus geen imitatie rommel..
Iemand een ideetje??
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Ok!
DTC 24: Geen Snelheidssignaal,
DTC 38: O2 sensorcircuit spanning laag,
DTC 73: Luchtmassameter spanning laag.
DTC 38 -> Signaal lambdasonde is gedurende 15 sec continu onder de 60 mV geweest. Dus check de werking van de sensor en de bedrading en/of meet direct de lambdaspanning op de computer. LET OP!!! 5 Volt lambdasonde!!!!!
DTC 73 -> Motortoerental boven de 704 rpm en minder dan 5,1 kg/h langer dan 3 sec.
Suc6!
DTC 24: Geen Snelheidssignaal,
DTC 38: O2 sensorcircuit spanning laag,
DTC 73: Luchtmassameter spanning laag.
DTC 38 -> Signaal lambdasonde is gedurende 15 sec continu onder de 60 mV geweest. Dus check de werking van de sensor en de bedrading en/of meet direct de lambdaspanning op de computer. LET OP!!! 5 Volt lambdasonde!!!!!
DTC 73 -> Motortoerental boven de 704 rpm en minder dan 5,1 kg/h langer dan 3 sec.
Suc6!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Dat kan. Je luchtmassameter meet te weinig.
Geen wonder als je ergens een lek hebt, dan zuigt ie het buiten de LMM om. Maar er zijn veel oorzaken te bedenken.
Bv als je dat gaasje of roostertje eruit ropt krijg je ook zulke trouwbles
Geen wonder als je ergens een lek hebt, dan zuigt ie het buiten de LMM om. Maar er zijn veel oorzaken te bedenken.
Bv als je dat gaasje of roostertje eruit ropt krijg je ook zulke trouwbles
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
bij mij brand het voorgloei lampje??????
lamdasensor??? ik heb gehoord dat die vaak stuk gaan
lamdasensor??? ik heb gehoord dat die vaak stuk gaan
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer: