Technische Vragen
Technische Vragen
Aangezien mijn beunaas een grote hartoperatie heeft gehad en ik hem even niet meer wil lastig vallen, wil ik hier even wat info vragen (garages vertrouw ik niet op advies)
Een aantal dingetjes:
- Als ik over een hobbel of iets ga, dan hoor ik elke keer een tik of een klik bij mijn wielen vandaan... bekend bij iemand?
- Als ik ga remmen hoor ik elke keer een best harde klik geluid
- Mijn remmen piepen constant ondanks dat er nieuwe schijven en blokjes op zitten.... kan dit zijn door slechte qualiteit blokjes?
Alvast bedankt voor de info!
Een aantal dingetjes:
- Als ik over een hobbel of iets ga, dan hoor ik elke keer een tik of een klik bij mijn wielen vandaan... bekend bij iemand?
- Als ik ga remmen hoor ik elke keer een best harde klik geluid
- Mijn remmen piepen constant ondanks dat er nieuwe schijven en blokjes op zitten.... kan dit zijn door slechte qualiteit blokjes?
Alvast bedankt voor de info!
C20XE '94
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
Re: Technische Vragen
Aangezien mijn beunaas een grote hartoperatie heeft gehad en ik hem even niet meer wil lastig vallen, wil ik hier even wat info vragen (garages vertrouw ik niet op advies)
Een aantal dingetjes:
Vraag 1:
Als ik over een hobbel of iets ga, dan hoor ik elke keer een tik of een klik bij mijn wielen vandaan... bekend bij iemand?
Vraag 2
Als ik ga remmen hoor ik elke keer een best harde klik geluid
Vraag 3
Mijn remmen piepen constant ondanks dat er nieuwe schijven en blokjes op zitten.... kan dit zijn door slechte qualiteit blokjes?
Alvast bedankt voor de info!
Vraag 1.
Ding zit achter je voorwielen en hoort vast te zitten.
breken wel eens af is een stukje van de stabilisator meen ik.
dit veroorzaakt het klapperen waarschijnlijk.
Vraag 3:
Waarschijnlijk geen kopervet tussen remblokken en remzuiger.
Een aantal dingetjes:
Vraag 1:
Als ik over een hobbel of iets ga, dan hoor ik elke keer een tik of een klik bij mijn wielen vandaan... bekend bij iemand?
Vraag 2
Als ik ga remmen hoor ik elke keer een best harde klik geluid
Vraag 3
Mijn remmen piepen constant ondanks dat er nieuwe schijven en blokjes op zitten.... kan dit zijn door slechte qualiteit blokjes?
Alvast bedankt voor de info!
Vraag 1.
Ding zit achter je voorwielen en hoort vast te zitten.
breken wel eens af is een stukje van de stabilisator meen ik.
dit veroorzaakt het klapperen waarschijnlijk.
Vraag 3:
Waarschijnlijk geen kopervet tussen remblokken en remzuiger.
get a gsi or die trying.
LEXMAUL powertttttttt.
LEXMAUL powertttttttt.
Even nog een heel snel vraagje tussendoor.
Ik heb nu 2 deuren met handmatige ramen en geen C.V.
Raamslinger is heel slecht... ramen gaan zwaar en de deur trilt heel erg bij het rijden.
Verder wil de deur ook niet meer open blijven staan als ik de deur los doe.
Ik heb nu dus 2 deuren op marktplaats gezien met elec. ramen en C.V.
1. Past dit op een '92 C20NE ivm de huidige kabelboom? (kan ik alles wel aansluiten?)
2. Zijn de deuren opzich makkelijk te moteren?
Ik wou vanavond even gaan kijken bij deze man dus vandaar het vraagje even tussendoor.
Ik heb nu 2 deuren met handmatige ramen en geen C.V.
Raamslinger is heel slecht... ramen gaan zwaar en de deur trilt heel erg bij het rijden.
Verder wil de deur ook niet meer open blijven staan als ik de deur los doe.
Ik heb nu dus 2 deuren op marktplaats gezien met elec. ramen en C.V.
1. Past dit op een '92 C20NE ivm de huidige kabelboom? (kan ik alles wel aansluiten?)
2. Zijn de deuren opzich makkelijk te moteren?
Ik wou vanavond even gaan kijken bij deze man dus vandaar het vraagje even tussendoor.
C20XE '94
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
als de deuren in dezelfde kleur zijn zou je ze zo op je auto kunnen zetten
kwa draden gaat het er dan om wat jouw auto al voorbereid heeft liggen, want de deuren zijn compleet neem ik aan. dus daar hoef je niet naar te kijken.
of je auto voorbereid is kun je zien aan de pinnen van je deurstekker. dus ik zou zeggen trek/draai die stekker even los, maak een foto van de pinnen. dus van de dikke zwarte die vanuit je auto je deur ingaat.
deuren monteren is simpel, scharnieren eruit tikken, oude deur eruit, nieuwe erin. behoud je je eigen deuren moet je alles overzetten, en dat is ook makkelijk, staat ook een beschrijving van in het archief.
maar zoals ik nu lees wil je de complete deuren overzetten, supersimpel
dat je deur niet open blijft staan had ik eerst ook, moet je even 2 deurvangers halen bij de dealer. kostten 17,- ongeveer per stuk., artikelnummer heb ik thuis liggen. die zijn best makkelijk te vervangen.
kwa draden gaat het er dan om wat jouw auto al voorbereid heeft liggen, want de deuren zijn compleet neem ik aan. dus daar hoef je niet naar te kijken.
of je auto voorbereid is kun je zien aan de pinnen van je deurstekker. dus ik zou zeggen trek/draai die stekker even los, maak een foto van de pinnen. dus van de dikke zwarte die vanuit je auto je deur ingaat.
deuren monteren is simpel, scharnieren eruit tikken, oude deur eruit, nieuwe erin. behoud je je eigen deuren moet je alles overzetten, en dat is ook makkelijk, staat ook een beschrijving van in het archief.
maar zoals ik nu lees wil je de complete deuren overzetten, supersimpel
dat je deur niet open blijft staan had ik eerst ook, moet je even 2 deurvangers halen bij de dealer. kostten 17,- ongeveer per stuk., artikelnummer heb ik thuis liggen. die zijn best makkelijk te vervangen.
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Die portiervangers.... kan je dat monteren zonder al te veel los te halen?
Dus kan je je binnenbekleding van je portier erop laten etc?
Mijn portier blijft nl ook niet staan... heel irri.
Dus kan je je binnenbekleding van je portier erop laten etc?
Mijn portier blijft nl ook niet staan... heel irri.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
volgens mij schroef je die portiervangers vanaf de buitenkant los, 2 boutjes, doppie 8, maar je moet ze dan via de binnenkant eruit vissen, en de nieuwe dus weer vanaf binnen naar buiten doen.....
want als je em losschroeft valt ie in je deur... en dat red je niet via je deurstekker
volgens mij heb ik ze toen vervangen toen mn panelen er weer eens aflagen ( die panelen blijven ook klote hoor, bijna elke keer breekt er weer een stukje plastic af.. helemaal met nieuwe vastklikdingen grr)
vorige keer heb ik er een paar vastgekit en me deurpaneel zit nou weer eens strak!
je zou het kunnen proberen via je dearspeakersgat! even roostertje eraf proberen te wippen en dan zou het misschien ook lukken! veel gepiel maar dan kan je paneel blijven zitten
want als je em losschroeft valt ie in je deur... en dat red je niet via je deurstekker
volgens mij heb ik ze toen vervangen toen mn panelen er weer eens aflagen ( die panelen blijven ook klote hoor, bijna elke keer breekt er weer een stukje plastic af.. helemaal met nieuwe vastklikdingen grr)
vorige keer heb ik er een paar vastgekit en me deurpaneel zit nou weer eens strak!
je zou het kunnen proberen via je dearspeakersgat! even roostertje eraf proberen te wippen en dan zou het misschien ook lukken! veel gepiel maar dan kan je paneel blijven zitten
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi