Alarmmmmm probleem

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Alarmmmmm probleem

Bericht door Laagvlieger »

Ik heb een probleem met mijn alarm.
Tis een Meta klasse III.
Wat is het probleem.

Als ik de auto warm wegzet gaat het alarm af na een paar minuuten.
Oorzaak heb ik ook gevonden.
Bij warme motor gaat na het uitzetten soms na een paar minuuten de nakoeling van de motor aan.
Dit veroorzaakt denk ik even een spanningsfluctuatie (leuk woord) waardoor het alarm dat misschien ziet als een inbraakpoging.

Zijn hier oplossingen voor?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

zit er geen bewegingssensor op, dat ie daardoor afgaat?

zo niet... bestaat er niet een soort condensatortje ofzo die je voor de fan kan plaatsen, zodat hij niet plotseling vol vermogen van de accu vraagt en een fluctuering veroorzaakt...


ik heb een zelfde iets... maar dan spanning voor de carpc...
als ik de car-pc start vóórdat ik de auto start en vervolgens de auto start... slaat de pc vast... datzelfde heb je normaal ook als je radio aanstaat. als je dan start, gaat de spanning even van de radio... Is het dan mogelijk de spanning voor de car-pc rechtstreeks van de accu te halen i.p.v. originele radio-bekabeling?
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Re: Alarmmmmm probleem

Bericht door GrinX »

Laagvlieger schreef:Ik heb een probleem met mijn alarm.
Tis een Meta klasse III.
Wat is het probleem.

Als ik de auto warm wegzet gaat het alarm af na een paar minuuten.
Oorzaak heb ik ook gevonden.
Bij warme motor gaat na het uitzetten soms na een paar minuuten de nakoeling van de motor aan.
Dit veroorzaakt denk ik even een spanningsfluctuatie (leuk woord) waardoor het alarm dat misschien ziet als een inbraakpoging.

Zijn hier oplossingen voor?
Ja hier is een oplossing voor.
Ik heb zelf ook een META gehad (die met zo'n extreem klein kastje)
Een erg fijn alarm, alleen op sommige fronten te gevoelig.
Je kunt aan de verbruiker een zware condensator laten schakelen dmv een opto coupler.

voorbeeldje:

Je clixon (thermoswitch die de fan regelt) slaat aan, via een optocoupler schakeling kun je dan de ELCO aanspreken welke op zijn beurt via een relais wordt bestuurd naar je fan toe.

Het alarm zal dan geen piekwegvallen zien, en houd zich dan rustig.
Schakeling is heel eenvoudig te bouwen, als je een hoop orginele stekkers hebt kun je het zelfs uit laten zien alsof het door Opel zelf is gemaakt.

Let wel... je hebt een behoorlijk elco nodig om die piek eraf te krijgen, een fan slurpt al heel snel een 10 ampere weg. (hier zijn overigens berekeningen voor)
Ik gok dat je al snel een .25Mf nodig hebt om de piek op te laten vangen.
(Groter mag altijd.. kleiner niet)
Als jij niet van sjnap.. roep maar wat tegen me op msn, dan help ik je verder.
Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Msn!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Ik heb misschien een betere en makkelijkere oplossing (sorry grinx :oops: )!!!!
Alleen moet ik nog even een schema vinden.

Softstart op de koelmotoren.
Dus met een stukje (vermogens) electronica de koelmotoren langzaam op toeren laten komen ipv BAM gelijk 100%.

Dus weet iemand een schema?
Of is het kant en klaar te koop?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Plaats reactie