spaghetti?

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Bericht door oenatje »

ASTRA 1.4 HB. MOT.C14NZ 44KW 10-91 t/m 02-98
ASTRA 1.4 SI HB. MOT.C14SE 60KW 10-91 t/m 12-93
ASTRA 1.4 16V. HB. MOT.X14XE 66KW 04-96 t/m 02-98
ASTRA 1.6 HB. MOT.C16NZ 55KW 10-91 t/m 08-93
ASTRA 1.6 HB. MOT.X16SZ 52KW 09-93 t/m 03-96
ASTRA 1.6 HB. MOT.X16SZR 55KW 04-96 t/m 02-98
ASTRA 1.6 SI HB. MOT.C16SE 74KW 10-91 t/m 08-94
ASTRA 1.6 16V. HB. MOT.X16XEL 74KW 09-94 t/m 02-98
ASTRA 1.8 HB. MOT.C18NZ 66KW 10-91 t/m 08-94
ASTRA 1.8 16V. HB. MOT.C18XE 92KW 09-93 t/m 08-94
ASTRA 1.8 16V. HB. MOT.C18XEL 85KW 09-94 t/m 03-96
ASTRA 1.8 16V. HB. MOT.X18XE 85KW 04-96 t/m 02-98
ASTRA 1.8 16V.GSI HB. MOT.C18XE 92KW 09-93 t/m 08-94
ASTRA 2.0 HB. MOT.C20NE 85KW 10-91 t/m 08-93
ASTRA 2.0 GSI HB. MOT.C20NE 85KW 10-91 t/m 08-93
ASTRA 2.0 16V.GSI HB. MOT.X20XEV 100KW 03-95 t/m 02-98
ASTRA 2.0 16V.GSI HB. MOT.C20XE 110KW 10-91 t/m 02-95
ASTRA 1.7 D.(KAT) HB. MOT.17DA/C17DR 44KW 10-91 t/m 08-94
ASTRA 1.7 TD.KAT. HB. MOT.TC4EE1 60KW 10-91 t/m 02-98
ASTRA 1.7 TD.KAT. HB. MOT.X17DTL 50KW 09-94 t/m 02-98

geen c18ne te zien

maar die code bestaat wel, weet alleen niet in welke opel hij gezeten heeft
verliefdopGSI

Bericht door verliefdopGSI »

naja sorry dan :lol:

d8 dat 1.8 8 klepper er ook wel was..

maar was vergissing dus.. :roll:

ben nog geen volleerd astra rijder :P

nu nog effe in de koektrommel en snel astra zoeken.

denk via het forum hier, beter onderhouden astra`s..

en bekendere astra`s qua mankementen
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Bericht door oenatje »

1.8 8v is er ook wel maar die is alleen in een gewone astra gekomen

ASTRA 1.8 HB. MOT.C18NZ 66KW 10-91 t/m 08-94
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

En al eerder gezegd; in de Kadett's en volgens mij in nog wel meer modellen al zal dat dan zonder C(at) zijn :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
gsipiloot
forum-gebruiker
Berichten: 1630
Lid geworden op: 20 dec 2006 23:27
Locatie: geffen

Bericht door gsipiloot »

idd soundje heeft gelijk!

een maat van mij heeft een kadett gsi 1.8 8v gehad die hebben 115 pk die van hem was uit 1986 dus die blokken lagen in de eerste versies van de kadett (E) gsi
k weet niet of ze lang geleverd zijn maar dat zal wel niet want ik heb zelf een kadett gsi 2.0 gehad met ook maar 115pk was volgens mij een
2.0seh en dan heb je ook nog de 2.0ne met 130pk en die is later weer vervangen voor de 1.8 16v in de astra gsi
astra gsi heb je ook in 2.0 8v met 115pk en ook de 130pk versie
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Bericht door oenatje »

130pk versie astra gsi? nee er zijn maar 3 soorten astra gsi's

116pk c20ne
125pk c18xe
150pk c20xe

ASTRA 1.8 16V.GSI HB. MOT.C18XE 92KW 09-93 t/m 08-94
ASTRA 2.0 GSI HB. MOT.C20NE 85KW 10-91 t/m 08-93
ASTRA 2.0 16V.GSI HB. MOT.C20XE 110KW 10-91 t/m 02-95

de vierde is het faceliftmodel 136pk

ASTRA 2.0 16V.GSI HB. MOT.X20XEV 100KW 03-95 t/m 02-98
Gebruikersavatar
QuerulouS
forum-gebruiker
Berichten: 453
Lid geworden op: 25 apr 2007 00:12

Bericht door QuerulouS »

oenatje schreef:130pk versie astra gsi? nee er zijn maar 3 soorten astra gsi's

116pk c20ne
125pk c18xe
150pk c20xe

ASTRA 1.8 16V.GSI HB. MOT.C18XE 92KW 09-93 t/m 08-94
ASTRA 2.0 GSI HB. MOT.C20NE 85KW 10-91 t/m 08-93
ASTRA 2.0 16V.GSI HB. MOT.C20XE 110KW 10-91 t/m 02-95

de vierde is het faceliftmodel 136pk

ASTRA 2.0 16V.GSI HB. MOT.X20XEV 100KW 03-95 t/m 02-98
iik d8 dat er ook 1 c2.0seh was met 130pk ofzo, lag deze ook niet in een kadett gsi?, ow wacht we hebben het hier over astra's. :o :D

edit: srry ouwe topic :D :?
C20NE
Gebruikersavatar
lemans
forum-gebruiker
Berichten: 53
Lid geworden op: 22 okt 2006 15:25
Locatie: Overloon

Bericht door lemans »

Wilde je de kop van de swift gaan uitveilen??? :P

Begin weer aan mn brommers te denken :twisted:
Electronica... De beste puzzels!

C20XE met Digi-Dash...
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Bericht door oenatje »

20seh is in de kadett gsi geleverd
Gebruikersavatar
Station c20xe
forum-gebruiker
Berichten: 241
Lid geworden op: 04 mar 2007 22:08
Locatie: zuid-holland

Bericht door Station c20xe »

Vanaf c20xe krijg je pas een echte gsi rijervaring vind ik. Geen enkele 2.0 16v motor van welk merk dan ook presteert en is zo sterk als een c20xe motor. Indien in optimale staat nog redelijk zuinig ook.

Shoot me if i'm wrong :zak:
'Rappe familiebak'
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Andere 2.0 16Vs kunnen/presteren soms bijna hetzelfde.
Een Golf III 2.0 GTI16V wel eens op top op A2 mee lopen kanonnen tegen mekaar, ik loop bij 200 naar bv 220 op teller NIET uit, gaat EXACT op. Duimpies op naar mekaar enzo.

Ik dacht altijd, oooh die rij ik zo weg. NOT.

C20XE heeft wel de niks niks BOEM ervaring.
Als ik in een andere 2.0 16V zit is dat minder.

Verder zal bv de 2.0 16V in 'je pa zijn Laguna/406' etc gewoon
ook andere karakter hebben. Die is gewoon rustiger.

Probeer bv met de schakelratio's van je F20 maar in de bergen te gaan rijden. Bergaf remmend op de koppeling is dat echt niet hendig.
2 rijdt 25 dan ofzo, en 3 60, terwijl je met 35 de berg af wil.
Gebruikersavatar
snarfjuh
forum-gebruiker
Berichten: 599
Lid geworden op: 10 mar 2004 13:18
Locatie: Maasbracht

Bericht door snarfjuh »

De 2.0 16 v in mijn coupé heeft ook vrijwel hetzelfde karakter als de c20xe.
Alleen klinkt deze 2.0 16v nog iets lekkerder dan een c20xe,
heeft daarintegen wel weer iets minder pk.

aantal cilinders: 4
kleppen per cilinder: 4
cilinderinhoud: 1995 cm3
boring x slag: 84,0 x 90,0 mm
compressieverh.: 10,4:1
max. vermogen: 102 kW (139 pk)
6000tpm
max. koppel: 180 Nm
4500tpm
brandstofsysteem: multipoint injectie
klepbediening: dohc
turbo: nee
katalysator: geregeld

8)
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

En iets minder koppel.
Gebruikersavatar
snarfjuh
forum-gebruiker
Berichten: 599
Lid geworden op: 10 mar 2004 13:18
Locatie: Maasbracht

Bericht door snarfjuh »

Ook dat ja :wink:
En hij is ook nog een stuk zwaarder, dus niet echt geschikt voor snelle sprintjes.
Maar op de snelweg lekker hoog in de toeren,
voelt de coupé zich wel lekker :)
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

snarfjuh schreef:boring x slag: 84,0 x 90,0 mm
Overvierkant blok, dus houd graag van toeren.
Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Niks niks BOEM is net met een 206 GTI, dat ding doet onderin ook geen drol, en dan ineens springt het er ineens uit.

Maar gesproken over ouwe topics uit de sloot halen... maart 2007. :roll:

VerliefdopGSi die is volgens mij hier de laatste maanden nergens gezien, zal wel een of andere knaken jap hebben gekocht? :roll:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

GrinX schreef:
snarfjuh schreef:boring x slag: 84,0 x 90,0 mm
Overvierkant blok, dus houd graag van toeren.
Neej. das een lange slag motor.
Vooral voor koppel (zware auto) en geen toerenmonster.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

Laagvlieger schreef:
GrinX schreef:
snarfjuh schreef:boring x slag: 84,0 x 90,0 mm
Overvierkant blok, dus houd graag van toeren.
Neej. das een lange slag motor.
Vooral voor koppel (zware auto) en geen toerenmonster.
Ik rij toch liever op toeren met zo'n auto hoor ;)
Onderin is er niet veel spannends aan de hand.
Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
snarfjuh
forum-gebruiker
Berichten: 599
Lid geworden op: 10 mar 2004 13:18
Locatie: Maasbracht

Bericht door snarfjuh »

Idd boven de 3500/4000 toeren komt de motor pas echt tot leven,
daaronder lijkt het wel of je met een doodnormale 1.6 rijd :lol:
Plaats reactie