temperatuur

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vd_wel
forum-gebruiker
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 jan 2007 14:56
Locatie: de lier

temperatuur

Bericht door vd_wel »

hallo,

jaa nu heb ik een probleempje met me temperatuur

op me dashbord klimt de meter niet, terwijl de slangen warm worden en de kachel ook, is het nu zo dat gewoon de sensor kapot is of is er wat anders aan de hand?

mzzl jeroen vd wel.
Astra F GSi 2.0 16v.
al zijn ze nog zo snel een 16 klepper achterhaalt m wel.
Gebruikersavatar
vd_wel
forum-gebruiker
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 jan 2007 14:56
Locatie: de lier

Bericht door vd_wel »

ik heb het al gevonden :

het zat naast mijnn blindengeleidenhond en tlag naast me bril.

er zat een draadje los hahaah
Astra F GSi 2.0 16v.
al zijn ze nog zo snel een 16 klepper achterhaalt m wel.
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

8) probleem minder dan goed bezig
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
DarkRider
forum-gebruiker
Berichten: 182
Lid geworden op: 30 mar 2007 22:52
Locatie: Enschede

Bericht door DarkRider »

jongens deze probleem heb ik ook....waar moet ik het oplossing vinden?
Quitters never win and Winners never quit!
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Bericht door Matt »

Links van je uitlaatspruitstuk zit een blauwe stekker en een draadje.

Waarschijnlijk zit dat draadje los en moet je even op de dingetje naast de stekker schuiven en dan is het probleem gefixed!
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
DarkRider
forum-gebruiker
Berichten: 182
Lid geworden op: 30 mar 2007 22:52
Locatie: Enschede

Bericht door DarkRider »

Matt schreef:Links van je uitlaatspruitstuk zit een blauwe stekker en een draadje.

Waarschijnlijk zit dat draadje los en moet je even op de dingetje naast de stekker schuiven en dan is het probleem gefixed!
heb er net nar gekeken, maar kan die blauwe stekker en die draadje niet vinden kerel :oops: .....Kan het misschien met een plaatje?
Quitters never win and Winners never quit!
Gebruikersavatar
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 06 apr 2004 19:59
Locatie: naaldwijk

Bericht door D_V_R_O_S »

DarkRider schreef:
Matt schreef:Links van je uitlaatspruitstuk zit een blauwe stekker en een draadje.

Waarschijnlijk zit dat draadje los en moet je even op de dingetje naast de stekker schuiven en dan is het probleem gefixed!
heb er net nar gekeken, maar kan die blauwe stekker en die draadje niet vinden kerel :oops: .....Kan het misschien met een plaatje?
als je voor de kap staat (kap open) :lol: dan zit ie linksvoor op het blok bij je spruitstuk.

zit een blauw klik stekker en een klein schuifdingetje naast.
dat enkele draadje met het schuifje erop dat is um :wink:
Gebruikersavatar
JW
forum-gebruiker
Berichten: 568
Lid geworden op: 19 okt 2006 11:18
Locatie: Doetinchem

Bericht door JW »

En als deze er goed op zit, en de thermostaat is al vervangen.... wat kan het dan nog meer zijn? Mijn temp zit constant tussen het blauw en het eerste streepje... beetje laag lijkt mij...
C20XE '94
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

JW schreef:En als deze er goed op zit, en de thermostaat is al vervangen.... wat kan het dan nog meer zijn? Mijn temp zit constant tussen het blauw en het eerste streepje... beetje laag lijkt mij...
Das normaal.
Alleen mijn 8 klepper werdt warmer, 2.0 16v kwam ook niet boven het eerste streepje uit (Ergens halverwege tussen het blauw en het 1e streepje)
1.8 16v komt bij mij tot aan het 1e streepje, en de 8v werd het warmst die kwam tot aan de helft.
Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
JW
forum-gebruiker
Berichten: 568
Lid geworden op: 19 okt 2006 11:18
Locatie: Doetinchem

Bericht door JW »

ik heb een 8v :oops:

en de radiator doet het niet... dus dat zal met dit weer een groot probleem worden als de temp het niet goed doet... :(
C20XE '94
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Hoe weet je nou of je RADIATEUR niet doet?
Hoe heb je dat ondervonden?
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
JW
forum-gebruiker
Berichten: 568
Lid geworden op: 19 okt 2006 11:18
Locatie: Doetinchem

Bericht door JW »

GSi Twente schreef:Hoe weet je nou of je RADIATEUR niet doet?
Hoe heb je dat ondervonden?
maakt niet uit welke temp ik heb, hij gaat gewoon niet aan... heb zelf 1x in een parkeergarage bijna aan de 100 gehad... verder heb ik hem nog niet kunnen testen omdat er 2 kabels naartoe lopen.
1tje die zit direct vast aan de radiateur zelf met 3 bruine kabels. (3 polige stekker) en een andere zit er met een klik connector op (vermoedelijk sensor?)

Ik heb zelf nog geen kabels aan elkaar door verbonden om te kijken of hij wel aan slaat of niet.. ben te bang dat ik sluiting maak.
En de zekering is trouwens ook nog goed.

Ik zit er over te denken om de radiateur met de hand te schakelen... maar weet dus niet welke kabels ik hiervoor moet aansluiten.
C20XE '94
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Bericht door Matt »

De mijne gaat bij de 100 pas koelen en daarna gaat ie terug naar de 90
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
DarkRider
forum-gebruiker
Berichten: 182
Lid geworden op: 30 mar 2007 22:52
Locatie: Enschede

Bericht door DarkRider »

nou bij deze heb ik de DIE blauwe stekker gevonden aan de linkerkant naast mijn spruitstuk. Heb er naar zitten kijken, maar zie geen andere draadjes of iets dergelijke aan vast zitten :? :? :oops:
Quitters never win and Winners never quit!
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Dan weet je nu dus waarom je temperatuur meter niet omhoog loopt!

Vlakbij die blauwe stekker zit een temp. sensor in het thermostaat gedraaid. Hier hoort een klein stekkertje op vast te zitten die het signaal naar het dashbord stuurt.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

JW schreef:
GSi Twente schreef:Hoe weet je nou of je RADIATEUR niet doet?
Hoe heb je dat ondervonden?
maakt niet uit welke temp ik heb, hij gaat gewoon niet aan... heb zelf 1x in een parkeergarage bijna aan de 100 gehad... verder heb ik hem nog niet kunnen testen omdat er 2 kabels naartoe lopen.
1tje die zit direct vast aan de radiateur zelf met 3 bruine kabels. (3 polige stekker) en een andere zit er met een klik connector op (vermoedelijk sensor?)

Ik heb zelf nog geen kabels aan elkaar door verbonden om te kijken of hij wel aan slaat of niet.. ben te bang dat ik sluiting maak.
En de zekering is trouwens ook nog goed.

Ik zit er over te denken om de radiateur met de hand te schakelen... maar weet dus niet welke kabels ik hiervoor moet aansluiten.
Punt 1, het is je radiateur, want een radiator heb je in huis. ;)

Verbind allereerst maar eens die stekker door van de fan, daar zul je echt geen sluiting meemaken.
Dit trucje doet b.v. de ANWB ook, als een auto niet meer koelt, dan loopt de fan constant.

De inschakeling van je fan is dan wellicht niet goed, denk aan de sensor die in je radiateur zit, verkeerde weerstand b.v.
Als deze goed is, dan wordt het toch meten...
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Plaats reactie