temperatuur
temperatuur
hallo,
jaa nu heb ik een probleempje met me temperatuur
op me dashbord klimt de meter niet, terwijl de slangen warm worden en de kachel ook, is het nu zo dat gewoon de sensor kapot is of is er wat anders aan de hand?
mzzl jeroen vd wel.
jaa nu heb ik een probleempje met me temperatuur
op me dashbord klimt de meter niet, terwijl de slangen warm worden en de kachel ook, is het nu zo dat gewoon de sensor kapot is of is er wat anders aan de hand?
mzzl jeroen vd wel.
Astra F GSi 2.0 16v.
al zijn ze nog zo snel een 16 klepper achterhaalt m wel.
al zijn ze nog zo snel een 16 klepper achterhaalt m wel.
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
heb er net nar gekeken, maar kan die blauwe stekker en die draadje niet vinden kerel .....Kan het misschien met een plaatje?Matt schreef:Links van je uitlaatspruitstuk zit een blauwe stekker en een draadje.
Waarschijnlijk zit dat draadje los en moet je even op de dingetje naast de stekker schuiven en dan is het probleem gefixed!
Quitters never win and Winners never quit!
als je voor de kap staat (kap open) dan zit ie linksvoor op het blok bij je spruitstuk.DarkRider schreef:heb er net nar gekeken, maar kan die blauwe stekker en die draadje niet vinden kerel .....Kan het misschien met een plaatje?Matt schreef:Links van je uitlaatspruitstuk zit een blauwe stekker en een draadje.
Waarschijnlijk zit dat draadje los en moet je even op de dingetje naast de stekker schuiven en dan is het probleem gefixed!
zit een blauw klik stekker en een klein schuifdingetje naast.
dat enkele draadje met het schuifje erop dat is um
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Das normaal.JW schreef:En als deze er goed op zit, en de thermostaat is al vervangen.... wat kan het dan nog meer zijn? Mijn temp zit constant tussen het blauw en het eerste streepje... beetje laag lijkt mij...
Alleen mijn 8 klepper werdt warmer, 2.0 16v kwam ook niet boven het eerste streepje uit (Ergens halverwege tussen het blauw en het 1e streepje)
1.8 16v komt bij mij tot aan het 1e streepje, en de 8v werd het warmst die kwam tot aan de helft.
Grtz, GrinX
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
maakt niet uit welke temp ik heb, hij gaat gewoon niet aan... heb zelf 1x in een parkeergarage bijna aan de 100 gehad... verder heb ik hem nog niet kunnen testen omdat er 2 kabels naartoe lopen.GSi Twente schreef:Hoe weet je nou of je RADIATEUR niet doet?
Hoe heb je dat ondervonden?
1tje die zit direct vast aan de radiateur zelf met 3 bruine kabels. (3 polige stekker) en een andere zit er met een klik connector op (vermoedelijk sensor?)
Ik heb zelf nog geen kabels aan elkaar door verbonden om te kijken of hij wel aan slaat of niet.. ben te bang dat ik sluiting maak.
En de zekering is trouwens ook nog goed.
Ik zit er over te denken om de radiateur met de hand te schakelen... maar weet dus niet welke kabels ik hiervoor moet aansluiten.
C20XE '94
- Marty
- Oud-Clublid
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
Dan weet je nu dus waarom je temperatuur meter niet omhoog loopt!
Vlakbij die blauwe stekker zit een temp. sensor in het thermostaat gedraaid. Hier hoort een klein stekkertje op vast te zitten die het signaal naar het dashbord stuurt.
Vlakbij die blauwe stekker zit een temp. sensor in het thermostaat gedraaid. Hier hoort een klein stekkertje op vast te zitten die het signaal naar het dashbord stuurt.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Punt 1, het is je radiateur, want een radiator heb je in huis.JW schreef:maakt niet uit welke temp ik heb, hij gaat gewoon niet aan... heb zelf 1x in een parkeergarage bijna aan de 100 gehad... verder heb ik hem nog niet kunnen testen omdat er 2 kabels naartoe lopen.GSi Twente schreef:Hoe weet je nou of je RADIATEUR niet doet?
Hoe heb je dat ondervonden?
1tje die zit direct vast aan de radiateur zelf met 3 bruine kabels. (3 polige stekker) en een andere zit er met een klik connector op (vermoedelijk sensor?)
Ik heb zelf nog geen kabels aan elkaar door verbonden om te kijken of hij wel aan slaat of niet.. ben te bang dat ik sluiting maak.
En de zekering is trouwens ook nog goed.
Ik zit er over te denken om de radiateur met de hand te schakelen... maar weet dus niet welke kabels ik hiervoor moet aansluiten.
Verbind allereerst maar eens die stekker door van de fan, daar zul je echt geen sluiting meemaken.
Dit trucje doet b.v. de ANWB ook, als een auto niet meer koelt, dan loopt de fan constant.
De inschakeling van je fan is dan wellicht niet goed, denk aan de sensor die in je radiateur zit, verkeerde weerstand b.v.
Als deze goed is, dan wordt het toch meten...
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"