foutcode 73!
foutcode 73!
vanavond met Matt wat dingen gedaan aan me auto.
o.a:
motorkapLifts
nieuwe tellerplaatglas ( zat scheur in me oude )
zwarte Oliedop.
nieuwe knippers met dimlicht erin ( foto komt )
Ranier er ook nog even bij... Gezellig 3 Astra's in me straat ( doodlopend )
alles leuk en wel,
wij op naar de Hartel @ spijkenisse...
ben me straat nog niet uit en me auto begin te stotteren en knallen uit me uitlaat.
gelijk daarna weer normaal doen.
denk 500m verder me wijk uit, kom bij het stoplicht aan, trap me koppeling in, Kets....Auto uit...
ik starte...... met moeite en knallen uit me uitlaat ging ie weer aan.
probeer ik gas te geven...weer uitvallen....weer knallen uit me uitlaat.
Schiet maar lek d8 ik!.
even uit laten staan, toen weer starten en hij deed weer normaal....
verder gereden naar de hartel, niks aan het handje onderweg...
op de hartel zelf ook nog aan laten staan, gewoon Stationair draaien..... nog steeds goed draaien.
wij naar de Mac Donalds, ging onderweg me Motor Management lampje.
ik gezegd tegen Ranier en Matt.
dus werd even uitlezen...er kwam uit:
Foutcode 73!!!
Luchtmassa Meter voltage laag.
morgen avond die van Matt even ertussen doen en kijken of het echt daar aan ligt.
zoja...dan wordt me portomonee weer wat lichter!
iemand bekend met dit probleem? of heeft iemand een oplossing/suggesties.
ik hoor het wel.
o.a:
motorkapLifts
nieuwe tellerplaatglas ( zat scheur in me oude )
zwarte Oliedop.
nieuwe knippers met dimlicht erin ( foto komt )
Ranier er ook nog even bij... Gezellig 3 Astra's in me straat ( doodlopend )
alles leuk en wel,
wij op naar de Hartel @ spijkenisse...
ben me straat nog niet uit en me auto begin te stotteren en knallen uit me uitlaat.
gelijk daarna weer normaal doen.
denk 500m verder me wijk uit, kom bij het stoplicht aan, trap me koppeling in, Kets....Auto uit...
ik starte...... met moeite en knallen uit me uitlaat ging ie weer aan.
probeer ik gas te geven...weer uitvallen....weer knallen uit me uitlaat.
Schiet maar lek d8 ik!.
even uit laten staan, toen weer starten en hij deed weer normaal....
verder gereden naar de hartel, niks aan het handje onderweg...
op de hartel zelf ook nog aan laten staan, gewoon Stationair draaien..... nog steeds goed draaien.
wij naar de Mac Donalds, ging onderweg me Motor Management lampje.
ik gezegd tegen Ranier en Matt.
dus werd even uitlezen...er kwam uit:
Foutcode 73!!!
Luchtmassa Meter voltage laag.
morgen avond die van Matt even ertussen doen en kijken of het echt daar aan ligt.
zoja...dan wordt me portomonee weer wat lichter!
iemand bekend met dit probleem? of heeft iemand een oplossing/suggesties.
ik hoor het wel.
BOHICA!!!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
en toevallig was je daarvoor een tijd bezig onder je motorkap ( lifts, knippers, oliedop)
dus misschien de lmm draadslinger klemgehad, verschoven, verdraaid, stekker los, stekkerclip weggevallen.
morgen maar weer even in het daglicht de stekkers en draadboom checken, en hopen dat je wat tegenkomt
dus misschien de lmm draadslinger klemgehad, verschoven, verdraaid, stekker los, stekkerclip weggevallen.
morgen maar weer even in het daglicht de stekkers en draadboom checken, en hopen dat je wat tegenkomt
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
waar zit die LMM draadslinger???Roy 2.0 16v schreef:en toevallig was je daarvoor een tijd bezig onder je motorkap ( lifts, knippers, oliedop)
dus misschien de lmm draadslinger klemgehad, verschoven, verdraaid, stekker los, stekkerclip weggevallen.
morgen maar weer even in het daglicht de stekkers en draadboom checken, en hopen dat je wat tegenkomt
bij je accu in de buurt???
BOHICA!!!
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 3387
- Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
- Auto('s): 59 Plymouth
- Locatie: Zeeland
Stekker op de LMM zit 100% zeker vast.
Heb deze er nog afgetrokken toen we bij het stoplicht stonden. Auto liep heel slecht en heb Diem even gebelt. Die zei gelijk de LMM!
Stekker van de LMM eraf gegooid en de auto viel bijna uit. Stekker terug en weer beter lopen maar nog steeds slecht
Heb deze er nog afgetrokken toen we bij het stoplicht stonden. Auto liep heel slecht en heb Diem even gebelt. Die zei gelijk de LMM!
Stekker van de LMM eraf gegooid en de auto viel bijna uit. Stekker terug en weer beter lopen maar nog steeds slecht
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged
Westcoast Promoteam
Westcoast Promoteam
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
2.nullutje schreef:nja, aangezien die het af en toe doet en low voltage aangeeft, zou ik toch ergens naar oxidatie zoeken. Ik heb het zelf ook gehad hoor, zelfde fout.. in de stekker waren een paar contactjes helemaal groen. Na contactspray hele probleem over.
contactspray gehaald.
maar geen uitwerking, nog steeds zelfde probleem
BOHICA!!!
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
ja als je even niks te doen hebt vanmiddag. ik zou f de accu loshalen, alle stekkers losnemen en inspuiten, vooral je draden vanaf je lmm bekijken of het nergens klem is of half gesmolten.
want het blijft erg toevallig dat het is nadat je even had geklust onder je kap
want het blijft erg toevallig dat het is nadat je even had geklust onder je kap
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
net na het uitvallen van de motor hebben we hem aan de kant geduwd daar beetje gerpobeert met het gaspendaal...het leek er ook erg op dat hij verzoop.
ik zou tog even kijken voor een goeie slang waar je LMM in zit want dat tape zit misschien niet zo goed.
vanavond zal blijken of het helpt..succes ermee.
k hoor het wel van je...
ik zou tog even kijken voor een goeie slang waar je LMM in zit want dat tape zit misschien niet zo goed.
vanavond zal blijken of het helpt..succes ermee.
k hoor het wel van je...
Irmscher Promoteam
Ex astra Promoteam
VENI....VIDI....VICI
Ex astra Promoteam
VENI....VIDI....VICI
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Ja dat kan ik me voorstellen, maar het komt vaak door het uitdrogen van die rubber huls.
Als je hem er nog eens afhaalt, en eens goed rondbuigt, dan kun je normaal de haarscheurtjes al zien.
Gezien de leeftijd v.d. auto is het vrij normaal dat zoiets kan gebeuren.
Als je hem er nog eens afhaalt, en eens goed rondbuigt, dan kun je normaal de haarscheurtjes al zien.
Gezien de leeftijd v.d. auto is het vrij normaal dat zoiets kan gebeuren.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 3387
- Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
- Auto('s): 59 Plymouth
- Locatie: Zeeland
Net effe met z'n 2en bij Marty langsgeweest en het probleem is opgelost!
Het was dus heel simpel gewoon valse lucht. Mart had nog een stukje slang en een luchtfilter bak. Gelijk gedaan en hoorde net dat het weer helemaal goed reed! Dus probleem opgelost
Het was dus heel simpel gewoon valse lucht. Mart had nog een stukje slang en een luchtfilter bak. Gelijk gedaan en hoorde net dat het weer helemaal goed reed! Dus probleem opgelost
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged
Westcoast Promoteam
Westcoast Promoteam
Ik dacht het welMatt schreef:Net effe met z'n 2en bij Marty langsgeweest en het probleem is opgelost!
Het was dus heel simpel gewoon valse lucht. Mart had nog een stukje slang en een luchtfilter bak. Gelijk gedaan en hoorde net dat het weer helemaal goed reed! Dus probleem opgelost
Astra Station GSi 16v