trillen van remblokken (kennelijk)
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
trillen van remblokken (kennelijk)
Heb er al een tijdje last van en damn wat is het vervelend...
zal het proberen te omschrijven:
zodra ik over een klinkerweg rijd, hoor ik onder mijn auto allemaal gerammel (metaal op metaal). Zodra ik mijn rem indruk is het geluid weg. Thuis heb ik dus aan de linkerkant (waar het geluid zich voordoet) de remblokjes losgehaald en bekeken. Ze zijn nog lang niet op, maar wat me opviel is dat er op de rug van de blokjes een soort hardrubber matje zit. De remdrukcillinder (of hoe zoiets heet) drukt daar tegen aan. Je ziet dus een rondje in het matje gedrukt staan. Nu is er in dat rondje een stukje door het rubber gedrukt en zie je dus metaal van het remblokje. Nou is mijn vraag of dit probleem daardoor kan komen of dat ik toch echt ergens anders moet gaan zoeken. Heb vanmiddag al geprobeerd een stukje van dat dikke tape over dat scheurtje te plakken maar zonder effect.
Ik vind het nog een beetje te voorbarig nieuwe blokjes te halen, dus bij deze vraag ik of jullie dit weleens hebben meegemaakt?
zal het proberen te omschrijven:
zodra ik over een klinkerweg rijd, hoor ik onder mijn auto allemaal gerammel (metaal op metaal). Zodra ik mijn rem indruk is het geluid weg. Thuis heb ik dus aan de linkerkant (waar het geluid zich voordoet) de remblokjes losgehaald en bekeken. Ze zijn nog lang niet op, maar wat me opviel is dat er op de rug van de blokjes een soort hardrubber matje zit. De remdrukcillinder (of hoe zoiets heet) drukt daar tegen aan. Je ziet dus een rondje in het matje gedrukt staan. Nu is er in dat rondje een stukje door het rubber gedrukt en zie je dus metaal van het remblokje. Nou is mijn vraag of dit probleem daardoor kan komen of dat ik toch echt ergens anders moet gaan zoeken. Heb vanmiddag al geprobeerd een stukje van dat dikke tape over dat scheurtje te plakken maar zonder effect.
Ik vind het nog een beetje te voorbarig nieuwe blokjes te halen, dus bij deze vraag ik of jullie dit weleens hebben meegemaakt?
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Klinkt eerder kromme schijven, schijven met wat heuveltjes, maar das niet echt een opel probleem laat staan dat boeit, even blokken op schijven inslijten, vlakken is onzin 9 v.d 10 keer, maar dan nog flink instampen, en tis zo weer voorbij. En metaal op metaal kan ook de rand zijn. Schijven al wat verder ingesleten ? Is het gewoon de rand die metaal op metaal geeft.
En optie 3 is dat het heel wat anders is.
En 4, tis moeilijk om te begrijpen wat jij voelt. Zou ik of ander keer in moeten stappen.
En optie 5 is de welbekende ABS sensoren die aan kunnen lopen.
En je remblokken vet je in idd met kopervet aan de achterkant.
En optie 6 is voor de rest.
En optie 3 is dat het heel wat anders is.
En 4, tis moeilijk om te begrijpen wat jij voelt. Zou ik of ander keer in moeten stappen.
En optie 5 is de welbekende ABS sensoren die aan kunnen lopen.
En je remblokken vet je in idd met kopervet aan de achterkant.
En optie 6 is voor de rest.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Dat is fout.
Metaal wat warm wordt, over een ander metaal beweegt MOET vet tussen.
Gaat vreten/roesten/rammelen dan.
VET eraan.
Op de blokken en op de glijvlakken nadat je die goed ontroest en schoongemaakt hebt met remmenreiniger.
Je bent toch geen kwik fitter he????
Elke beetje techneut snap tdat 2 over elkaar bewegende metalen en zeker metalen die warm worden gesmeerd moeten worden. Bij de Kwik fit weten ze dat niet, verlaag je niet tot dat nivo Richard
Zo moet het:
Metaal wat warm wordt, over een ander metaal beweegt MOET vet tussen.
Gaat vreten/roesten/rammelen dan.
VET eraan.
Op de blokken en op de glijvlakken nadat je die goed ontroest en schoongemaakt hebt met remmenreiniger.
Je bent toch geen kwik fitter he????
Elke beetje techneut snap tdat 2 over elkaar bewegende metalen en zeker metalen die warm worden gesmeerd moeten worden. Bij de Kwik fit weten ze dat niet, verlaag je niet tot dat nivo Richard
Zo moet het:
Laatst gewijzigd door Laagvlieger op 30 mar 2007 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
laat matt het niet horen hahahaLaagvlieger schreef:Dat is fout.
Metaal wat warm wordt, over een ander metaal beweegt MOET vet tussen.
Gaat vreten/roesten/rammelen dan.
VET eraan.
Op de blokken en op de glijvlakken nadat je die goed ontroest en schoongemaakt hebt met remmenreiniger.
Je bent toch geen kwik fitter he????
Elke beetje techneut snap tdat 2 over elkaar bewegende metalen en zeker metalen die warm worden gesmeerd moeten worden. Bij de Kwik fit weten ze dat niet, verlaag je niet tot dat nivo Richard
Irmscher Promoteam
Ex astra Promoteam
VENI....VIDI....VICI
Ex astra Promoteam
VENI....VIDI....VICI
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
10 punten !!!Gilles schreef:Moeten daar bij die achter remblokjes ook niet nog van die veertjes bij?
Bij mij had vorige eigenaar die vergeten en dan gaan de blokken klapperen tegen de schijf.
En die remblokkies hebben de beste tijd wel gehad....
Kan zo niet zien of het originele zijn, maar het lijkt alsof er een stukje voering uit gebroken is (hapje eruit) ??? of hebben ze dat allemaal ?
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Ik heb ze wel eens achter in de fik gehad na rondje scheurneuzen vliegveld in zomer.
Was nog hele toer, stond bij stoplicht, en rook iets. Eerst naar happers kijken (2x gehad, plug = koei, 3x eigenlijk al dat er daardoor rook kwam)
Niks. En toch rook ik wat. Om je heen kijken. Linkerdeur open, naar achter kijken, kudde rook, nog eens goed kijken... hmmm, trookt continu.
Dus wat had ik gelezen 'ja snelweg koelt'.
Dus door rood licht kruispunt op (was bij vliegveld), snelweg op, daar 160 gaan rijden, afrit bij Evoluon, sta voor stoplicht, deur open en zie gewoon grijswitte rook nog steeds uit de achterkast komen.
Weer door rood (goed opletten), auto aan kant, achterbak open, eerste fles die ik tegenkwam KOELVLOEISTOF fles (koelt idd goed) en:
TSSSSTttttttttttttttt. En toen was het uit.
Raar spul die koolstof..... Gaat echt niet uit. Niet echt vlammen ofzo, tgloeit en trookt, en tstopt gewoon niet.
Maar twas het invetten dus waarschijnlijk. Mooi zo.
Was nog hele toer, stond bij stoplicht, en rook iets. Eerst naar happers kijken (2x gehad, plug = koei, 3x eigenlijk al dat er daardoor rook kwam)
Niks. En toch rook ik wat. Om je heen kijken. Linkerdeur open, naar achter kijken, kudde rook, nog eens goed kijken... hmmm, trookt continu.
Dus wat had ik gelezen 'ja snelweg koelt'.
Dus door rood licht kruispunt op (was bij vliegveld), snelweg op, daar 160 gaan rijden, afrit bij Evoluon, sta voor stoplicht, deur open en zie gewoon grijswitte rook nog steeds uit de achterkast komen.
Weer door rood (goed opletten), auto aan kant, achterbak open, eerste fles die ik tegenkwam KOELVLOEISTOF fles (koelt idd goed) en:
TSSSSTttttttttttttttt. En toen was het uit.
Raar spul die koolstof..... Gaat echt niet uit. Niet echt vlammen ofzo, tgloeit en trookt, en tstopt gewoon niet.
Maar twas het invetten dus waarschijnlijk. Mooi zo.