trillen van remblokken (kennelijk)

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

trillen van remblokken (kennelijk)

Bericht door 2.nullutje »

Heb er al een tijdje last van en damn wat is het vervelend...

zal het proberen te omschrijven:

zodra ik over een klinkerweg rijd, hoor ik onder mijn auto allemaal gerammel (metaal op metaal). Zodra ik mijn rem indruk is het geluid weg. Thuis heb ik dus aan de linkerkant (waar het geluid zich voordoet) de remblokjes losgehaald en bekeken. Ze zijn nog lang niet op, maar wat me opviel is dat er op de rug van de blokjes een soort hardrubber matje zit. De remdrukcillinder (of hoe zoiets heet) drukt daar tegen aan. Je ziet dus een rondje in het matje gedrukt staan. Nu is er in dat rondje een stukje door het rubber gedrukt en zie je dus metaal van het remblokje. Nou is mijn vraag of dit probleem daardoor kan komen of dat ik toch echt ergens anders moet gaan zoeken. Heb vanmiddag al geprobeerd een stukje van dat dikke tape over dat scheurtje te plakken maar zonder effect.

Ik vind het nog een beetje te voorbarig nieuwe blokjes te halen, dus bij deze vraag ik of jullie dit weleens hebben meegemaakt?
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Klinkt eerder kromme schijven, schijven met wat heuveltjes, maar das niet echt een opel probleem laat staan dat boeit, even blokken op schijven inslijten, vlakken is onzin 9 v.d 10 keer, maar dan nog flink instampen, en tis zo weer voorbij. En metaal op metaal kan ook de rand zijn. Schijven al wat verder ingesleten ? Is het gewoon de rand die metaal op metaal geeft.

En optie 3 is dat het heel wat anders is.

En 4, tis moeilijk om te begrijpen wat jij voelt. Zou ik of ander keer in moeten stappen.

En optie 5 is de welbekende ABS sensoren die aan kunnen lopen.

En je remblokken vet je in idd met kopervet aan de achterkant.

En optie 6 is voor de rest.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Heb je je remblokken droog erin of met keramisch of kopervet?

Dat dat rubber door is is niet erg.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

Laagvlieger schreef:Heb je je remblokken droog erin of met keramisch of kopervet?

Dat dat rubber door is is niet erg.
uhm, gewoon droog. Dus nieuwe schone remblokjes op de plekken gezet.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Dat is fout.
Metaal wat warm wordt, over een ander metaal beweegt MOET vet tussen.
Gaat vreten/roesten/rammelen dan.

VET eraan.
Op de blokken en op de glijvlakken nadat je die goed ontroest en schoongemaakt hebt met remmenreiniger.
Je bent toch geen kwik fitter he????
Elke beetje techneut snap tdat 2 over elkaar bewegende metalen en zeker metalen die warm worden gesmeerd moeten worden. Bij de Kwik fit weten ze dat niet, verlaag je niet tot dat nivo Richard :wink:

Zo moet het:
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Laagvlieger op 30 mar 2007 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
2.0 freak
forum-gebruiker
Berichten: 727
Lid geworden op: 20 nov 2004 09:13
Locatie: spijkenisse

Bericht door 2.0 freak »

Laagvlieger schreef:Dat is fout.
Metaal wat warm wordt, over een ander metaal beweegt MOET vet tussen.
Gaat vreten/roesten/rammelen dan.

VET eraan.
Op de blokken en op de glijvlakken nadat je die goed ontroest en schoongemaakt hebt met remmenreiniger.
Je bent toch geen kwik fitter he????
Elke beetje techneut snap tdat 2 over elkaar bewegende metalen en zeker metalen die warm worden gesmeerd moeten worden. Bij de Kwik fit weten ze dat niet, verlaag je niet tot dat nivo Richard :wink:
laat matt het niet horen hahaha
Irmscher Promoteam
Ex astra Promoteam

VENI....VIDI....VICI
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

haha werkt ie daar dan?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
2.0 freak
forum-gebruiker
Berichten: 727
Lid geworden op: 20 nov 2004 09:13
Locatie: spijkenisse

Bericht door 2.0 freak »

haha ja die werkt bij de kwikfit haha
heeft ie en zn knieën tegen en dan ook dit nog is haha
laten we dan maar zeggen dan ze niet allemaal zo zijn :wink: :lol:
Irmscher Promoteam
Ex astra Promoteam

VENI....VIDI....VICI
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

hahah

Naja als hij ze wel invet is er niets aan de hand.
Ik heb aardig wat ervaring met het "werk" van kwikfit, zie dat genoeg bij ons langskomen. En we hebben een stagaire die bij de kwik fit werkt. :wink:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

oke, dankje!!

ik heb net weer even gekeken en de delen idd ingevet, hier de foto's:



AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

ben benieuwd of het nu minder is...

toen ik de achterblokjes vervangen had, had ik ze btw ook al goed ingevet op de randjes...
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Bericht door Matt »

En bedankt :roll: :lol: :lol:
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

dat filmpje is ook niet spectaculair.. ik zie alleen een velg en een stuk klauw :cry:
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Nee je ziet hem nog roken, kwas te laat met de camera er bij pakken :wink:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gilles
forum-gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 14 feb 2005 22:02

Bericht door Gilles »

Moeten daar bij die achter remblokjes ook niet nog van die veertjes bij?

Bij mij had vorige eigenaar die vergeten en dan gaan de blokken klapperen tegen de schijf.
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Gilles schreef:Moeten daar bij die achter remblokjes ook niet nog van die veertjes bij?

Bij mij had vorige eigenaar die vergeten en dan gaan de blokken klapperen tegen de schijf.
10 punten !!!

En die remblokkies hebben de beste tijd wel gehad.... :?

Kan zo niet zien of het originele zijn, maar het lijkt alsof er een stukje voering uit gebroken is (hapje eruit) ??? of hebben ze dat allemaal ?
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

blokjes heb ik ongeveer half jaartje geleden vervangen, dus die moeten nog goed zijn. Maar die veertjes... die zitten er bij mij idd niet op...
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

Ik hoop dat je geen kopervet smeert indien je ABS op je wagie hebt.
Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

En wat is dan het probleem ? Kopervet hoort op de glijvlakken niet op je ABS sensoren :wink:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

ik heb idd kopervet gebruikt. Op de achterkant en de randjes van de blokjes.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Ik heb ze wel eens achter in de fik gehad na rondje scheurneuzen vliegveld in zomer.
Was nog hele toer, stond bij stoplicht, en rook iets. Eerst naar happers kijken (2x gehad, plug = koei, 3x eigenlijk al dat er daardoor rook kwam)

Niks. En toch rook ik wat. Om je heen kijken. Linkerdeur open, naar achter kijken, kudde rook, nog eens goed kijken... hmmm, trookt continu.

Dus wat had ik gelezen 'ja snelweg koelt'.

Dus door rood licht kruispunt op (was bij vliegveld), snelweg op, daar 160 gaan rijden, afrit bij Evoluon, sta voor stoplicht, deur open en zie gewoon grijswitte rook nog steeds uit de achterkast komen.

Weer door rood (goed opletten), auto aan kant, achterbak open, eerste fles die ik tegenkwam KOELVLOEISTOF fles (koelt idd goed) en:

TSSSSTttttttttttttttt. En toen was het uit.

Raar spul die koolstof..... Gaat echt niet uit. Niet echt vlammen ofzo, tgloeit en trookt, en tstopt gewoon niet.

Maar twas het invetten dus waarschijnlijk. Mooi zo.
Plaats reactie