remmerij naar gsi 16v
- Station c20xe
- forum-gebruiker
remmerij naar gsi 16v
Daar ben ik weer . Mijn project gaat door. Ik heb voor kleine 1.6 schijven en deze nieuw en achter trommel. Ik heb al complete gsi remmerij voor de voorkant die ik erop wil gaan zetten. Maar achter zat ik te denken de 1.6 schijven te monteren ipv. de trommelremmen. Is dit zomaar mogelijk en/of hoe zit het met de abs.
'Rappe familiebak'
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
- Station c20xe
- forum-gebruiker
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Alleen stations met 1.8 16V en 2.0 16V hadden schijven achter..
de 2.0 8V had gewoon dezelfde trommels als wat er standaard onder zit...
de 2.0 8V had gewoon dezelfde trommels als wat er standaard onder zit...
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Hoofdremcilinder van de GSi meenemen zowieso, de 1.6 versie is te licht eigenlijk... ben ik nu ook achter na 4 jaar
Remt op zich wel goed, maar je moet er wel erg hard voor trappen alsje HARD wilt remmen, maakt verder weinig uit, maar je moet er rekening mee houden, maar doe je vanzelf, je went eraan..
Binnenkort moet ik ook even op de brug/put, kijken waar die remdrukbegrenzingstroep zit, die moet er straks onderuit met de schijven achter, dan is het alleen een kwestie van de hoodremcilinder vervangen, Girlings erop, achter de naven met de schijven erop, remleidingen passend maken, ontluchten en gaan met die rode banaan
(lastafhankelijke) remdrukregelaar zit onder de achteras, voorzover die de Girlings kan bijbenen... remverdeling zal idd wel wat veranderen misschien, maar dat zien we dan wel weer... wordt uitgebreid getest als het eronder zit (eerst even inbremsen)
Remt op zich wel goed, maar je moet er wel erg hard voor trappen alsje HARD wilt remmen, maakt verder weinig uit, maar je moet er rekening mee houden, maar doe je vanzelf, je went eraan..
Binnenkort moet ik ook even op de brug/put, kijken waar die remdrukbegrenzingstroep zit, die moet er straks onderuit met de schijven achter, dan is het alleen een kwestie van de hoodremcilinder vervangen, Girlings erop, achter de naven met de schijven erop, remleidingen passend maken, ontluchten en gaan met die rode banaan
(lastafhankelijke) remdrukregelaar zit onder de achteras, voorzover die de Girlings kan bijbenen... remverdeling zal idd wel wat veranderen misschien, maar dat zien we dan wel weer... wordt uitgebreid getest als het eronder zit (eerst even inbremsen)
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
SE Promo Team™
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Mijn auto is redelijk zwaar met al die zooi erin, daarbij sleep ik ook redelijk veel werkmeuk mee tegenwoordig, dus wieldruk heb ik genoeg, maar ik merk echt wel aan mijn remmen dat ie zwaar is, vandaar ook dat ik een remmen update wil doen, nou zijn die Girlings bij mij eigenlijk overdreven zonder motorpower, maar ik rij best vaak hard, en het staat ook wel pimp stiekum
Maar was wel weer even minder om uit te vinden dat ik zoveel beter had kunnen remmen al die tijd, omdat de hoofdremcilinder niet mee was overgebouwd met de GSi voorremmen.. dat zijn ook meteen de nadelen van een motorombouw he, je komt achter sommige dingen pas later, omdat het niet funktioneert zoals zou moeten...
Maar naar een C20XE ombouwen zonder de remmen mee te nemen is wel erg slordig hoor... dat zal wel helemáál bagger remmen
Maar was wel weer even minder om uit te vinden dat ik zoveel beter had kunnen remmen al die tijd, omdat de hoofdremcilinder niet mee was overgebouwd met de GSi voorremmen.. dat zijn ook meteen de nadelen van een motorombouw he, je komt achter sommige dingen pas later, omdat het niet funktioneert zoals zou moeten...
Maar naar een C20XE ombouwen zonder de remmen mee te nemen is wel erg slordig hoor... dat zal wel helemáál bagger remmen
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
SE Promo Team™
- Rallyastra
- Oud-Clublid
EERST je remmen en je onderstel DAN je motor, je bent wel even met een auto bezig en veel mensen denken er te licht over ach even beetje knutselen maar je moet wel de verantwoording nemen als er iets gebeurt. Moet ik ook als ik een auto ombouw, gaat op mijn manier of ik doe het niet. Zonder andere remmen gaat een auto bij mij de deur niet eens uit, je rijd wel in een stuk metaal van 1200 kilo waar je genoeg schade mee kunt aanrichten. Hou zou je je voelen als je iemand dood rijd ? omdat je net even 10 meter remweg te kort kwam door je inimini remmetjes. Kan je met grote remmen ook gebeuren maar dan heb je er iig alles aan gedaan om het te voorkomen.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
- Station c20xe
- forum-gebruiker
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Je kan er Ferodo's in zetten, die zouden wat steviger moeten remmen, en je hebt 2 versies originele, harde en zachte, de zachte remmen wat minder en kosten een tientje of 4- 5, en de hardere kosten ongeveer het dubbele.. die zijn ook eigenlijk voor de GSi, de zachtere voor normale 1.8 en 2 liter modellen...
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
SE Promo Team™
- Rallyastra
- Oud-Clublid