thermostaat vervangen tapdraad weg
- Station c20xe
- forum-gebruiker
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 04 mar 2007 22:08
- Locatie: zuid-holland
thermostaat vervangen tapdraad weg
Ik heb de thermostaat vervangen voor een 82graden thermostaat. En bij het uitdraaien van de boutjes is het schroefgebeuren meegegaan op 2 van de 3 plaatsen. Wat kan ik nu het beste doen. Toch zit het wel vast op de onderste bout en de 2 andere zitten nu een beetje vast en heb geen last van lekkage maar het zit me helemaal niet lekker. Waar zou ik hiervoor het beste terecht kunnen.
'Rappe familiebak'
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 25 sep 2003 19:20
- Locatie: Hulst
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Station c20xe
- forum-gebruiker
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 04 mar 2007 22:08
- Locatie: zuid-holland
Ik doe mijn best om een radiateur te vinden maar heb maar geen succes. Ik koop wel gewoon een nieuwe anders maar tot die tijd wilde ik dit proberen zodat ik een beetje speling heb in de temperatuur. Maarre.. hoe fout is dit dan en kon ik het beter laten als hoe het was.Laagvlieger schreef:Optappen ja, maare TOCH die 82 graden thermostaat.
Foute zaak!
'Rappe familiebak'
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Jij hebt strax een blok wat permanent te koel loopt.
Te warm is niet goed te koud is ook niet goed!!!!
Ik had het je in het andere topic ook al afgeraden.
1) Motorolie blijft te koud, kan sludgevorming geven,
2) Verbrandingskamers blijven koeler, hoger verbruik en hogere slijtage.
Kijk die 82 graden thermostaten zijn voor getunede motoren.
Pu rom het feit dat zo'nblok in een hele korte tijd een hele hoge temperatuursporng kan maken, en dan zou hij met een gewone thermostaat net steeds te laat inkomen en de kop dus steeds heel kort oververhit raken. Zeker door de watergekoelde turbo die behoorlijk wat hitte toevoegd aan het koelcircuit bij de C20LET. Das de reden van die 82 thermostaat.
Niet geschikt voor een C20XE dus.
Niet doen, niet monteren, goeie radiateur halen die erop hoort.
Zo blijf je bezig met problemen.
Doe het goed of doe het niet is mijn motto
Te warm is niet goed te koud is ook niet goed!!!!
Ik had het je in het andere topic ook al afgeraden.
1) Motorolie blijft te koud, kan sludgevorming geven,
2) Verbrandingskamers blijven koeler, hoger verbruik en hogere slijtage.
Kijk die 82 graden thermostaten zijn voor getunede motoren.
Pu rom het feit dat zo'nblok in een hele korte tijd een hele hoge temperatuursporng kan maken, en dan zou hij met een gewone thermostaat net steeds te laat inkomen en de kop dus steeds heel kort oververhit raken. Zeker door de watergekoelde turbo die behoorlijk wat hitte toevoegd aan het koelcircuit bij de C20LET. Das de reden van die 82 thermostaat.
Niet geschikt voor een C20XE dus.
Niet doen, niet monteren, goeie radiateur halen die erop hoort.
Zo blijf je bezig met problemen.
Doe het goed of doe het niet is mijn motto
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Station c20xe
- forum-gebruiker
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 04 mar 2007 22:08
- Locatie: zuid-holland
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer: