Centrale Deurvergrendeling

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
JW
forum-gebruiker

Centrale Deurvergrendeling

Bericht door JW »

Vraag,

Het eerste wat ik nu met de astra wil doen is een C.V. inbouwen met een camco alarm systeem.

Mijn astra heeft geen elec. ramen en vergrendeling etc.
Het schijnt wel zo te zijn dat alle GSI's gewoon dezelfde kabelboom aanhouden, en dus aansluitmateriaal voor de vergrendeling en ramen hebben.

Is C.V. makkelijk om zelf in te bouwen? of zal ik dit echt moeten laten doen?
En welke module kan ik het beste kopen? Die van € 160,- van NLPower? of ergens 1tje van ong € 40-70 euro.

Bij een erkende garage voor camco hier kost het € 450,- om de C.V. + alarm in te bouwen... zonder de onderdelen zelf mee gerekend... veel geld dus.

Maar ik ben zelf al te bang om de deur los te trekken, niet dat de veertjes me om de oren vliegen.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? En wat kan ik het beste kopen aan materiaal?
En zal ik dit moeten laten doen door een garage? of toch zelf? (heb wel goed verstand van electra)

Alvast bedankt voor de reactie's (alweer :lol: )
C20XE '94
2.nullutje
forum-gebruiker
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

gewoon op de sloop even kijken naar twee deuren met cv. De boel overzetten en een alarmpje erop aansluiten.

Dat alarm aansluiten op de cv werkt simpel. Zoek ook een kiekert. Deze hoort rechts bij het schutbord (bij voetencompartiment bijrijder) onder de ECU achter dat foam te zitten. Als de draden met stekker daar al zitten is het gewoon een kwestie van erop aansluiten.

Daarna neem je de twee signaaldraden vanaf je alarmkastje en sluit je ze aan op de bruin/rode en bruin/witte draad op die stekker. Dan werkt de cv al op afstand.

ik hebdit alarm. werkt perfect.
Laatst gewijzigd door 2.nullutje op 28 mar 2007 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003

Bericht door Roy 2.0 16v »

niet alle gsi´s zijn hier standaard op voorbereid...

wel of geen electrische ramenvoorbereiding kan je zien aan je deurstekker, of er een pin wel of niet is. cv geen id hoe je dat kunt zien.
ook kan je kijken of de zekeringvoetjes in je kassie er al zijn.

maar kwa stekkers en makkelijk inbouwen kan je volgens mij het beste een sloopauto zoeken, opel cv motortjes, stangetjes en draadjes overnemen en je schroeft het er als het goed is vrij makkelijk in.

als je auto er al op is voorbereid is het een kwestie van de cv motortjes in je deuren schroeven, deurgreepstangetje erinklikken, stekker op je deur draadboom klikken ( die er dus hopelijk al ligt) . eventueel de kofferbak ook voorzien.

dat moet je zelf al redden ook als je onhandig bent

alarm is een ander verhaal. misschien een handige harry van hier die een goed setje in wilt bouwen
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
2.nullutje
forum-gebruiker
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

nja, cv kun je dan kijken of er rechts achter dat schutbord al een kiekert kastje zit of een stekker ligt...

zo niet, zal ik er niet aan beginnen...
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
JW
forum-gebruiker

Bericht door JW »

C20XE '94
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Ik heb nog een complete ORIGINELE ASTRA CV set die ik voor je in kan bouwen (mits voorbereid, anders is het wel een klote klus).

Alarm inbouwen en CV daarop aansluiten is ook geen probleem... Alarm inbouwen neemt echter wel een hoop tijd inbeslag. Wanneer er al een alarm in zit is het aansluiten van de CV hierop 5 minuten extra werk.

Losse TIP: CAMCO is de grootste terig zooi die er bestaat.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
JW
forum-gebruiker

Bericht door JW »

hahaha waarom is camco zo but?
Maar als je echt een keer tijd en zin zou hebben zou ik het super vinden...
C20XE '94
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Bericht door Marty »

Kijk even of dat apparaat van je is voorbereid op CV, dan kunnen we eens praten.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
JW
forum-gebruiker

Bericht door JW »

Marty schreef:Kijk even of dat apparaat van je is voorbereid op CV, dan kunnen we eens praten.
Camco of mijn astra?
Camco moet makkelijk kunnen icm met vele C.V.'s
Astra weet ik niet of de bekabeling er al ligt...
C20XE '94
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Bericht door Marty »

Nee je GSi. En vergeet CAMCO. CAMCO is RUK.

Je laat bij een zaakje in Ridderkerk al een GT klasse 2 / 3 inbouwen vanaf 200 euro. Dan heb je een fatsoenlijk alarm, zonder horloge's / rare piepjes / start rommel en andere onzin.
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Bericht door GrinX »

Camco ruk ja?
Grtz, GrinX
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Bericht door Marty »

Zijn speelgoed alarmpjes. Ooit 1 ingebouwd. Installatie draad die voor 97% bestond uit mantel. Plastice troep allemaal. Besteden heel veel aandacht aan flitsende lampjes, horloge's en piepjes... alles wat de moderne hedendaagse Sjon zich maar kan wensen.

Kwaliteit schiet er een beetje bij in tijdens het Sjon compatible maken.
smatse
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Bericht door smatse »

Marty schreef:Zijn speelgoed alarmpjes. Ooit 1 ingebouwd. Installatie draad die voor 97% bestond uit mantel. Plastice troep allemaal. Besteden heel veel aandacht aan flitsende lampjes, horloge's en piepjes... alles wat de moderne hedendaagse Sjon zich maar kan wensen.

Kwaliteit schiet er een beetje bij in tijdens het Sjon compatible maken.
Hee sjonnie kan op afstand starten :lol: :lol:
get a gsi or die trying.

LEXMAUL powertttttttt.
Plaats reactie