achterklep c.v.
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
achterklep c.v.
joeheee
vandaag weer even mn slotloze deurgrepen erin gerost, en me achterklepslot vervangen want die was altijd al stuk, maar dit deed ik met de bedoeling dat mocht de cv het niet doen, ik via de klep erin kan.
dat kan ik nu ook, maar daarvoor moest ik wel het cv motortje demonteren.
want als alles op slot stond, kon ik alsnog niet de klep openmaken met de sleutel.
maar dan klopt het toch dat ik een cv klepmotortje hebt die alleen aangestuurd wordt, en je hebt ze ook die zelf aansturen? dus klep opendraaien, en alles gaat open ? ? net zoals het motortje bij de bestuurdersdeur
hoe zie je of een motortje hiervoor geschikt is? dan struin ik de sloop af of kan ik wat anders doen ?
nu werkt me klep dus apart. gaat niet meer open en dicht op cv alleen met sleutel. opzich prima, maar ik wil dat de klep meegaat met de cv. en dat ik evengoed de klep kan openen dmv de sleutel
vandaag weer even mn slotloze deurgrepen erin gerost, en me achterklepslot vervangen want die was altijd al stuk, maar dit deed ik met de bedoeling dat mocht de cv het niet doen, ik via de klep erin kan.
dat kan ik nu ook, maar daarvoor moest ik wel het cv motortje demonteren.
want als alles op slot stond, kon ik alsnog niet de klep openmaken met de sleutel.
maar dan klopt het toch dat ik een cv klepmotortje hebt die alleen aangestuurd wordt, en je hebt ze ook die zelf aansturen? dus klep opendraaien, en alles gaat open ? ? net zoals het motortje bij de bestuurdersdeur
hoe zie je of een motortje hiervoor geschikt is? dan struin ik de sloop af of kan ik wat anders doen ?
nu werkt me klep dus apart. gaat niet meer open en dicht op cv alleen met sleutel. opzich prima, maar ik wil dat de klep meegaat met de cv. en dat ik evengoed de klep kan openen dmv de sleutel
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
humpf, allemaal achteraf ingebouwd dus.
op mijnes staat wel kiekert, die is dus origineel 1weg zegmaar
maar als ik op de sloop ga slopen, en een andere meeneem van een station of astra, kan je aan het motortje zien of ie zelf ook aanstuurt? of moet ik dan een niet origineel motortje meenemen omdat origineel kiekert het zowieso niet heeft
op mijnes staat wel kiekert, die is dus origineel 1weg zegmaar
maar als ik op de sloop ga slopen, en een andere meeneem van een station of astra, kan je aan het motortje zien of ie zelf ook aanstuurt? of moet ik dan een niet origineel motortje meenemen omdat origineel kiekert het zowieso niet heeft
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Het mechaniek van een kofferdekselslot van een astra f is hier niet op gebouwd. Deze werkt namelijk volgens een simpel "blokkeer de knop met een pen zodat die niet ingedrukt kan worden" principe.
Met de sleutel bedien je dus niets electronisch in het C.V. systeem.
Met de sleutel bedien je dus niets electronisch in het C.V. systeem.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
idd denk ook niet dat het zo simpel zal werken alsje een ander motortje opzet.
Moet wel de hele boel nog worden verbonden met je deuren en dat kun je zelf niet lijkt me.
Bij mij was die motortje kapot een tijdje.
Ik zat een paar keer aan dat ding te trekke ente duwe en sinds 1 week doetie weer perfect.
Was ergens blijve hange blijkbaar.
dus als je ook zon probleem hebt datie niet doet niet gelijk niuwe kope ma trek een beetje aan die ijzeren pinnetje wie weet doeite bij jou ook.
Moet wel de hele boel nog worden verbonden met je deuren en dat kun je zelf niet lijkt me.
Bij mij was die motortje kapot een tijdje.
Ik zat een paar keer aan dat ding te trekke ente duwe en sinds 1 week doetie weer perfect.
Was ergens blijve hange blijkbaar.
dus als je ook zon probleem hebt datie niet doet niet gelijk niuwe kope ma trek een beetje aan die ijzeren pinnetje wie weet doeite bij jou ook.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Pfff die motortjes zijn goed, das origineel.
Alleen redbill snapt mijn uitleg dus
Er zit GEEN schakeling in om de voorportieren vanaf de achterklep aan te sturen, heeft Opel nooit geleverd. gewoon een simpel motorje heeft opel. En idd die voorkomt dat je de knop kan indrukken.
Alleen redbill snapt mijn uitleg dus
Er zit GEEN schakeling in om de voorportieren vanaf de achterklep aan te sturen, heeft Opel nooit geleverd. gewoon een simpel motorje heeft opel. En idd die voorkomt dat je de knop kan indrukken.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Huh ?!?!?
Bij mij gaat de achterdeur gewoon mee met de CV, en als ik dan de sleutel pak, kan ik gewoon de achterdeur openmaken zonder enig probleem, als ik het achterdeurslot een kwartslag draai, doet ie niet meer mee met de CV, dus als hij op slot zit als ik hem omdraai gaat ie niet mee open met de CV, en als hij open is en ik draai hem een kwartslag, gaat ie niet mee dicht... je zet hem dus met de sleutel 'buitenspel' wbt de CV...
De CV aktiveren via het achterdeurslot werkt idd niet, vandaar ook dat dat slot voor nood wordt gehouden, kan je er in ieder geval in, alleen moet je wel even nar binnen klimmen om de dichtsbijzijnde deurpin even omhoog te trekken...
Bij mij werkt CV aansturing alleen als je de deurpinnen van een van de voorste deuren bedient, niet op de achterste deuren...
Bij mij gaat de achterdeur gewoon mee met de CV, en als ik dan de sleutel pak, kan ik gewoon de achterdeur openmaken zonder enig probleem, als ik het achterdeurslot een kwartslag draai, doet ie niet meer mee met de CV, dus als hij op slot zit als ik hem omdraai gaat ie niet mee open met de CV, en als hij open is en ik draai hem een kwartslag, gaat ie niet mee dicht... je zet hem dus met de sleutel 'buitenspel' wbt de CV...
De CV aktiveren via het achterdeurslot werkt idd niet, vandaar ook dat dat slot voor nood wordt gehouden, kan je er in ieder geval in, alleen moet je wel even nar binnen klimmen om de dichtsbijzijnde deurpin even omhoog te trekken...
Bij mij werkt CV aansturing alleen als je de deurpinnen van een van de voorste deuren bedient, niet op de achterste deuren...
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
ja maar als ik de cv van de achterklep weer aansluit, kan ik niet de klep openmaken met de sleutel. de sleutel kan ik dan nieteens draaien.
daarom heb ik het motortje ertussenuit gehaald. zodat ik in nood nog wel de klep kan openen met sleutel.
en ik snap dus even niet dat bij andere autos, de cv nog wel is aangesloten ,en dat je evengoed je kofferbak kan openen met de sleutel
of mn motortje is kapot
daarom heb ik het motortje ertussenuit gehaald. zodat ik in nood nog wel de klep kan openen met sleutel.
en ik snap dus even niet dat bij andere autos, de cv nog wel is aangesloten ,en dat je evengoed je kofferbak kan openen met de sleutel
of mn motortje is kapot
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Ik vinnut vaag
OF... het is bij een stationwagon anders als bij een 3 deurs... kan ook nog natuurlijk
OF... het is bij een stationwagon anders als bij een 3 deurs... kan ook nog natuurlijk
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Jullie maken het allemaal veel te moeilijk.
Redbill is de enige die het snapt.
1) CV is NIET!!!! bedienbaar met kofferbakslot. Daar zit GEEN commandofunctie op. Dat geld voor ALLE astra-F's.
2) Als je kofferbak slot niet wil draaien met de sleutel dan heb je het slot in de verkeerde stand staan. Dan blokkeert die CV motor het slot, dat moet je dus even goed zetten.
Redbill is de enige die het snapt.
1) CV is NIET!!!! bedienbaar met kofferbakslot. Daar zit GEEN commandofunctie op. Dat geld voor ALLE astra-F's.
2) Als je kofferbak slot niet wil draaien met de sleutel dan heb je het slot in de verkeerde stand staan. Dan blokkeert die CV motor het slot, dat moet je dus even goed zetten.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
oke das duidelijk., die 1e vatte ik al. de 2e niet.
wordt dus even proberen, wat ik al had gedaan, en daarom d8 dat me motortje stoek was en altijd het slot blokeerde.
ik schroef em er morgen of overmorgen wel weer even tussen, en dan maar proberen met slotstanden.
bedankt tot zover!
wordt dus even proberen, wat ik al had gedaan, en daarom d8 dat me motortje stoek was en altijd het slot blokeerde.
ik schroef em er morgen of overmorgen wel weer even tussen, en dan maar proberen met slotstanden.
bedankt tot zover!
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- Marty
- Oud-Clublid
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
Ik had het zelfde probleem
Wanneer je ACHTERAF CV in je astra zet kun je de kofferklep NIET openen wanneer de CV op slot staat... Je kunt de knop niet induwen, deze blokkeerd door de CV.
Het verschil zit hem niet in de motor, maar in het slotmechanisme,
Wannner de CV ingebouwd zit vanaf de fabriek, kun je WEL de kofferbak van slot afhalen zonder dat de wagen " Van cv afgehaald " wordt.
Het slotmechanisme van een " CV WAGEN" kan 2 kanten op.. van een NIET CV auto maar 1 kant.
Bij de CV Wagen kan kan het mechanisme ook linksom draaien, waardoor de pin van het motortje omzeild word en de klep ontgrendeld wordt.
Gewoon van de sloop een astra met CV zoeken en het mechanisme omzetten. SLot cilinder kun je overzetten!
Wanneer je ACHTERAF CV in je astra zet kun je de kofferklep NIET openen wanneer de CV op slot staat... Je kunt de knop niet induwen, deze blokkeerd door de CV.
Het verschil zit hem niet in de motor, maar in het slotmechanisme,
Wannner de CV ingebouwd zit vanaf de fabriek, kun je WEL de kofferbak van slot afhalen zonder dat de wagen " Van cv afgehaald " wordt.
Het slotmechanisme van een " CV WAGEN" kan 2 kanten op.. van een NIET CV auto maar 1 kant.
Bij de CV Wagen kan kan het mechanisme ook linksom draaien, waardoor de pin van het motortje omzeild word en de klep ontgrendeld wordt.
Gewoon van de sloop een astra met CV zoeken en het mechanisme omzetten. SLot cilinder kun je overzetten!
Laatst gewijzigd door Marty op 26 mar 2007 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Marty
- Oud-Clublid
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
BTW: Om de slotcilinder om te zetten moet je het volgende doen:
De SLot cilinder zit Vast in het mechanisme, en duwt via een staafje een soort 3/4 schijf (PaC MAN achtig ding ) naar buiten die het vergrendelingsmechanisme bedient.
Vlakbij deze schijf op het staafje zit een Borg pennetje, deze kun je er voorzichtig met iets van een dun umbusje of een Priemetje eruit slaan.
De staaf kan verwijderd worden waarna de slotcilinder eruit gehaald kan worden.
je " eigen" Slotcilinder er weer in, mechanisme in mekaar zetten en borgpen terug persen...
De SLot cilinder zit Vast in het mechanisme, en duwt via een staafje een soort 3/4 schijf (PaC MAN achtig ding ) naar buiten die het vergrendelingsmechanisme bedient.
Vlakbij deze schijf op het staafje zit een Borg pennetje, deze kun je er voorzichtig met iets van een dun umbusje of een Priemetje eruit slaan.
De staaf kan verwijderd worden waarna de slotcilinder eruit gehaald kan worden.
je " eigen" Slotcilinder er weer in, mechanisme in mekaar zetten en borgpen terug persen...
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
AHAA bedankt marty! ik dacht al dat ik de enige was met weer wat vaags waarvan iedereen hier denkt dat ik wat aanrommel
dus als ik het goed begrijp
ik heb nu een slotcilinder met bijhorend mechanisme dat ik maar een 1 kwartslag kan draaien, naar rechts,
maar ik moet een slot dat 2 kanten kan draaien, kwartslag naar rechts en naar links blijkbaar
en waarom zou ik moeilijk doen met de cilinder overzetten als ik het hele mechanisme inéén zo kan overzetten??
maarre, hoe zie je het snelste of een astra cv heeft? anders ken ik het al dan sloop ik van 5 wagens de klep open en de 6e heeft het pas
dus als ik het goed begrijp
ik heb nu een slotcilinder met bijhorend mechanisme dat ik maar een 1 kwartslag kan draaien, naar rechts,
maar ik moet een slot dat 2 kanten kan draaien, kwartslag naar rechts en naar links blijkbaar
en waarom zou ik moeilijk doen met de cilinder overzetten als ik het hele mechanisme inéén zo kan overzetten??
maarre, hoe zie je het snelste of een astra cv heeft? anders ken ik het al dan sloop ik van 5 wagens de klep open en de 6e heeft het pas
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Omdat je dan je originele sleutel (die ook in je contactslot past) gewoon kunt blijven gebruiken misschien ?Roy 2.0 16v schreef:en waarom zou ik moeilijk doen met de cilinder overzetten als ik het hele mechanisme inéén zo kan overzetten??
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
even
Denk dat het makkelijkst is in het tankklepje kijken of je daar dat pinnetje ziet dat je tankklep afsluit. Of dat de tankdop als die er nog opzit geen sleutelgat heeft.Roy 2.0 16v schreef: maarre, hoe zie je het snelste of een astra cv heeft? anders ken ik het al dan sloop ik van 5 wagens de klep open en de 6e heeft het pas
Als de deurpanelen eraf ligge links onderin de deur kijken of daar dat motortje zit
Bij de computer van de auto kijken of je daar de Kiekert ziet zitten
dan zijn ze wel denk ik
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
nou nee nietecht.RedBill schreef:Omdat je dan je originele sleutel (die ook in je contactslot past) gewoon kunt blijven gebruiken misschien ?Roy 2.0 16v schreef:en waarom zou ik moeilijk doen met de cilinder overzetten als ik het hele mechanisme inéén zo kan overzetten??
- oude originele slotcilinder is stuk
- andere slotcilinder gaat alleen rechtsom
- nieuwe cilinder die ik moet halen moet het gaan doen
en dat zijn 3 verschillende sleutels.
als ik de slotcilinder van de originele sleutel zou overzetten (die kapot is) in een andere ombouw dan is ie nog steeds stuk
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- Marty
- Oud-Clublid
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
SLOT CILINDER IS UNIVERSEEL!!!
Het gaat om het MECHANISME zelf (het goude gedeelte).
Hier zit het verschil in, gaat 1 kwart rechtsom en 1/3 linksom. Je kunt het aan de mechanismes ZIEN wanneer de cilinder eruit is. 1 heeft 2 geleidings gleuven en het mechanisme voor CV heeft 3 geleidings gleuven.
De slot cilinders (zilver) (ding waar je sleutel in gaat) overzetten als je je sleutel het zelfde wilt laten. Als je dit niet intresseerd maar alles in 1 keer om schroeven.
Het gaat om het MECHANISME zelf (het goude gedeelte).
Hier zit het verschil in, gaat 1 kwart rechtsom en 1/3 linksom. Je kunt het aan de mechanismes ZIEN wanneer de cilinder eruit is. 1 heeft 2 geleidings gleuven en het mechanisme voor CV heeft 3 geleidings gleuven.
De slot cilinders (zilver) (ding waar je sleutel in gaat) overzetten als je je sleutel het zelfde wilt laten. Als je dit niet intresseerd maar alles in 1 keer om schroeven.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Zijn originele achterdeurslot is kaduuk, dus overzetten is wat wel te doen, maar vrij nutteloos
Kan ie trouwens niet één van zijn oude (voor)deursloten erin frotten ?? of past dat niet ???
Kan ie trouwens niet één van zijn oude (voor)deursloten erin frotten ?? of past dat niet ???
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)