Ik wil ook rijbereik

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Station c20xe
forum-gebruiker

Ik wil ook rijbereik

Bericht door Station c20xe »

Ik heb natuurlijk een station 1.6 met een c20xe erin maar met de boortcomputer van een astra f na '95 zonder rijbereik enz. Zou een gsi boordcomputer passen op de stekker en zoja hoe zorg ik ervoor dat de rijbereik uitgerekend kan worden. Is dit te doen :?:
'Rappe familiebak'
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Bericht door pluggie »

FOTO'S !
RedBill
Beheerder
Beheerder
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Waarschijnlijk heb je nu een TID (Triple info display) met temperatuur, tijd en datum erop.

Wil je een boardcomputer met MID (Multi Info Display) en Check Control, dan praat je over een omvangrijke operatie. Voor de informatie die de Boardcomputer verwerkt is namelijk door de auto heen een heel electronisch systeem van sensoren en circuit meting ingebouwd.

Voor het rijbereik en verbruik per 100 km heb je bijvoorbeeld al de rijsnelheid, het momentele verbruik en het niveau van de brandstoftank nodig. Het signaal voor de snelheid komt via een pulsgever vanaf je instrumentenpaneel. Die pulsgever is bijvoorbeeld al niet standaard, hoewel dit nog vrij eenvoudig in te bouwen is. Het momentele verbruik moet vanaf je Motor ECU (Motronic of Multec) komen. Dat is waarschijnlijk ook niet voorbereid, omdat je van oorsprong een 1.6 had.

Andere gegevens van de Check Control (zoals controle van de verlichting, vloeistofniveaus e.d.) zijn allemaal via niveausensoren verkregen, welke niet standaard zijn.

Het is dus niet eenvoudig, en ik denk zelfs ondoenlijk, om dit achteraf in te bouwen.
Laatst gewijzigd door RedBill op 26 mar 2007 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Wordt idd een drama, heb wel eens gehoord over complete dash kabelboom vervangen, en dan nog moet je overal vandan nog extra zooi gaan maken en kabeltjes trekken enzo... zou ik niet aan beginnen..

Whatayoudinges heeft het toen wel gedaan in die station, die had de complete kabelboom van de GSI in de station gebouwd, ALLES dus, van voor tot achter.... ook TC en ABS, de hele reut... :shock:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
OllieGsi
forum-gebruiker

Bericht door OllieGsi »

Bij mathijssen hebben ze toch een extra Tooltje zodat je op je TID toch ook allemaal extra info krijgt?

ik zal linkie even zoeken!

Edit: Verdomme, vind hem niet meer....Weet iemand welke ik bedoel?
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Jep, ik weet welke je bedoelt, kan trouwens nog veel meer als MID, alleen geen rijbereik, maar die dingen verkopen ze al een tijdje niet meer volgens mij... waren ook ernstig aan de prijs.... :?
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
RedBill
Beheerder
Beheerder
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Sounddragon schreef:Wordt idd een drama, heb wel eens gehoord over complete dash kabelboom vervangen, en dan nog moet je overal vandan nog extra zooi gaan maken en kabeltjes trekken enzo... zou ik niet aan beginnen..

Whatayoudinges heeft het toen wel gedaan in die station, die had de complete kabelboom van de GSI in de station gebouwd, ALLES dus, van voor tot achter.... ook TC en ABS, de hele reut... :shock:
Wel respect daarvoor! Maar volgens mij leeft ie niet meer ofzow... Heb em hier al een jaar niet meer gezien en op AGC ook niet.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Hij had toen een dikke Dodge pickup gekocht en was daarmee nogal wat van plan, dus ik denk dat ie ons forum heeft ingeruild voor een yankenforum ofzo :)
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003

Bericht door Roy 2.0 16v »

ik heb een keer een duitse inbouwbeschrijving voor me gehad, gingen ze een gsi bc met alle functies in een tigra bouwen. het is te doen maar zoveel moeite en kosten.... ik zou het er niet voor over hebben
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Station c20xe
forum-gebruiker

Bericht door Station c20xe »

Ik ga er niet aan beginnen. Gelukkig is mijn tid wel al blauw :lol: .
'Rappe familiebak'
Plaats reactie