Rellie's projecten topic
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Wat nou Bugatti W16 ik maak er gewoon een W18 van Maar goed verklaar me voor gek, ga kijken of ik de Astra kan ombouwen naar achterwielaandrijving, met de 3.0 die ik nu voor mezelf gekocht heb in lengte geplaatst Maar dat ik tot gekke dingen in staat was wisten jullie al
Vandaag even het bakkie klaargemaakt voor de Corsa TR
Verder de mv6 verder gedemonteerd, nokkenastandwielen heb ik opgestuurd die worden verstelbaar gemaakt. Ga nog even het inlaatspruitstuk bewerken en er wat TB's op bouwen
Vandaag even het bakkie klaargemaakt voor de Corsa TR
Verder de mv6 verder gedemonteerd, nokkenastandwielen heb ik opgestuurd die worden verstelbaar gemaakt. Ga nog even het inlaatspruitstuk bewerken en er wat TB's op bouwen
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Nou vandaag maar even bezig geweest met mn eigen 3.0 motor, iemand had voor mij deze motor meegenomen omdat hij via iemand van het opel forum (noem geen namen) ook een v6 gekocht had, denk nou mooi hoef ik zelf ook niet te rijden, eerst op msn al de staat van de motor besproken. Was in goede staat lag alleen 1 kop af en nog wat andere aanbouwdelen, nou oke kan ik mee leven. Toen ik de motor thuis kreeg zag ik dat er behoorlijk wat roest in de cilinderwanden zat. Nou oke wat word dus honen, probeerde de motor rond te draaien maar die zat vast. Cilinderkop er af gehaald omdat ik dacht dat de kleppen tegen de zuigers aan kwamen. Nou ja hoor de motor nog zo vast als een huis Ik alles open geschroefd, tot mn grote schrik is het gewoon een compleet vastgelopen motor. Lagerschalen blauw uitgeslagen, sommige helemaal verwrongen. Maar goed foto's
Zo begonnen we vandaag
Nou daar kwamen de eerste lagerschalen al aan
Sommige zo vast gesmolten dat we ze er met een schroevendraaier uit moesten breken
Maar goed het "lijk" dus maar in de kofferbak gegooid en op weg naar de wasstraat
Alle olie er af gespoten en de oliekanalen schoongespoeld van al het slijpsel van de lagerschalen
De rest ook even ontroest
Daarna het onderblok goed ontvet met remmenreiniger
En opnieuw in de verf
De rest waar geen verf op zat zoals de cilinders en de lagerkappen van het blok ingespoten met WD40 tegen het roesten
Nog even een foto van de ingevreten krukas
Maar goed, heb de verkoper er al van op de hoogte gesteld dus we zullen zien. Betaal natuurlijk niet voor een vastgelopen motor, cilinders moeten gehoond worden, krukas geslepen 6x nieuw setje zuigerveren nieuwe lagerschalen dus gaat weer lekker in de kosten lopen.
Zo begonnen we vandaag
Nou daar kwamen de eerste lagerschalen al aan
Sommige zo vast gesmolten dat we ze er met een schroevendraaier uit moesten breken
Maar goed het "lijk" dus maar in de kofferbak gegooid en op weg naar de wasstraat
Alle olie er af gespoten en de oliekanalen schoongespoeld van al het slijpsel van de lagerschalen
De rest ook even ontroest
Daarna het onderblok goed ontvet met remmenreiniger
En opnieuw in de verf
De rest waar geen verf op zat zoals de cilinders en de lagerkappen van het blok ingespoten met WD40 tegen het roesten
Nog even een foto van de ingevreten krukas
Maar goed, heb de verkoper er al van op de hoogte gesteld dus we zullen zien. Betaal natuurlijk niet voor een vastgelopen motor, cilinders moeten gehoond worden, krukas geslepen 6x nieuw setje zuigerveren nieuwe lagerschalen dus gaat weer lekker in de kosten lopen.
Laatst gewijzigd door Rallyastra op 24 mar 2007 20:27, 2 keer totaal gewijzigd.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
nou maar die motor was ziet zo maar even vastgelopen
een paar lagerschalen van de drijfstangen waren zo heet geworden dat ze uitgedrukt waren naar de zijkanten en vast zaten tussen de lagertappen, deze kon je met de hand vervormen zonder dat ze braken en we moesten ze eruit halen met een schroeven draaier en er uit breken!!!!!!!
en het blok lag helemaal vol met ijzerslijpsel en rare olie met andere meuk:lol:
ik heb vaak blok lagers eruit gereden van CIH motoren maar dit heb ik zelfs nog niet meegemaakt, en als je dan zo'n motor gaat verkopen als goed????? heb je wel heel veel lef of een bord voor je hoofd en geen verstand van auto's, want dat tikkerd als een gek en je auto komt geen meter meer vooruit zo
een paar lagerschalen van de drijfstangen waren zo heet geworden dat ze uitgedrukt waren naar de zijkanten en vast zaten tussen de lagertappen, deze kon je met de hand vervormen zonder dat ze braken en we moesten ze eruit halen met een schroeven draaier en er uit breken!!!!!!!
en het blok lag helemaal vol met ijzerslijpsel en rare olie met andere meuk:lol:
ik heb vaak blok lagers eruit gereden van CIH motoren maar dit heb ik zelfs nog niet meegemaakt, en als je dan zo'n motor gaat verkopen als goed????? heb je wel heel veel lef of een bord voor je hoofd en geen verstand van auto's, want dat tikkerd als een gek en je auto komt geen meter meer vooruit zo
de fiets is toch zo slecht niet.........
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop