Cuise-control Astra G Sport
- DutchDevil
- forum-gebruiker
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 06 aug 2005 00:13
- Locatie: Leeuwarden
Cuise-control Astra G Sport
Mijn vader is in het bezit van een Astra G Sport (DTI/DTL) uit '99.
Standaard is deze auto niet uitgerust met cruise control (volgens mij pas vanaf 2000) maar wel voorbereid. Er ligt een stekker in de stuurkolom die je zo kunt aansluiten op een schakelaar die is uitgerust met cruise-control bediening.
Echter als je de stekker aansluit en de schakelaar bedient werkt de cruise-control niet.
Navraag bij de opel dealer gedaan en volgens de servicer manager daar moet de bedrading nog doorgetrokken worden tot in de ECU.
beetje rare voorbereiding maja..
Iemand die hier ervaring mee heeft en weet waar de bedrading langsloopt en uitkomt? Laagvlieger bijv.
Standaard is deze auto niet uitgerust met cruise control (volgens mij pas vanaf 2000) maar wel voorbereid. Er ligt een stekker in de stuurkolom die je zo kunt aansluiten op een schakelaar die is uitgerust met cruise-control bediening.
Echter als je de stekker aansluit en de schakelaar bedient werkt de cruise-control niet.
Navraag bij de opel dealer gedaan en volgens de servicer manager daar moet de bedrading nog doorgetrokken worden tot in de ECU.
beetje rare voorbereiding maja..
Iemand die hier ervaring mee heeft en weet waar de bedrading langsloopt en uitkomt? Laagvlieger bijv.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11173
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Cuise-control Astra G Sport
Sport is altijd het net niks model.DutchDevil schreef:Astra G Sport
Bij elk merk.
Sport marketing technisch is altijd het model met de lichtmetalen wielen, het sportstuurtje, het extra biesje, Sport is altijd het 1.8 of 1.6 of net onder het snelle Diesel model, nooit het snelle model.
Marketting technisch best maf.
- DutchDevil
- forum-gebruiker
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 06 aug 2005 00:13
- Locatie: Leeuwarden
Het gaat hier wel om een 2.0 (sorry niet bij vermeld).Laagvlieger schreef:Dat truucje werkt alleen op de Opel 2.0 diesels.
Bij een ander dealerbedrijf werd gezegd dat de schakelaar alleen geprogrammeerd hoeft te worden. Lijkt mij het verhaal van draden doortrekken wat aannemelijker.
Het elektrische schema hebben we wel. De vraag is alleen waar de draden uitkomen en of de ECU een beetje makkelijk te bereiken is... (volgens mij zit ie achter het linker voorscherm).
- DutchDevil
- forum-gebruiker
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 06 aug 2005 00:13
- Locatie: Leeuwarden
Re: Cuise-control Astra G Sport
BIj veel mensen gaat het alleen om het uiterlijk. De presaties doen er niet zoveel toe. Zijn ook zat astra g modellen die zijn omgetoverd tot 'OPC' uitvoering Dan praat je dus over een 1.6 8v met een mooie bodykitt...pluggie schreef:Sport is altijd het 1.8 of 1.6 of net onder het snelle Diesel model, nooit het snelle model.
Marketting technisch best maf.
Ben er geen liefhebber van.
Klopt niet helemaal Plug,de G Sport is geleverd vanaf de 1.6 8v tot aan de 2.2 DTi en de 2.2 benzine (Sport Edition II)
Je hebt ook nog de Elegance uitvoering met standaard ECC,Xenon,lichtmetaal,houtaccenten,4x elec. ramen enz. ,alleen geen sport-interieur,saai motief en leverbaar vanaf de 5d HB.
Heb je het geld niet voor een OPC Turbo-versie dan zijn dat de alternatieven.
@DutchDevil: De ECU zit idd achter het linker voorscherm,modderplaat weghalen en je ziet em zitten.
Je hebt ook nog de Elegance uitvoering met standaard ECC,Xenon,lichtmetaal,houtaccenten,4x elec. ramen enz. ,alleen geen sport-interieur,saai motief en leverbaar vanaf de 5d HB.
Heb je het geld niet voor een OPC Turbo-versie dan zijn dat de alternatieven.
@DutchDevil: De ECU zit idd achter het linker voorscherm,modderplaat weghalen en je ziet em zitten.
AstraG::1.8 TURBO©Turbocharged by Dbilas Dynamic® => Sold!
New daily => -=[Corsa 1.8 GSi '04]=-
New daily => -=[Corsa 1.8 GSi '04]=-
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Sport heeft ook andere interieur met de recaro's net als GT geloof ik, alleen vaak in nogal aparte bekleding, stuurhuis is ook anders, heeft het korte stuurhuis á la GSi, getint glas, toerenteller, bij de G's heeft ie dan ook ietsie ander onderstel qua rijhoogte geloof ik, dempers weet ik eigenlijk niet .... zit iig meer verschil in als je denkt
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9311
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Als je het dan hebt over de Astra F Sport of Sportive, dan merk je dat daar vaak wel een relatief krachtige motor in ligt (C20NE of C18XE), maar dat ze kwa opties nergens op voorbereid zijn.
Maat van mij had een 93'er 5 deurs sportive met één van de eerste C18XE's erin. Heb ik een keer geprobeerd elektrisch bediende spiegels op te zetten. Nou dat kon ik mooi schudden. Nergens op voorbereid, zelfs niet op CV.
Maat van mij had een 93'er 5 deurs sportive met één van de eerste C18XE's erin. Heb ik een keer geprobeerd elektrisch bediende spiegels op te zetten. Nou dat kon ik mooi schudden. Nergens op voorbereid, zelfs niet op CV.
Laatst gewijzigd door RedBill op 29 mar 2007 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
CV had de mijne gelukkig wel, de elektrische ramen en evt spiegels (spiegels hoeven voor mij niet zo) gaan nog wat meer voetjes in de aarde geven vrees ik...
Voorlopig kan ik alleen weinig doen hier, kan niet met de auto thuis komen nu (al 5 fokking maanden )
Voorlopig kan ik alleen weinig doen hier, kan niet met de auto thuis komen nu (al 5 fokking maanden )
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11173
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11173
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- DutchDevil
- forum-gebruiker
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 06 aug 2005 00:13
- Locatie: Leeuwarden
Mn vader is zelf diagnose-technicus bij Mercedes. Vroeger zelf altijd gesleuteld aan personenauto's. Zit nu in de bedrijfsauto's.Laagvlieger schreef:Nodige kennis voor draden trekken vereist!!!!
Stekkers MOETEN waterdicht blijven!!!
(heeft zelf nog een Kadett GSI Champion in bezit gehad; vanaf dat moment was ik direct liefhebber )
Dus de kennis is wel aanwezig, echter weet hij niet precies waar de draden langslopen en uitkomen. Daarvoor moet je iets meer aan Opels sleutelen
Vandaar dat ik het hier even gepost heb.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11173
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11173
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
ja maar is bepertke informatie bossa.
Wie weet is het alwel een Modeljaar 2000.
Daarom, ik kan het niet vaak genoeg zeggen en het wordt helaas ERG vaak vergeten.
Bij ELK!! probleem MOTORTYPE!! vermelden.
Elkemotor i sanders en heeft zijn eigen bijzonderheden.
Zonder info over wat voor motor het is kan ik niets.
"Ja zo'n standaard motor" -> ja wat? wat is standaard??
"Gewoon zo'n 8 kleppertje" -> Ja welke!!! is in 100 smaken gebouwd!!
"gewoon zo'n gietijzeren ding dat vroem vroem doet" -> haha leuk!!
Sorry dat ik jouw topic ervoor gebruik, maar was even mooie aanleiding hier om dit te posten.
Dus mensen denk eraan!!!
Volledige informatie is een volledig en goed antwoord.
Wie weet is het alwel een Modeljaar 2000.
Daarom, ik kan het niet vaak genoeg zeggen en het wordt helaas ERG vaak vergeten.
Bij ELK!! probleem MOTORTYPE!! vermelden.
Elkemotor i sanders en heeft zijn eigen bijzonderheden.
Zonder info over wat voor motor het is kan ik niets.
"Ja zo'n standaard motor" -> ja wat? wat is standaard??
"Gewoon zo'n 8 kleppertje" -> Ja welke!!! is in 100 smaken gebouwd!!
"gewoon zo'n gietijzeren ding dat vroem vroem doet" -> haha leuk!!
Sorry dat ik jouw topic ervoor gebruik, maar was even mooie aanleiding hier om dit te posten.
Dus mensen denk eraan!!!
Volledige informatie is een volledig en goed antwoord.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- DutchDevil
- forum-gebruiker
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 06 aug 2005 00:13
- Locatie: Leeuwarden
Weer even wat navraag gedaan;
Betreft een X2.0DTL
Bouwjaar: 19-01-99
Mn vader vertelde verder nog dat er een elektronische regeleenheid in zit (gaspedaal elektronisch in tegenstelling tot de 1.7 series).
Ik vraag mij eigenlijk af waarom opel dit op deze manier voorbereid. Waaron niet de bedrading doortrekken tot in de ECU zodat je alleen de stekker hoeft aan te sluiten en de schakelaar moet programmeren..?
Betreft een X2.0DTL
Bouwjaar: 19-01-99
Mn vader vertelde verder nog dat er een elektronische regeleenheid in zit (gaspedaal elektronisch in tegenstelling tot de 1.7 series).
Ik vraag mij eigenlijk af waarom opel dit op deze manier voorbereid. Waaron niet de bedrading doortrekken tot in de ECU zodat je alleen de stekker hoeft aan te sluiten en de schakelaar moet programmeren..?
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11173
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Omdat dat productieafhankelijk is.
Je zit met voorgenmonteerde kabelbomen he met verschillende opties.
Het is gigantisch duur om een auto met ALLE kabelbomen opties uit te rusten. Zeker op een productieaantallen van in de massa.
Nu kan het dus voorkomen dat op een bepaald euitvoering bepaalde circuits niet compleet zijn. Maar die circuits worden toch niet gebruikt dus dat is niet erg.
1 meter draad minder. wat kost dat? € 1 misschien. En dat op 100.000 auto's? hahah das €100.000 besparing he!!!!!
bedenk dat het volgens Opel niet mogelijk is achteraf zoiets in te bouwen.
Alles wat er nu al aan label sligt is meegenomen. Is extra. Zo moet je het zien.
Je zit met voorgenmonteerde kabelbomen he met verschillende opties.
Het is gigantisch duur om een auto met ALLE kabelbomen opties uit te rusten. Zeker op een productieaantallen van in de massa.
Nu kan het dus voorkomen dat op een bepaald euitvoering bepaalde circuits niet compleet zijn. Maar die circuits worden toch niet gebruikt dus dat is niet erg.
1 meter draad minder. wat kost dat? € 1 misschien. En dat op 100.000 auto's? hahah das €100.000 besparing he!!!!!
bedenk dat het volgens Opel niet mogelijk is achteraf zoiets in te bouwen.
Alles wat er nu al aan label sligt is meegenomen. Is extra. Zo moet je het zien.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
als ze nou eens andersom denken, en wel de meest complete draadbomen in elke auto gooien, en stel 10,- per auto meer moeten neerleggen als kostprijs.
nou ik heb er wel meer dan 10,- voor over als ik een auto koop met het idee '' de opties die ik nu niet heb (of nu geen geld voor over heb) kan ik later altijd nog laten inbouwen''
dan heeft meneer opel zn draadboomgeld weer terug, en kan in de toekomst nog veel meer omzet verwachten als er 50 000 autos binnen 10 jaar ofzo terugkomen voor electrische ramen, spiegels, airco, cruisecontro, cv, stoelverwarming bladiebla
maar zo gaat het niet jammergenoeg. ( ik ga een brief posten in de opel-ideeenbus )
nou ik heb er wel meer dan 10,- voor over als ik een auto koop met het idee '' de opties die ik nu niet heb (of nu geen geld voor over heb) kan ik later altijd nog laten inbouwen''
dan heeft meneer opel zn draadboomgeld weer terug, en kan in de toekomst nog veel meer omzet verwachten als er 50 000 autos binnen 10 jaar ofzo terugkomen voor electrische ramen, spiegels, airco, cruisecontro, cv, stoelverwarming bladiebla
maar zo gaat het niet jammergenoeg. ( ik ga een brief posten in de opel-ideeenbus )
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11173
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Zo denken wij.
De gemiddelde boer niet. Die hoeft al die opties niet.
En zo wordt het steeds meer door de terreur van de joekie joekie koreaanse budget auto's.
mensen kijken steeds meer naar prijs ipv kwaliteit.
Koreense kreukelbakkies met verouderde technieken en mindere materialen en TOTAAL gebrek aan innovativiteit.
Verbieden die rommel.
De gemiddelde boer niet. Die hoeft al die opties niet.
En zo wordt het steeds meer door de terreur van de joekie joekie koreaanse budget auto's.
mensen kijken steeds meer naar prijs ipv kwaliteit.
Koreense kreukelbakkies met verouderde technieken en mindere materialen en TOTAAL gebrek aan innovativiteit.
Verbieden die rommel.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10458
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- DutchDevil
- forum-gebruiker
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 06 aug 2005 00:13
- Locatie: Leeuwarden
Ok das duidelijk verhaal.
Maaaarrrrr..
Krijg je dan niet het probleem dat, zodra je die draden hebt doorgetrokken en aangesloten op de regeleenheid, je de schakelaar niet kunt programmeren omdat er nog wat 'andere draadjes' missen die ervoor zorgen dat de boel met elkaar kan corresponderen....?
Aangezien Opel er ook vanuit gaat dat het niet mogelijk is.
Misschien beetje ver gedacht, maja ik sluit niks meer uit
Maaaarrrrr..
Krijg je dan niet het probleem dat, zodra je die draden hebt doorgetrokken en aangesloten op de regeleenheid, je de schakelaar niet kunt programmeren omdat er nog wat 'andere draadjes' missen die ervoor zorgen dat de boel met elkaar kan corresponderen....?
Aangezien Opel er ook vanuit gaat dat het niet mogelijk is.
Misschien beetje ver gedacht, maja ik sluit niks meer uit
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11173
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer: