cv van alarm wil niet werken (:$ opgelost)
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
cv van alarm wil niet werken (:$ opgelost)
Hellp!! ik word weer eens gek!
Ik heb dus een alarm aangeschaft met cv besturing e.d...
Hier een handleiding van dat apparaat.
Nu wil ik dat kastje aansluiten in mijn auto. Op het kastje zit een aparte stekker met draadjes die ik aan moet sluiten voor de cv besturing.
Dit zijn de volgende draden:
- (+12v) 2 maal
- massa 2 maal
- Open signaal
- Dicht signaal
Ik heb het volgende gedaan:
De +12v draden aangesloten op de rode draad die achter in de kiekert gaat.
De massa draden aangesloten op de zwarte draad achter in de kiekert.
De open signaal draad aangesloten op de bruin/rode draad achter in de kiekert. en de dicht signaal draad aangesloten op de bruin/witte draad.
Je zou zeggen dat dit zou moeten werken, maar zodra ik het kastje erop aansluit dan gaat mn cv dicht en meteen weer open. Wat doe ik nou fout??
Ik heb dus een alarm aangeschaft met cv besturing e.d...
Hier een handleiding van dat apparaat.
Nu wil ik dat kastje aansluiten in mijn auto. Op het kastje zit een aparte stekker met draadjes die ik aan moet sluiten voor de cv besturing.
Dit zijn de volgende draden:
- (+12v) 2 maal
- massa 2 maal
- Open signaal
- Dicht signaal
Ik heb het volgende gedaan:
De +12v draden aangesloten op de rode draad die achter in de kiekert gaat.
De massa draden aangesloten op de zwarte draad achter in de kiekert.
De open signaal draad aangesloten op de bruin/rode draad achter in de kiekert. en de dicht signaal draad aangesloten op de bruin/witte draad.
Je zou zeggen dat dit zou moeten werken, maar zodra ik het kastje erop aansluit dan gaat mn cv dicht en meteen weer open. Wat doe ik nou fout??
Laatst gewijzigd door 2.nullutje op 24 mar 2007 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
als ik de sluitdraden aansluit op zwart/geel en zwart/rood, doet ie niks.
Maar heb ook het volgende, als ik alles loskoppel en alleen de sluitdraden aansluit op de rood/bruine en wit/bruine draden en vervolgens het kastje aankoppel, dan gaat ie ook dicht en open en verder niks.
Maar heb ook het volgende, als ik alles loskoppel en alleen de sluitdraden aansluit op de rood/bruine en wit/bruine draden en vervolgens het kastje aankoppel, dan gaat ie ook dicht en open en verder niks.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
ja, als ik massa vanaf de bruine draad neem, dan is het hetzelfde verhaal. Heb ook al geprobeerd massa vanaf carrosserie te nemen en dat geeft dus hetzelfde resultaat...
Kan het niet zo zijn dat die kiekert kapot is?
zodra ik dus zonder dat alarmkastje mn deurpin naar beneden duw, gaan alle portieren op slot. Maar als ik dat kastje aansluit dan gaat meteen alles op slot en meteen weer open en werkt dit verhaal met de deurpin niet meer.
ik snap er nu echt niks meer van en zit als een mongool in die wagen te schelden!!
Kan het niet zo zijn dat die kiekert kapot is?
zodra ik dus zonder dat alarmkastje mn deurpin naar beneden duw, gaan alle portieren op slot. Maar als ik dat kastje aansluit dan gaat meteen alles op slot en meteen weer open en werkt dit verhaal met de deurpin niet meer.
ik snap er nu echt niks meer van en zit als een mongool in die wagen te schelden!!
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
nou, probleem opgelost...
Ik zat mij, tijdens het als een scheldende aap in de auto zittend, ineens af te vragen hoe de ontvanger eigenlijk aan zijn spanning kwam om een puls te kunnen geven. Zodoende heb ik dus het aansluitschema compleet gemaakt.
Dat wil zeggen, ik heb bij de uitgang voor de knippers (gele draden) die rode draad naar +12v aangesloten en de zwarte draad (uit onderste stekker) naar massa gebracht. En dan merk ik ineens, dat ie het doet!!
ps. hoe hebben jullie een draad vanuit binnen naar motorruimte getrokken? een apart gat gemaakt of via de draadboom?
[edit]opgelost, gaatje geboord....[/edit]
Ik zat mij, tijdens het als een scheldende aap in de auto zittend, ineens af te vragen hoe de ontvanger eigenlijk aan zijn spanning kwam om een puls te kunnen geven. Zodoende heb ik dus het aansluitschema compleet gemaakt.
Dat wil zeggen, ik heb bij de uitgang voor de knippers (gele draden) die rode draad naar +12v aangesloten en de zwarte draad (uit onderste stekker) naar massa gebracht. En dan merk ik ineens, dat ie het doet!!
ps. hoe hebben jullie een draad vanuit binnen naar motorruimte getrokken? een apart gat gemaakt of via de draadboom?
[edit]opgelost, gaatje geboord....[/edit]
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Er zit op de stekker ook een draad genaamd "Sluitpuls elektrische ramen".
Als het alarm wordt ingeschakeld wordt er tijdelijk, naar mijn meting, 0,6 volt gezet op deze draad. Waarom is dit niet gewoon 12 volt?
Ik wil die draad gebruiken om mijn dakraampje te laten sluiten.
Als het alarm wordt ingeschakeld wordt er tijdelijk, naar mijn meting, 0,6 volt gezet op deze draad. Waarom is dit niet gewoon 12 volt?
Ik wil die draad gebruiken om mijn dakraampje te laten sluiten.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
misschein is het de bedoeling dat hij een relaisje aanstuurt ????
Zou ook beter zijn, dan kan je ook je ramen eraan hangen, dan gaat alles in één keer dicht
Zou ook beter zijn, dan kan je ook je ramen eraan hangen, dan gaat alles in één keer dicht
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Luyister.
ALLE sluitsytemen zijn bij Opel MASSAschakelend!!!!!
Het alarm zet dus geen spanning op de draad, maar verbind door naar massa!!!! Dus dfaar zal je id dgee nspanning meten tov massa.
Meten tov plus, dan meet je wel 12 volt.
ALLE sluitsytemen zijn bij Opel MASSAschakelend!!!!!
Het alarm zet dus geen spanning op de draad, maar verbind door naar massa!!!! Dus dfaar zal je id dgee nspanning meten tov massa.
Meten tov plus, dan meet je wel 12 volt.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
oke, dus als ik zeg maar een spanningsmeter tussen de pulsdraad en een 12v draad hang, dan hoor ik dus 12 volt te meten.
Oke, maar waar moet ik die pulsdraad dan aan koppelen? Het dakraammotortje heeft 3 draden, een bruine (massa), een blauwe (+ voor dakraam omhoog) en een rode draad (+ voor dakraam openschuiven).
Volgens mij is het dan niet mogelijk om met dit motortje het dakraam automatisch mbv die negatieve puls te laten sluiten.
Oke, maar waar moet ik die pulsdraad dan aan koppelen? Het dakraammotortje heeft 3 draden, een bruine (massa), een blauwe (+ voor dakraam omhoog) en een rode draad (+ voor dakraam openschuiven).
Volgens mij is het dan niet mogelijk om met dit motortje het dakraam automatisch mbv die negatieve puls te laten sluiten.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Dakraammotortjes van Opel kun je niet zomaar automatisch laten sluiten, omdat ze geen eindstop hebben. Dat gaat softwarematig in het motortje. Die weet de positie aan de hand van het aantal omwentelingen van de as.
Zijn wel kastjes voor te krijgen dacht ik.
Ook zit je met het probleem dat het dak zowel open kan zijn als gekanteld.
Zijn wel kastjes voor te krijgen dacht ik.
Ook zit je met het probleem dat het dak zowel open kan zijn als gekanteld.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Dus ik zou eigenlijk een printplaatje moeten hebben dat kijkt naar hoe het dakraam op dat moment staat (dmv fysieke weerstand) en daarvan afhankelijk massa doorverbind met óf de blauwe- óf de rode draad. Als hij naar beide richtingen geen weerstand heeft betekend dat dat het raam dicht zit en verbind hij de massa niet door..
binnenkort maar es even met mn buurjongen praten die is meester in printplaatjes solderen...
binnenkort maar es even met mn buurjongen praten die is meester in printplaatjes solderen...
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
neej gaat spoftwarematig. Niets met weerstanden.
De electronica in de dakraammotor telt gewoon het aantal omwentelingen.
basis is ergens halverwege. Das de dicht stand. Daar programmeer je de dakraam motor ook op. 10X draaien in postieve richting is bv maximaal kantelen. 20X terug i sdan bv ergens halverwege het schuiven. vanaf dat punt 10X terug is weer gesloten.
FIJN systeem dus om die automatisch te laten sluiten
Je zou zelf iets kunnen laten maken met een fotocelletje/lichtsluisje/hall gever enz. die doorgeeft welke kant het dak op staat. Schuiven of kantelen. En dan aan de hand van die sesnor een van de 2 kanten van de schakelaar bedient gedurende een bepaalde tijd dmv een RC kringetje.
MAKKIE.
De electronica in de dakraammotor telt gewoon het aantal omwentelingen.
basis is ergens halverwege. Das de dicht stand. Daar programmeer je de dakraam motor ook op. 10X draaien in postieve richting is bv maximaal kantelen. 20X terug i sdan bv ergens halverwege het schuiven. vanaf dat punt 10X terug is weer gesloten.
FIJN systeem dus om die automatisch te laten sluiten
Je zou zelf iets kunnen laten maken met een fotocelletje/lichtsluisje/hall gever enz. die doorgeeft welke kant het dak op staat. Schuiven of kantelen. En dan aan de hand van die sesnor een van de 2 kanten van de schakelaar bedient gedurende een bepaalde tijd dmv een RC kringetje.
MAKKIE.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠