Koelvloeistof rommel?

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Bericht door Kakashi »

Laagvlieger schreef:Laagste punt, meestal onderkant radiateur.
Daarna met een doek en luchtspuit bovenin reservoir het sytseem leegspuiten.

Hoe bedoel je dat? Ik moet het binnenkort ook even doen.
Het mijne is zwart.


En hoelang kan je met je motorolie ong doorrijden??
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

dop van koelreservoir afhalen, compressorslang erin, en de opening afsluiten met een doek. zodat alle lucht door de leidingen gaat en de restjes eruit blaast.

en hoelang kan je met motorolie doorrijden? ik vervang het 2x per jaar maar dat is misschien wat overdreven. veel km rij ik niet maar wel erg veel korte stukjes.

1x per 10.000km is volgens mij de ´´norm´´
maar vervangen kan nooit kwaad. voor 50,- heb je de beste(lees duurste) olie en filter kost niks. en het is een werkje van niks.
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Delax80
forum-gebruiker
Berichten: 1274
Lid geworden op: 19 apr 2005 11:03
Locatie: Noord Nederland

Bericht door Delax80 »

Kakashi schreef:
Laagvlieger schreef:Laagste punt, meestal onderkant radiateur.
Daarna met een doek en luchtspuit bovenin reservoir het sytseem leegspuiten.

Hoe bedoel je dat? Ik moet het binnenkort ook even doen.
Het mijne is zwart.


En hoelang kan je met je motorolie ong doorrijden??
denk dattie bedoeld met een doek de vulopening afsluiten en dan met luchtspuit erin spuiten. zodat de resterende vloeistof ook uit de radiateur komt.

en olie ververs in rond de 15.000 km...volgens mij moet dit eigenlijk om de 20.000. maar dat zulle andere beter weten.
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Beste is met een tuinslang vanuit je reservoir erin, dat dus alle ouwe prut er goed uit komt.
Dan spoel je het geheel dus goed door.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Bericht door Kakashi »

GSi Twente schreef:Beste is met een tuinslang vanuit je reservoir erin, dat dus alle ouwe prut er goed uit komt.
Dan spoel je het geheel dus goed door.
Gewoon met water doorspoelen dus.
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Ja, want er blijft altijd spul achter, door je onderblok, kachel radiateur, enz.
Dus onderste slang los boven een putje... tuinslang erin, en laat maar lopen dat water.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Bericht door Kakashi »

GSi Twente schreef:Ja, want er blijft altijd spul achter, door je onderblok, kachel radiateur, enz.
Dus onderste slang los boven een putje... tuinslang erin, en laat maar lopen dat water.
Onderste slang?
Die van de radiateur bedoel je?
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Ja, altijd laagste punt pakken.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Bericht door Kakashi »

Mooi.

Ik ga binnenkort even mn olie, koelvloeistof, olie filter en benzine filter vervangen.
Snaren hoeven gelukkig nog niet.
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

en na het spoelen met water, hoe krijg je dan het normale water uit bv je kachelradiateur ? of niet erg als er wat normaal water inblijft.

en je kan toch ook even volgooien met water, en dan even rijden en daarna weer legen. voordat er verse vloeistof ingaat
of is dat overdreven
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Delax80
forum-gebruiker
Berichten: 1274
Lid geworden op: 19 apr 2005 11:03
Locatie: Noord Nederland

f

Bericht door Delax80 »

Roy 2.0 16v schreef:en na het spoelen met water, hoe krijg je dan het normale water uit bv je kachelradiateur ? of niet erg als er wat normaal water inblijft.

en je kan toch ook even volgooien met water, en dan even rijden en daarna weer legen. voordat er verse vloeistof ingaat
of is dat overdreven
wat stel jij toch goede vragen joh :lol: :!:
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Je koelsysteem is een circuit, en wordt verplaatst door je waterpomp.
Dus je verplaats het maar weer een stukje.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

GSi Twente schreef: Dus onderste slang los boven een putje... tuinslang erin, en laat maar lopen dat water.
:? :shock:

Da's vergif hoor :roll:


Beunhaas praktijken :(
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Ja.. nadat je hebt afgetapt natuurlijk, moge duidelijk wezen.
Meerendeel wat je er daarna uit spoelt is minimaal.

En ja, ik ken je verhaal.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Laagvlieger schreef:Laagste punt, meestal onderkant radiateur.
Daarna met een doek en luchtspuit bovenin reservoir het sytseem leegspuiten.
Moet wel MET BELEID gebeuren !!!

Een luchtspuit kan al gauw 8bar geven, en dat vindt het koelsysteem niet leuk !

Tuinslang erin is ook goede optie !

In principe zou je de motor even op alleen water kunnen laten lopen geen honderden km's. even starten zodat al het overige water eruit gaat is in principe wel mogelijk, maar zou ik niet aanraden.
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

ach bij mythbusters hadden ze cola in een blok gedaan en dat ging ook prima, naaide pas vast toen ze volle toeren gingen loeien en hem lekker afboerde.

maar ik weet weer genoeg om een mooie zondag mee op te vullen :D
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Delax80
forum-gebruiker
Berichten: 1274
Lid geworden op: 19 apr 2005 11:03
Locatie: Noord Nederland

Bericht door Delax80 »

Roy 2.0 16v schreef:ach bij mythbusters hadden ze cola in een blok gedaan en dat ging ook prima, naaide pas vast toen ze volle toeren gingen loeien en hem lekker afboerde.

maar ik weet weer genoeg om een mooie zondag mee op te vullen :D
ooowh dan doe ik er gewoon cola in.... :lol: fanta ook goed??
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

hou het maar gewoon bij smurfenbloed :P
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Bart(astra) schreef:
Laagvlieger schreef:Laagste punt, meestal onderkant radiateur.
Daarna met een doek en luchtspuit bovenin reservoir het sytseem leegspuiten.
Moet wel MET BELEID gebeuren !!!
Uiteraard. vandaar de doek. Drukopbouw krijg je toch niet met losse slang.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Laagvlieger schreef:
Bart(astra) schreef:
Laagvlieger schreef:Laagste punt, meestal onderkant radiateur.
Daarna met een doek en luchtspuit bovenin reservoir het sytseem leegspuiten.
Moet wel MET BELEID gebeuren !!!
Uiteraard. vandaar de doek. Drukopbouw krijg je toch niet met losse slang.
Weet ik, maar ik wilde het toch even zeggen. Je weet maar nooit met al die mafketels hier....




....rennuh :lol:
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

BOEM!! te laat!
:lol:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Plaats reactie