Blauwe tellerverlichting

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Station c20xe
forum-gebruiker

Blauwe tellerverlichting

Bericht door Station c20xe »

Hey,

Ik ben bezig de verlichting in mijn wagen onder handen te nemen.
De tellerklok en de boordcomputer zijn al blauw. Nu wil ik ook de verwarmingsknoppen enz. gaan vervangen. Nu las ik ergens dat het bij een astra van na '95 weer helemaal anders zit en dat het moelijker is om de lampjes te vervangen. Ik heb een astra station uit 11-'95. Ik heb al een beetje gekeken maar het werd al donker buiten.
'Rappe familiebak'
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Is hetzelfde als de oudere astra's op 1 verschil na.

Bij de oude zit elk lampje in zijn eigen fitting. Kon je mooi me teen gebogen punttang stuk voor stuk eruit trekken.
Bij de nieuwe zitten de lampje sop dezelfde plek maar hebben een gezamelijke "houder". Daardoor moet je iets meer friemelen maar tis niet moeilijker ofzo.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Station c20xe
forum-gebruiker

Thanx, ga morgen weer s aan de slag. Wat ik me ook afvroeg is hoe je de naalden van de tellers in een andere kleur krijgt ipv. wit of moet je gewoon de naalden vervangen voor andere.
'Rappe familiebak'
Maartje
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Bericht door Maartje »

Heb bij mijn auto de tellerbak, BC, kachelbediening en die knop voor de koplamp/binnenverlichting ook blauw gemaakt 8) . Ga nu ook nog de elektrische spiegels, ramen, mistlampknoppen en circulatieknop doen :D

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Maartje op 19 mar 2007 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeeldingaartje
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

even kleurleds erachter... die witte kleuren mee met de kleur LED's die je erin propt, alleen worden je je tellers dan ook die kleur :wink:

[edit] zie hierboven :lol: [edit]

PlaZZmaaa, met witte LED's in de MID 8)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Sounddragon op 19 mar 2007 22:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Mad Driver
forum-gebruiker

Bericht door Mad Driver »

8) ziet er netjes uit moet ik zeggen
zou het ook graag willen maar zelf ga ik er neit aan beginnen
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Maartje
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Bericht door Maartje »

Als ik het kan, kan jij het toch ook :wink:
Afbeeldingaartje
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

LED's planten is een makkie :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Station c20xe
forum-gebruiker

Sounddragon schreef:even kleurleds erachter... die witte kleuren mee met de kleur LED's die je erin propt, alleen worden je je tellers dan ook die kleur :wink:

[edit] zie hierboven :lol: [edit]

PlaZZmaaa, met witte LED's in de MID 8)

Afbeelding
Ja, dat is al gelukt. maar ik bedoel dat ik de wijzers in een andere kleur wil hebben. Ik heb dit weleens ergens gezien bij een astra gsi.
'Rappe familiebak'
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Dat gaat erg lastig worden, het is een groot plexiglasdeel waarin je de LED's laat schijnen, en die verlicht alles in één keer...
dan zou je erg moeten gaan knutselen met verf of folie om de boel af te schermen, maar dan krijg je weer andere probs denk ik...
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

shania
forum-gebruiker

Bericht door shania »

op www.steve010.nl staat een hele beschrijving over hoe je het moet doen.

met een beetje geduld kan iedereen het doen.
investeer in alcohol...... meer procenten krijg je nergens.
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003

Bericht door Roy 2.0 16v »

ik heb ook leds in de kachelknoppen en BC, plasmatellerplaten. maar de minilichtjes van de spiegels en electr. ramen en mistlampen lijkt me iets te veel gepriegel.. daar begin ik ook niet aan :wink:
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
ricardo^gsi
forum-gebruiker

Bericht door ricardo^gsi »

jah ik wil ze ook allemaal gaan doen maar waar hale jullie die ledjes dan??
en zijn der nog verschillen in ofzo??
calibra doet et weer!!!
JW
forum-gebruiker

Bericht door JW »

van Steve zoals hierboven staat... je kunt ook de ledjes inclusief fittingen kopen.
Dan hoef je ze er alleen maar in te prikken... check zijn site maar... staat heel veel info over op.
C20XE '94
Mad Driver
forum-gebruiker

Bericht door Mad Driver »

mieschien wel leuk voor inde toekomst
nu moetk eerst de auto even goed in orde maken :lol:
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
JW
forum-gebruiker

Bericht door JW »

Heb net bestelling geplaatst ;)

Boordcomputer
Nieuw witte OGC tellerplaat
Blauwe tellerplaat verlichting
En extra led voor binnenverlichting

38 euries alles bij elkaar inclusief passende fittingen.... dus zo gepiept :)
C20XE '94
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Bericht door Melbo »

JW schreef:Nieuw witte OGC tellerplaat
Die vind ik dus echt zwaar doorschijnen en daardoor niet mooi! Ik heb zelf Birba´s en die bevallen me tot nu toe prima. Alleen komt er binnenkort een digidash in dus dan heb ik er niets meer aan... 8)
JW
forum-gebruiker

Bericht door JW »

Melbo schreef:
JW schreef:Nieuw witte OGC tellerplaat
Die vind ik dus echt zwaar doorschijnen en daardoor niet mooi! Ik heb zelf Birba´s en die bevallen me tot nu toe prima. Alleen komt er binnenkort een digidash in dus dan heb ik er niets meer aan... 8)
Welke birba's bedoel je? Pic? :D
C20XE '94
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Die OGC platen hebben er bij mij ongeveer een half uur in gezeten, tot ik de verlichting aandeed :(
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Maartje
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Bericht door Maartje »

Precies, was niet om aan te zien. Heb ze ook in mijn oude Astra gehad :oops: :zak: .
Ze waren er bij mij ook zo weer uit :D
Afbeeldingaartje
Station c20xe
forum-gebruiker

Ik ben bezig geweest de kachelbediening te doen maar ik krijg het niet voor elkaar. De astra f na '95 is iets heel anders bij de kachelknoppen en de steeklampjes zijn niet meteen te zien. Wist ook niet hoe ik de knoppen los moest maken. :(
'Rappe familiebak'
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

twee buitenste knoppen kan je er zo vanaf trekken, middelste knop moet je even uittrekken (achterruitverwarming 'aan') en dan met een schroevendraaiertje in de opening onderin prikken, dan komt 'ie los, zit een vergrendelpalletje in :wink:

Da's exact hetzelfde als bij alle andere astra F's :)

Maar als het goed is kan je er via het radiogat wat simpeler bij, zonder heel je middenconsole te demonteren iig, kan je het hele houdertje eruitfriemelen en dan simpel de lampjes vervangen en het hele zooitje weer terugklikken... radio weer terug erin en klaar is Clara :D

Ik heb nog zo'n console los liggen, maak wel even een picca :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

altijd via het radiogat. Wip je ze er zo uit. Alleen de middelste knop moet eraf en de schakelaar moet er even uitgewipt.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Simpol 8)

Prik daar even met iets puntigs in om de knop los te klikken
Afbeelding

Daar zit een van die etterlettertjes, lampies zo eruit wippen is haast niet te doen, en ze moeten er ook weer in he :? bin there, done that... geen succes :lol:
Naast het lampje zie je het vergrendelpalletje zitten, met een schroevendraaiertje kan je met een beetje pielen wel alvast ontgrendelen, aan de andere kant zit er ook eentje, het zijn er 2.
Afbeelding

Achterkant van het zooitje, hier kan je ze ook ontgrendelen als je weet waar je moet voelen.. als je ze van voor af loswipt, kan je hem er met wat freubelen redelijk easy uitpakken, let goed op wat de bovenkant van het ding is, anders zit je te kloten met erinzetten straks, hij past maar op één manier... :wink:
Afbeelding

Tadaaaa ! ! ! 8)
Afbeelding

Ik heb even geen recirculatieknop hier om te laten zien, maar daar zit als je hem eruitwipt een klein messing pokkedingetje in, en die ontsnappen nogal snel, en dan doet je knop het niet meer.. is een plat schijfie van een mm of 4 a 5 denk ik met aan allebei de kanten een puntje erop in het midden.. de eerste keer dat ik hem kwijt was heb ik hem weggeflikkerd omdat ie op de vloer lag (een dag of 2 later), en ik wist niet waar ie van was... tot... ik mijn recirculatieknop wilde gebruiken :(

have fun :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Station c20xe
forum-gebruiker

Cool, nu moet het goed gaan. Ik laat het morgenavond weten :thumbsup:.
'Rappe familiebak'
Plaats reactie