Hoe de gepolijste randen schoonhouden??
Hoe de gepolijste randen schoonhouden??
Hallo,
sinds een paar weken heb ik dus mijn nieuwe velgen met gepolijste randen.
nu heb ik er een week intensief mee gereden en vond het tijd hem weer te wassen.
nu zitten er allemaal zwarte puntjes (remstof) op het gepolijste deel van de velg.
na het wassen is het wel minder maar nog niet helemaal weg. Hoe doen jullie dit??
waar wassen jullie mee en wat smeren jullie erop te bescherming??
greetzz
sinds een paar weken heb ik dus mijn nieuwe velgen met gepolijste randen.
nu heb ik er een week intensief mee gereden en vond het tijd hem weer te wassen.
nu zitten er allemaal zwarte puntjes (remstof) op het gepolijste deel van de velg.
na het wassen is het wel minder maar nog niet helemaal weg. Hoe doen jullie dit??
waar wassen jullie mee en wat smeren jullie erop te bescherming??
greetzz
investeer in alcohol...... meer procenten krijg je nergens.
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Dat zal wel poetsen worden
Motormuizen zweren bij WD40, probeer dat eens
Er zullen ook wel speciale middeltjes voor zijn denk ik
Motormuizen zweren bij WD40, probeer dat eens
Er zullen ook wel speciale middeltjes voor zijn denk ik
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
-
- forum-gebruiker
- Contacteer:
Wat ik persoonlijk altijd doe is de velg eerst inspuiten met All Wheel Cleaner van Meguiars..
even in laten werken.. en dan met een spons en warm water alle het troep er grondig af halen..
Hierna blijft er remstof aanslag zitten, met beetje! wasbenzine op een doekje er voorzichtig maar vrij hard aandrukken...
even wachten en daarna met goed veel water weer afspoelen..
het is vrij ellendig om alles eraf te krijgen.. maar het meeste gaat er zo goed af..
nieuwe remblokjes van EBC (green stuff) is echt aan te raden.. heb nu veeel minder remstof..
we rijden een mini cooper met witte 17" velgen ernaast.. dat is echt een drama om schoon te houden, maar ebc of dnx blokken helpen al een hoop!
succes trouwens!
even in laten werken.. en dan met een spons en warm water alle het troep er grondig af halen..
Hierna blijft er remstof aanslag zitten, met beetje! wasbenzine op een doekje er voorzichtig maar vrij hard aandrukken...
even wachten en daarna met goed veel water weer afspoelen..
het is vrij ellendig om alles eraf te krijgen.. maar het meeste gaat er zo goed af..
nieuwe remblokjes van EBC (green stuff) is echt aan te raden.. heb nu veeel minder remstof..
we rijden een mini cooper met witte 17" velgen ernaast.. dat is echt een drama om schoon te houden, maar ebc of dnx blokken helpen al een hoop!
succes trouwens!
- Bart(astra)
- Moderator
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
Met de Ferodo's DS2500 had ik ook veel remstof, maar he thechte niet. Veeg je er zo af.Melbo schreef:Heb graag remblokken die ervoor zorgen dat ik snel stil sta als het nodig is...Tiem schreef:nieuwe remblokjes van EBC (green stuff) is echt aan te raden.. heb nu veeel minder remstof..
heb je dus EN weinig last van remsotf EN blokken die altijd goed blijven remmen en niet faden als ze wat warmer worden.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Bart(astra)
- Moderator
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
- Rallyastra
- Oud-Clublid
Belgom idd of autoglym metal polish werkt ook goed, dat gebruikte ik altijd. Voordeel is elke keer dat je je velgen weer poetst gaan ze harder glimmen Ik was er al snel zat van want om ze mooi te houden moet je ze bijna elke week poetsen als je er dagelijk mee rijd.
@marcel
Piepen is cool ja en ook fikkende remblokken had ze gister in brand staan
@marcel
Piepen is cool ja en ook fikkende remblokken had ze gister in brand staan
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Contacteer: