Klepdeksel
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
nee ik weet zeker dat het niet door een lekke pakking komt.
want als het van de pakking had gelekt dan, was er een spoor geweest van de pakking tot de bougiegat.
maar is niet het geval. alles was super droog allen rondom 3e bougie was een heel klein beetje olie. (niet veel dus).
en mn bougiekabel is niet verrot die dingen zijn nog zo goed als niuw.
alleen op de kabels zelf heb je van die gaatjes waar de punt van de bougie in klikt.
nou dat heeft 1 van de kabels dus niet (is afgebroken).
betekent dus dat die kabel niet goed om die bougie heen klikt dus zal de bougie ook niet 100% goed contact maken via de kabel.
en ik denk dat omdat die 3e bougie de benzine niet goed verbrandt heeft is er een druk ontstaan waardoor die olie van onderen naar buiten is geduwd.
enig idee wat 1 kabel kost?
want de garage zei dat ze die ook per stuk verkopen.
dan weetk alvast wat het gaat kosten.
heb er helaas geen foto van, de blok is allang weer in elkaar gezet
en de kabel kan niet aangetast zijn door olie want er was maar een paar druppeltjes olie daar dus niet zoveel dat het aan de kabel kwam.
al met al denk ik dat veel problemen door die kabel ontstaan.
want als het van de pakking had gelekt dan, was er een spoor geweest van de pakking tot de bougiegat.
maar is niet het geval. alles was super droog allen rondom 3e bougie was een heel klein beetje olie. (niet veel dus).
en mn bougiekabel is niet verrot die dingen zijn nog zo goed als niuw.
alleen op de kabels zelf heb je van die gaatjes waar de punt van de bougie in klikt.
nou dat heeft 1 van de kabels dus niet (is afgebroken).
betekent dus dat die kabel niet goed om die bougie heen klikt dus zal de bougie ook niet 100% goed contact maken via de kabel.
en ik denk dat omdat die 3e bougie de benzine niet goed verbrandt heeft is er een druk ontstaan waardoor die olie van onderen naar buiten is geduwd.
enig idee wat 1 kabel kost?
want de garage zei dat ze die ook per stuk verkopen.
dan weetk alvast wat het gaat kosten.
heb er helaas geen foto van, de blok is allang weer in elkaar gezet
en de kabel kan niet aangetast zijn door olie want er was maar een paar druppeltjes olie daar dus niet zoveel dat het aan de kabel kwam.
al met al denk ik dat veel problemen door die kabel ontstaan.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
1) Is wel je pakking geweest, Kleppendeksel wordt warm, olie die lekt wordt warm en wordt zo dun als water. Lekspoortjes zie je dan niet meer, helaas. want dan zou het wel erg makkelijk zijn lekkages op te sporen
2) Olie kan niet van onderen komen. Dat zou beteken dat je een gat in je zuiger hebt
2) Olie kan niet van onderen komen. Dat zou beteken dat je een gat in je zuiger hebt
Laatst gewijzigd door Laagvlieger op 18 mar 2007 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Nou is het 2 tegen 1Laagvlieger schreef:1) Is wel je pakking geweest, Kleppendeksel wordt warm, olie die lekt wordt warm en worst zo dun als water. Lekspoortjes zie je dan niet meer, helaas. want dan zou het wel erg makeklijk zijn lekkages p te sporen
2) Olie kan niet van onderen komen. Dat zou beteken dat je een gat in je zuiger hebt
Als je maar zorgt dat het weer goed komt
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
oh ik dacht tog echt dat niet aan de pakking lag. maar goed 2 tegen 1 is dus duidelijk'
Maar is het dan niet raar dat juist de bougie waarvand e kabel niet goed werkt olie rondom zich had??
de rest was gewoon super droog.
Dus de bougie wat niet goed vonkt was allen olie de rest niet.
ja het is al gemaakt
moet alleen nog morgen de bougiekabels vervangen
als het goed is zou de auto beter moeten lopen en niet meer trillen stationair.
kan niet wachten tot morgen
Maar is het dan niet raar dat juist de bougie waarvand e kabel niet goed werkt olie rondom zich had??
de rest was gewoon super droog.
Dus de bougie wat niet goed vonkt was allen olie de rest niet.
ja het is al gemaakt
moet alleen nog morgen de bougiekabels vervangen
als het goed is zou de auto beter moeten lopen en niet meer trillen stationair.
kan niet wachten tot morgen
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
hmm ik had geen lekkage... die ringetjes waren idd wel uitgedroogd.
Voor de zekerheid mn "oude normale 1 elektrode" bougies teruggezet ipv met 4 elektroden per bougie.. Bougies waren overigens niet nat en de kabels zagen er uit als nieuw.
Het heeft wederom niet mogen baten, want toen t zootje weer in elkaar zat begon ie toch weer te zagen.
Wel interessant om te vermelden misschien;
t kleine slangetje dat van je klepdeksel komt, t is een beetje poreus geworden door de olie. Vooral bij de aanhechting op je blok. Dus ik circa 1,5cm van dat slangetje gehaald.. zie ik dat de binnenkant helemaal vol met troep zit. Stel nou dat dat slangetje dieper van binnen verstopt zit... zou dat dan misschien mn probleem kunnen verklaren?
Ik kan de andere kant op mn spruitstuk helaas niet loskrijgen, dr is vrijwel niet bij te komen.
Voor de zekerheid mn "oude normale 1 elektrode" bougies teruggezet ipv met 4 elektroden per bougie.. Bougies waren overigens niet nat en de kabels zagen er uit als nieuw.
Het heeft wederom niet mogen baten, want toen t zootje weer in elkaar zat begon ie toch weer te zagen.
Wel interessant om te vermelden misschien;
t kleine slangetje dat van je klepdeksel komt, t is een beetje poreus geworden door de olie. Vooral bij de aanhechting op je blok. Dus ik circa 1,5cm van dat slangetje gehaald.. zie ik dat de binnenkant helemaal vol met troep zit. Stel nou dat dat slangetje dieper van binnen verstopt zit... zou dat dan misschien mn probleem kunnen verklaren?
Ik kan de andere kant op mn spruitstuk helaas niet loskrijgen, dr is vrijwel niet bij te komen.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
ja ik dacht ook een tijdje terug dat het daaraan kan liggen
die slangetje is idd wel vies maar is niet dicht.
heb mijne toen ook vervangen maar was total geen verschil.
ma kost niet veel dus alsje netjes wil houde kunje tog vervangen
want moeje tog keer vervangen kan net zo goed nu zijn.
die slangetje is idd wel vies maar is niet dicht.
heb mijne toen ook vervangen maar was total geen verschil.
ma kost niet veel dus alsje netjes wil houde kunje tog vervangen
want moeje tog keer vervangen kan net zo goed nu zijn.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
tis idd moeilijk om dat ding te vervangen
maar ik had al die andere slangen van mn kleppendeksel al vervangen en die dunne leek me niet echt goed meer daarom een nieuwe gehaald.
maar zelf opzetten is zwaar kut
heb het gelijk bij de dealer gratis op laten zetten.
die hebben zon speciale tang (met een lange punt) is toen gelukt, maar ging ook moeilijk.
alsje zelf wil opzetten moeje hele gasklephuis demonteren en mieschien nog een paar dingen.
maar vraag het inde garage doen ze vast wel.
je betaalt tog al soveel voor alles magje ook wat service verwachten.
succes
maar ik had al die andere slangen van mn kleppendeksel al vervangen en die dunne leek me niet echt goed meer daarom een nieuwe gehaald.
maar zelf opzetten is zwaar kut
heb het gelijk bij de dealer gratis op laten zetten.
die hebben zon speciale tang (met een lange punt) is toen gelukt, maar ging ook moeilijk.
alsje zelf wil opzetten moeje hele gasklephuis demonteren en mieschien nog een paar dingen.
maar vraag het inde garage doen ze vast wel.
je betaalt tog al soveel voor alles magje ook wat service verwachten.
succes
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
nou het gaatje was zeker wel open want toen hij die slang loshaalde liep de auto erg bagger.
maar zou best kunnen dat die gaatje beetje dichtvervuild is.
alsje tog bezig bent kunje effe snel met een tandenstokje ofzo dat gaatje openprikken.
had ik eig ook moeten doen is nu te laat maar doe ik binnenkort wel.
maar zou best kunnen dat die gaatje beetje dichtvervuild is.
alsje tog bezig bent kunje effe snel met een tandenstokje ofzo dat gaatje openprikken.
had ik eig ook moeten doen is nu te laat maar doe ik binnenkort wel.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
nou ik denk dat alsje bij de dealer waar ik ga een beurt geeft ze niet eens ernaar zullen kijken.
is tog iets kleins waar volgens mij niet eens aandacht aan word besteed.
maar goed om nu aan te raden voor een beurt terwijl hij alleen een slangetje wil verniuwen is ook zoiets
is tog iets kleins waar volgens mij niet eens aandacht aan word besteed.
maar goed om nu aan te raden voor een beurt terwijl hij alleen een slangetje wil verniuwen is ook zoiets
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Auto's die bij ons in onderhoud zijn rijden goed en blijven goed rijden, ongeacht km stand of leeftijd.
Zo nu en dan krijgen we der een van de beun of universeel bedrijf, lopen gelijk kut en de helft klopt niet of is knooiwerk.
Zo nu en dan krijgen we der een van de beun of universeel bedrijf, lopen gelijk kut en de helft klopt niet of is knooiwerk.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
klopt als een bus... en ja ook bij de dealer..
Ik zag net bij het klepdekselpakking vervangen dat het tuutje op het klepdeksel (omdat t deksel los was kon ik er in kijken vanaf de andere kant) ook helemaal vol met bagger zit... heb zo goed als kwaad dat het kan met een schroevendraaier erin lopen peuren maar kan niet zien waar t gat uitkomt en of t nou daadwerkelijk vrij is.. 0_o
Ik zag net bij het klepdekselpakking vervangen dat het tuutje op het klepdeksel (omdat t deksel los was kon ik er in kijken vanaf de andere kant) ook helemaal vol met bagger zit... heb zo goed als kwaad dat het kan met een schroevendraaier erin lopen peuren maar kan niet zien waar t gat uitkomt en of t nou daadwerkelijk vrij is.. 0_o
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
is moeilijk te beschrijven maar ik zal het proberen
de slangetje maakt eerst een grote bocht maar bij het stukje dat je niet ziet maaktie een hele scherpe bocht
het is vlak onder het gasklephuis.
Dus het is idd neit waar je zou verwachten.
Het heeft een S vorm, maar dan is de bocht van de onderste gedeelte veel kleiner als het bovengedeelte.
is moeilijk om het zo uit te leggen
hoop datje er wat aan hebt
de slangetje maakt eerst een grote bocht maar bij het stukje dat je niet ziet maaktie een hele scherpe bocht
het is vlak onder het gasklephuis.
Dus het is idd neit waar je zou verwachten.
Het heeft een S vorm, maar dan is de bocht van de onderste gedeelte veel kleiner als het bovengedeelte.
is moeilijk om het zo uit te leggen
hoop datje er wat aan hebt
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Om je gehele carterventilatie schoon te maken lijkt me dan zeker geen overbodige luxe.
Als je b.v. een groot deel in 1 keer vervangt, loop je ook niet elke week te vertellen wat er nu weer kapot is, of niet deugt aan je auto.
Olie, filter, bougies, bougiekabels, en diverse pakkingen, halve zaterdag druk, en hij is weer fris in orde...
Als je b.v. een groot deel in 1 keer vervangt, loop je ook niet elke week te vertellen wat er nu weer kapot is, of niet deugt aan je auto.
Olie, filter, bougies, bougiekabels, en diverse pakkingen, halve zaterdag druk, en hij is weer fris in orde...
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
alles vervangen (en zelfs meer) van wat jij noemt en nog steeds ruk
Ik vraag me af hoe ik die carterventilatie kan controleren... misschien even hogedrukspuit op zetten...?
T valt me op dat er veel meer C18XE's, lees Ecotecs met hetzelfde probleem zitten...slecht stationair etc, veel meer dan C20XE's in ieder geval. Misschien weer zo'n typisch Opel kwaaltje? Is dit niet bekend bij de Opel?
Ik vraag me af hoe ik die carterventilatie kan controleren... misschien even hogedrukspuit op zetten...?
T valt me op dat er veel meer C18XE's, lees Ecotecs met hetzelfde probleem zitten...slecht stationair etc, veel meer dan C20XE's in ieder geval. Misschien weer zo'n typisch Opel kwaaltje? Is dit niet bekend bij de Opel?
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
je zou wel eens gelijk kunnen hebben ja
want ik heb ook een stationair trillend probleem
en heb ook super veel verniuwd maar nog neit de juiste onderdeel vervangen blijkbaar.
maar ik moet nog een paar dingen dus komt vast wel goed hoop ik.
want ik heb ook een stationair trillend probleem
en heb ook super veel verniuwd maar nog neit de juiste onderdeel vervangen blijkbaar.
maar ik moet nog een paar dingen dus komt vast wel goed hoop ik.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Simtec inspuiting is kwetsbnaarder dan de Motronics dat klopt.Baas J. schreef: T valt me op dat er veel meer C18XE's, lees Ecotecs met hetzelfde probleem zitten...slecht stationair etc, veel meer dan C20XE's in ieder geval. Misschien weer zo'n typisch Opel kwaaltje? Is dit niet bekend bij de Opel?
Maar het slecht lopen verhaal enzo is 9/10 keer slecht onderhoud verhaal.
Maar klopt dat ze kwetsbaarder zijn dan C20XE's C20NE's enzo.
is allemaal meer op gewicht en lagere prijs ontwikkeld.
Goed onderhoud voorkomt de meeste problemen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠