op de snelweg heb ik juist meer "hardrijneiging" als ik in me 1tje zitOllieGsi schreef:Mag jij in de Suzuki Samurai 1.3 55pk van me pa rijden, ik beloof je: dat ding gaat niet hard! Laats staan bochtje pakken:PRedBill schreef: Maar net wat Melbo zegt: ik ben meer van het betere bochtenwerk en vlot weg zijn... Iedereen die zijn voet lang genoeg naar beneden drukt kan hard...
Ik heb max 210 op teller gereden, was met 2 man en wou niet harder...
In me eentje nog nooit echt behoefte gehad om hard te rijden, veel leuker om de bandjes te laten werken in bochtjes etc idd:)
jullie top snelheid?
yh
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
dat zou wel eens met de omtrek van je totale bandomtrek te maken kunnen hebben denk ik.met waaiers lopen ze wel beter met die 17 inch lever je veel in aan top en aan optrekken!
Met 17inchers is je omtrek groter waardoor je teller minder aangeeft.
En optrekken klopt wel met bredere banden leverje trekkracht in.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
hgf
ik heb ook het gevoel dat het met optrekken (top nog nie gekeke) best scheelt. met waaiers trektie stuk harder hebk het gevoel.gsipiloot schreef:met waaiers erop en 5man erin 230km/h op de teller en met 17 inch en alleen nog maar 220km/h dat was met mn 2.0 16v uit 92
en met mn gsi uit 93 2.0 16vmet dis met 17inch 225km/h
met waaiers lopen ze wel beter met die 17 inch lever je veel in aan top en aan optrekken!
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
220 en dan houd de pret bijna op, of het duurt nog wat km.
maar inderdaad., die herrie wat er dan loskomt vertrouw ik liever niet te lang straks vliegt ie uit elkaar
en telkens als ik dan snoerdhard rij denk ik alleen maar, 1 flits of agent en ik ben zuur.
of ik denk eraan dat als er wat gebeurd, ze mij in 5 delen uit mn blik kunnen schrapen
beetje vlot rijden of mooie weggetjes vinnik veel leuker dan voet naar beneden en recht-zo-die-gaat
maar inderdaad., die herrie wat er dan loskomt vertrouw ik liever niet te lang straks vliegt ie uit elkaar
en telkens als ik dan snoerdhard rij denk ik alleen maar, 1 flits of agent en ik ben zuur.
of ik denk eraan dat als er wat gebeurd, ze mij in 5 delen uit mn blik kunnen schrapen
beetje vlot rijden of mooie weggetjes vinnik veel leuker dan voet naar beneden en recht-zo-die-gaat
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 25 sep 2003 19:20
- Locatie: Hulst
- Contacteer:
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
top weet ik niet maar heb 220 op de teller bij 6000 toeren. Ik kan maximaal tot 6500 toeren dan grijpt de begrenzer in dus ik denk dat mn top rond de 230 is op de teller dan . Niet slecht vind ik met rondom 9j et 30 16 inch velgen en zware audio. Ben eigenlijk benieuwd wat mn top was met mn oude waaiervelgen.
Gaat trouwens om een standaard c20xe en naar de 220 gaat van mij best snel. Heb eens een filmpje op youtube gezien van een gechipte c20xe en mn kmwijzer gaat even snel en qua topsnelheid in versnellingen ligt bij mij hoger .
Bochtenwerk vind ik ook mooi maar ivm mn spoilers moet ik even oppassen.
Combinatie van bochtenwerk en snelheid vind ik beter bij me passen.
Gaat trouwens om een standaard c20xe en naar de 220 gaat van mij best snel. Heb eens een filmpje op youtube gezien van een gechipte c20xe en mn kmwijzer gaat even snel en qua topsnelheid in versnellingen ligt bij mij hoger .
Bochtenwerk vind ik ook mooi maar ivm mn spoilers moet ik even oppassen.
Combinatie van bochtenwerk en snelheid vind ik beter bij me passen.
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
nu moet ik ook wel toegeven dat mijn blok goed onderhanden is genomen, kleppen vervangen want der waren de een paar gescheurd, de cilinderkop is gescheurd, koppakking gelijk vervangen,zuigerveren vervangen dus mijn blok loopt als een naaimachientje op de klepstoters na :@, maarja dat is ook wel te vervangen.
en idd, dat volgas optrekke is dik, zo hard dat je net geen wielspin heb
en dan naar ze 2 om dat IEEEE te horen als je der weer vandoor gaat
en idd, dat volgas optrekke is dik, zo hard dat je net geen wielspin heb
en dan naar ze 2 om dat IEEEE te horen als je der weer vandoor gaat
Astra F GSi 2.0 16v.
al zijn ze nog zo snel een 16 klepper achterhaalt m wel.
al zijn ze nog zo snel een 16 klepper achterhaalt m wel.
- Blitzkrieg
- Oud-Clublid
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 17 dec 2004 17:34
- Locatie: Spijkenisse
- DutchDevil
- forum-gebruiker
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 06 aug 2005 00:13
- Locatie: Leeuwarden
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11173
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Noopz rocksolid.DutchDevil schreef:Net iets over de 200 km/h.
C20NE; 17", krap aan 2 ton gelopen.
Bochtenwerk geef ik toch meer om. Alleen wil ie achter nog weleens gaan 'swabberen'. Krijg je het idee dat ie achter gaat uitbreken.
Meer mensen ervaring mee?
Dempertje smisschien niet zo best meer?
Rij je standaard onderstel?
joekie joekie bandjes achterop?
Of verkeerde bochttechniek
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- DutchDevil
- forum-gebruiker
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 06 aug 2005 00:13
- Locatie: Leeuwarden
Laagvlieger schreef:Noopz rocksolid.DutchDevil schreef:Net iets over de 200 km/h.
C20NE; 17", krap aan 2 ton gelopen.
Bochtenwerk geef ik toch meer om. Alleen wil ie achter nog weleens gaan 'swabberen'. Krijg je het idee dat ie achter gaat uitbreken.
Meer mensen ervaring mee?
Dempertje smisschien niet zo best meer?
Rij je standaard onderstel?
joekie joekie bandjes achterop?
Of verkeerde bochttechniek
Zitten Toyo's onder. Op zich zijn die banden qua grip wel goed, het is meer het bewegen van de auto zelf.
Denk idd dat de dempers problemen geven; auto helt toch nog behoorlijk over in de bocht. auto is verlaagd, maar met originele dempers.....
Heb ze kortgeleden nog laten testen bij de kwikfit. Bleken nog in redelijke staat.
Een compleet nieuwe set veren+dempers is dan toch de beste oplossing, meteen ma goed doen.
Nog voorkeuren wat betreft merk/type?
En is een stabilisatorstang achter nog een optie?
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Alleen dempers vervangen is genoeg denk ik als je met de rijhoogte tevreden bent
ONtopic : 220 op de autobahn na een heeeeel eind... da's op 17 inchers en mét 100 Kg (minimaal) ice in den kofferbak.
Top zal zonder ice niet veel hoger liggen denk ik, al kan er qua toeren nog wel wat bij, maar dan is 'ie er wel wat vlotter
Ennehhh.. tis een 8V, in de station uiteraard, die op papier 40 kilo lichter is als een GSi
Ben trouwens zo vrij geweest om hem even naar KP te verkassen, ik zie hier niet echt een probleem in
ONtopic : 220 op de autobahn na een heeeeel eind... da's op 17 inchers en mét 100 Kg (minimaal) ice in den kofferbak.
Top zal zonder ice niet veel hoger liggen denk ik, al kan er qua toeren nog wel wat bij, maar dan is 'ie er wel wat vlotter
Ennehhh.. tis een 8V, in de station uiteraard, die op papier 40 kilo lichter is als een GSi
Ben trouwens zo vrij geweest om hem even naar KP te verkassen, ik zie hier niet echt een probleem in
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Paintballer
- Oud-Clublid
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
- Locatie: Hilversum
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Nope... da's geen probleem, daar hebben we Rellietukker voor
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
246 op de digi dash en op de gps 248
op de autobann met heeeel veel kabaaaaaaaal
en veel audio achterin min 100 kl
op de autobann met heeeel veel kabaaaaaaaal
en veel audio achterin min 100 kl
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik