Crap, linker aandrijfas losgelopen...

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Ja maar ik ga niet de turbine bladen op maat dremelen hoor :lol:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9317
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Hmmm... zo meteen eerst maar even langs de dealert, ik vertrouw het toch nog niet helemaal (plus dat ik geen momentsleutel heb...)
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Bericht door Kakashi »

Laagvlieger schreef:Vind ik wel interesant zo de technieken die her en der gebruitk worden, buiten de autotechniek om.
Post eens repo's ofzo, of rare dingen die je meemaakt met vliegtuigen. of zijn dat bedrijfsgeheimen?
Ik zal eens kijken wat kan doen.
Ik neem zowieso mn camera elke dag mee.
Dus als ik wat tegen kom zal ik het posten.

[edit] Misschien een leuke motor verwisseling binnekort ofzo.
Das altijd wel leuk.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9317
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Zow, alles wieder gefixt... Rijdt weer als een trein. Geen kapotte lagers, alleen losgelopen kroonmoer door het ontbreken van de borging. Slecht verhaal, maar (onder andere) mijn eigen schuld.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Zolang je er van leert is het geen probleem :wink:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9317
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Rallyastra schreef:Zolang je er van leert is het geen probleem :wink:
Dat zowiezo. Ik leer steeds meer... :lol:
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Kakashi schreef:
Laagvlieger schreef:Vind ik wel interesant zo de technieken die her en der gebruitk worden, buiten de autotechniek om.
Post eens repo's ofzo, of rare dingen die je meemaakt met vliegtuigen. of zijn dat bedrijfsgeheimen?
Ik zal eens kijken wat kan doen.
Ik neem zowieso mn camera elke dag mee.
Dus als ik wat tegen kom zal ik het posten.

[edit] Misschien een leuke motor verwisseling binnekort ofzo.
Das altijd wel leuk.
Ben benieuwd!!!
:D
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Ja wat heb jij voor motor ombouw gedaan ? ach een paar keer een 12 liter 192 klepper met compressor, verder nog wat pratt & whitney's gedaan :lol: Zeg hebben jullie niet eens keer iets van een maffe motor over wat naar de schroot gaat ? :lol:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Idd, bij de overheid gooit men toch teveel geld weg... :lol:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Bericht door Kakashi »

We hebben pas nog een 747 verschroot van european airlines.
Had twee defecte motoren en geen geld meer om em te maken.
Dus moesten we em verschroten na dat ie een jaar aan de kant heeft gestaan.

Wat foto's gemaakt gister.

Voor meneer de laagvlieger. Deze dingen worden even 6 tot 8 keer zo vast gedraaid. :P waardes liggen tussen de 150 en de 200 nm in.
Afbeelding

Lekker dat zonnetje er op.
Afbeelding

Vliegtuig aan het rancheren.
Afbeelding

Daar staat ie.
Afbeelding

De motor even gewassen. Was aan gevallen door een zwerm van millioenen muskieten. Lekker penetrant geurtje hing er.
Afbeelding

De Fan Draaiend.
Afbeelding

Voor Mart. De A330 heeft ook bij elke stoel een eigen LCD scherm.
Mooi systeem. Vooral als het rustig is in de Hangaar. :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Vet man 8)
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Hey gaaf man!!!!

Hahah wieltjes vallen me nog mee kwa aanhaalmoment.
Centrale moer of gewoon aantal wielbouten?
Bij Opel is het trouwens 110 Nm voor de wielbouten.

Leuk motortje ook.
Hoe worden ze iegenlijk gestart? Perslucht? of zit er een extra motor bij voor het starten?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Bericht door Kakashi »

Tis 1 centrale moer.

En achter in het vliegtuig zit een APU (auxillairy power unit)
En die levert lucht aan de startermotoren van de 2 motoren.

Ik heb nog even gekeken wat de waardes zijn.
Als eerst 400 ft/pnd (475nm is dat) en dan weer los.
En dan 200 ft/pnd (271nm) vast.
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Kraanwieltjes zitten met 650 Nm 8)
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Dus ze starten op lucht? begrijp ik dat goed?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
AstraMarc
forum-gebruiker
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jan 2005 19:03
Locatie: Enter

Bericht door AstraMarc »

Ik heb ooit bij Urenco Aerospace (Nu Aeronamic) samen met collega storing moeten zoeken in een testbank voor turbine starters.
Was een opstelling van een turbine starter (voor RR motoren) aan een dc-motor, met allemaal meetapp. Als je alleen al ziet wat voor een geweld als er van zo'n starter komt als ie op volle druk werd getest...
Astra GSi 2.0 16V
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Bericht door Kakashi »

Laagvlieger schreef:Dus ze starten op lucht? begrijp ik dat goed?
Jah klopt.

Ik zal zondag (dan moet ik weer werken) even kijken met hoeveel druk dat gaat. Weet het zelf ook niet dus ben eigenlijk wel benieuwd.
Plaats reactie