Fan continu aan tijdens rijden
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Station c20xe
- forum-gebruiker
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 04 mar 2007 22:08
- Locatie: zuid-holland
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
De mijne redde het prima tot ik van de rijksweg af ging of langer dan 1 minutt stilstond, dan was het meteen hoppa blazen met die fan, was echt een kwestie van 30 sec tot een minuutje....
Temp kwam overigens nooit tot in het rood, dus op zich ging het wel, maar ik vond het irritant dat hij bij elke klipscheet de fan in ging.
Op meetings e.d. als ik stond te spelen met de audio kreeg ik alleen de fan maar tijdelijk uit door de kachel op sambal te zetten met de aanjager voluit....
Daarna heb ik nog een tijdje met een GSi radiatuer gereden met de 1.6 fan erop, en dat ging al beter, en nu is alles GSi, en doettie het zoals het hoort....
Temp kwam overigens nooit tot in het rood, dus op zich ging het wel, maar ik vond het irritant dat hij bij elke klipscheet de fan in ging.
Op meetings e.d. als ik stond te spelen met de audio kreeg ik alleen de fan maar tijdelijk uit door de kachel op sambal te zetten met de aanjager voluit....
Daarna heb ik nog een tijdje met een GSi radiatuer gereden met de 1.6 fan erop, en dat ging al beter, en nu is alles GSi, en doettie het zoals het hoort....
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Station c20xe
- forum-gebruiker
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 04 mar 2007 22:08
- Locatie: zuid-holland
Station c20xe schreef:Mooi, dan laat ik het zo. Thermostaat is vervangen en de temperatuur blijft steken op 90tm 95graden. Dat is dus met fan aan of uit. Is dit te doen of toch beter gsi radiateur( zijn allebei net groot trouwens alleen heb ik een 2-polige stekker voor op de temperatuurvoeler ipv. 3.)
'Rappe familiebak'
Op zich is fan continu aan ook wel goed. Me pa had zo ooit me charade even snel massa op blok gesoldeerd bij koelprobleem.
'Zo nu rij je daar lekker naartoe en ga je naar garage, en je laat beide sensoren vervangen, nee ze gaan niet zoeken, kost alleen maar geld, ze vervangen beiden, en halen even soldeerkabeltje van blok'
Geniaal
'Zo nu rij je daar lekker naartoe en ga je naar garage, en je laat beide sensoren vervangen, nee ze gaan niet zoeken, kost alleen maar geld, ze vervangen beiden, en halen even soldeerkabeltje van blok'
Geniaal
- Station c20xe
- forum-gebruiker
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 04 mar 2007 22:08
- Locatie: zuid-holland
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
ja, je boordspanning keldert een halve volt ongeveer, en je dynamo gaat dat bijladen waardoor hij extra weerstand levert, dat kost dus PK's en dus brandstof
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Station c20xe
- forum-gebruiker
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 04 mar 2007 22:08
- Locatie: zuid-holland
Zou zo'n 82graden thermostaat de boel nou toch wat koeler houden met zo'n 1.6 radiateur of wordt het uiteindelijk toch gewoon heet. Want ik zit te denken om een schakelaar aan te sluiten zodat ik de fan zelf aan kan zetten in de file enz. Zou de temperatuur nu voor de 90graden blijven hangen of maakt het geen flikker uit en duurt het alleen langer voordat het blokkie zich opwarmt.
'Rappe familiebak'
- Station c20xe
- forum-gebruiker
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 04 mar 2007 22:08
- Locatie: zuid-holland
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Station c20xe
- forum-gebruiker
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 04 mar 2007 22:08
- Locatie: zuid-holland
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Ik nie.
En die 82 graden wat is het thermostaat is nog wel typisch, zowel Mart als ik hebben qua aangeven van temp een hogere waarde dan ervoor.
Dus die geeft denk ik, minder weerstand ofzo ?, een hogere temp aan, neem dat even mee, als je dat gaat doen, of tegenkomt erna. Magoed, das alweer 2 stappen te ver vooruit. Solllly.
En die 82 graden wat is het thermostaat is nog wel typisch, zowel Mart als ik hebben qua aangeven van temp een hogere waarde dan ervoor.
Dus die geeft denk ik, minder weerstand ofzo ?, een hogere temp aan, neem dat even mee, als je dat gaat doen, of tegenkomt erna. Magoed, das alweer 2 stappen te ver vooruit. Solllly.