brandstof druk

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ricardo^gsi
forum-gebruiker
Berichten: 314
Lid geworden op: 07 nov 2006 21:02
Locatie: zuidland

brandstof druk

Bericht door ricardo^gsi »

heyy

zo ik rij vanochtend naar me werk en me wage sloeg heel de tijd af
en dan nie meer starte en vollop inhouden
duz ik doorgereden naar me werk even onder de kap gekeken
is me membraam in me brandstof druk regelaar verrot en de benzine spoot der uit (vacuum slang afgestopt)
k had ook 30 liter verbruikt op 5 km ofzo maar dat ligt duz overal op de weg hahah
gelukkig is niet gelijk heel me auto afgefikt ofzo haha

maar goed ik een andere brandstof druk regelaar van een calibra af getrokken (ook een c20ne net als mij)
alleen daar staat 2,5 bar op en op mijn ouwe 3,0 bar

en bij de opel zijden ze nog dat die van een astra, calibra en vectra het zelfde zijn wel een 2 liter 8v dan


onder het rijden merkt ik er vrijwel nix aan hij houd ook niet in naar mijn gevoel
maar zou het voor de rest niet kwaad kunnen ofzo??


groeten ricardo
calibra doet et weer!!!
Gebruikersavatar
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 06 apr 2004 19:59
Locatie: naaldwijk

Bericht door D_V_R_O_S »

standaard heeft de astra dacht ik ook gewoon een 2,5bar drukregelaar dus zou geen probleem moeten zijn.
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

prima opgelost toch, alleen vraag ik me af waarom er een 3 bar inzat
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

hmmm, maakt eigenlijk niet zoveel uit hoor.

Mocht de druk te hoog of te laag zijn regelt de computer vanzelf de inspuitduur bij.
Mocht het teveel schelen dan krijg je vanzelf dat mooie gele lampje.
Gewoon mee blijven rijden dus, je merkt het vanzelf.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Brandstofdruk verhogen heeft ook totaal geen zin, heeft pas zin als de injetoren meer inspuiten dan ze af kunnen nemen van de rail.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
ricardo^gsi
forum-gebruiker
Berichten: 314
Lid geworden op: 07 nov 2006 21:02
Locatie: zuidland

Bericht door ricardo^gsi »

ohh nou dan laat ik het wel lekker zo
merkt der ook helemaal nix van tijdens het rijden ofzo

en dan van dat druk verhogen wist ik ook wel want als je injectoren toch niet langer aan worden gestuurd maakt het nix uit nee

maar wel raar dan dat er een van 3 bar in zat maarja et zal wel

bedankt in iedergeval :wink:
calibra doet et weer!!!
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Misschien ooit iemand geweest wat dacht dat het zin had :wink:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Plaats reactie