Tikkend geluid onder de motorkap..
Tikkend geluid onder de motorkap..
zoals het topic zegt een tikkend geluid onder de kap bij koude motor, het getik is ook binnen te horen. Met warme motor hoor ik het eigenlijk niet..
Tikken versneld met gasgeven... dus ik denk dat t mn kleppen zijn?!
Wat kost kleppen stellen of moeten ze vervangen worden of...?
Tikken versneld met gasgeven... dus ik denk dat t mn kleppen zijn?!
Wat kost kleppen stellen of moeten ze vervangen worden of...?
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Ws. je klepstoters, olie op peil ??? nog een beetje schoon ook ??? klepstoters gaan vaak tikken omdat de oliekanaaltjes verstopt raken waardoor er geen - of niet genoeg olie in komt.
Met warme motor (olie wordt dan dunner) is het vaak over
Met warme motor (olie wordt dan dunner) is het vaak over
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Volgens mij niet... schijt wel een toevoeginkje te zijn aan je olie, maar de een is daar beter over te spreken als de ander..
enige 100% oplossing is vervangen...
Kan verder niet veel kwaad trouwens hoor.. kunnen ze erg oud mee worden
enige 100% oplossing is vervangen...
Kan verder niet veel kwaad trouwens hoor.. kunnen ze erg oud mee worden
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Klepstoters demonteren en ultrasoon reinigen is een optie, echter ook geen 100% garantie dat je stoters nog goed zijn en na de ultrasoon reiniging niet meer zullen tikken.
Gewoon fatsoenlijke stoters halen (lichtgewicht van DSOP b.v.), hele zwikkie vervangen. Is helaas (niet alleen bij de c20xe) een veel voorkomend kwaaltje.
Gewoon fatsoenlijke stoters halen (lichtgewicht van DSOP b.v.), hele zwikkie vervangen. Is helaas (niet alleen bij de c20xe) een veel voorkomend kwaaltje.
Grtz, GrinX
Kun je mij daar meer informatie over geven? (lichtgewicht van DSOP b.v).. is dat beter dan originele hoeveel kost zo'n grapje..?
Je distributie hoeft daar niet voor los right? Alleen je klepdeksel toch?
Je distributie hoeft daar niet voor los right? Alleen je klepdeksel toch?
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Distributie moet ook los, je klepstoters zitten onder je nokkenassen.Baas J. schreef:kun je mij dara meer informatie over geven? (lichtgewicht van DSOP b.v).. is dat beter dan originele hoeveel kost zo'n grapje..? Je distributie hoeft daar niet voor los right? Alleen je klepdeksel toch?
www.dsop.net , zeer goeie kwaliteit (ook één van de weinige fatsoenlijke lichtgewicht vliegwielen die er niet vertieft uitzien naar een paar jaar rijden)
Het plaatsen ervan kun je beter laten doen als je er zelf geen verstand van hebt.
Grtz, GrinX
even ter indicatie voor het vervangen ervan
viewtopic.php?p=152209
viewtopic.php?p=152209
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
geen idee... er tikt iets mee dat versneld als de toeren omhoog gaan... denk je al snel aan de klepstoters...
Hoe zou t uitlaatspruitstuk kunnen tikken dan...?
Hoe zou t uitlaatspruitstuk kunnen tikken dan...?
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
is het geen zuiger?Baas J. schreef:geen idee... er tikt iets mee dat versneld als de toeren omhoog gaan... denk je al snel aan de klepstoters...
Hoe zou t uitlaatspruitstuk kunnen tikken dan...?
tis een beetje gissen zo natuurlijk maar wat voor getik is het.
is het echt een licht getik.. dus echt een TIK
of een iets wat doffere.. meer een TAK
zo jesus.. lekker dom ook dit zo dat uitleggen
maar de tik duidt meer op klepstoters
een tak duidt meer op een zuiger (die beetje kantelt)
t klinkt als dat je vroeger iets tussen je spaken van je fietswiel deed en dan ging rijden... licht tikkend geluid. Het klinkt niet ernstig, alleen irritant.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
C18XE's kennende zeg ik uitlaatspruitstuk.
Zijn de uitlaatpulsen die je hoor tlangs het thermostaathuis.
Spruitstuk trekt krom en breekt de 2 tapeinden af daar in de hoek bij de thermostaat.
C18XE's hebben geen stoterproblemen.
Zijn de uitlaatpulsen die je hoor tlangs het thermostaathuis.
Spruitstuk trekt krom en breekt de 2 tapeinden af daar in de hoek bij de thermostaat.
C18XE's hebben geen stoterproblemen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
zeg nooit nooitLaagvlieger schreef:C18XE's kennende zeg ik uitlaatspruitstuk.
Zijn de uitlaatpulsen die je hoor tlangs het thermostaathuis.
Spruitstuk trekt krom en breekt de 2 tapeinden af daar in de hoek bij de thermostaat.
C18XE's hebben geen stoterproblemen.
ik zou voor de zekerheid even langs de dealer rijden, die kunnen het probleem het eigen oortje horen
ik hoor nog steeds niks
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Ik mag dat wel zeggen hoor.DaVaRiOuS schreef:zeg nooit nooitLaagvlieger schreef:C18XE's kennende zeg ik uitlaatspruitstuk.
Zijn de uitlaatpulsen die je hoor tlangs het thermostaathuis.
Spruitstuk trekt krom en breekt de 2 tapeinden af daar in de hoek bij de thermostaat.
C18XE's hebben geen stoterproblemen.
ik zou voor de zekerheid even langs de dealer rijden, die kunnen het probleem het eigen oortje horen
ik hoor nog steeds niks
Bart zal het ook wel kunnen beamen.
Ken verscheidene met 300.000+ km's en zie dagelijks hele partij langskomen. Nooit problemen met de klepstoters.
Alleen die kloterige spruitstukken he.
Maar idd, laat een prof ernaar kijken.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
ik hoorde van alles in die autoGSi Twente schreef:@Davarious, dat getik hoorde je misschien ook bij Niels z'n Astra, gescheurd spruitstuk.
piep/kraak/knars/grom
zou best kunnen dat dat geluidje er ook bij zat
sorry Niels was niet bepaald luxe in die wagen ghehe er zaten 2 stoelen in met een stuur en that's it
maar was opzich ook wel weer stoer.. echt een lekker scheur bakkie!
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Mijn stoters tikken ook wel, alleen niet zo erg als bij de C20XE motoren. Dat harde geplof is wat marcel zegt, zijn de uitlaat gassen die er langs pulsen heb ik ook. Is je thermostaathuis niet zwart ? zet je motor eens aan en ga luisteren onder je kap en geef een paar keer gas. Heb binnenkort spaghetti spruitstukken voor de 1.8, ben je gelijk van dat probleem verlost.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Ik zal dan wel de eerste zijn met een c18xe met zacht tikkende kleppen.
Spruitstuk is bij mij niet lek, wel gescheurd aan de bovenkant, maar lekt ook daar niet.
Ben ooit (paar maanden geleden) bij de dealer geweest voor een oliewissel, en toen keken ze ook vreemd naar mekaar.
Heej, deze tikt een klein beetje.
Volgens hun waren het de klepstoters.
Van mij magtie met 250.000 op de klok.
Ik herken het geluid nog van de c20xe die ik hiervoor had, echter had deze er langer last van bij koudstart dan de 1800.
En ja, spruitstukken zijn idd niet heel geweldig, scheuren of trekken krom, tapeinden die breken.
Maar heej... het is wél een Opel!!
Spruitstuk is bij mij niet lek, wel gescheurd aan de bovenkant, maar lekt ook daar niet.
Ben ooit (paar maanden geleden) bij de dealer geweest voor een oliewissel, en toen keken ze ook vreemd naar mekaar.
Heej, deze tikt een klein beetje.
Volgens hun waren het de klepstoters.
Van mij magtie met 250.000 op de klok.
Ik herken het geluid nog van de c20xe die ik hiervoor had, echter had deze er langer last van bij koudstart dan de 1800.
En ja, spruitstukken zijn idd niet heel geweldig, scheuren of trekken krom, tapeinden die breken.
Maar heej... het is wél een Opel!!
Grtz, GrinX
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Hahaha nee niet echt.Laagvlieger schreef:ok beetje tikken is ze vergeven.
maa rdan nog kis het noit zo erg als een C20XE het kan.
Daar kan niets aan tippen kwa getik
Mijne tikt ongeveer 3 seconden, ik gok net het moment dat de oliepomp de olie op druk moet brengen.
Is ook alleen alstie echt een nacht heeft stilgestaan, anders niet.
C20XE tikken, klinkt alsof je enig moment wat door je kleppendeksel kan schieten, zo erg is dat met een c18xe niet gelukkig.
Grtz, GrinX