gaskabel loshalen

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003

gaskabel loshalen

Bericht door Roy 2.0 16v »

joee het is nog geen probleem maar post em hier toch maar even

mn gaskabel is erg gevoelig, als ik onder de motorkap al een beetje beweeg aan de buitenkabel loopt de motor al ietsie hoger
dit kan wel normaal zijn, maar ik vroeg me af hoe de gaskabel gemonteerd zit aan de pedaalzijde, en of er nog een stelmoertje op zit voor speling. d8 zelf van niet

dan haal ik em namelijk een keer los, spuit em even goed door en schoon, en knal em er weer in

:opel:
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Bartje,
forum-gebruiker

Bericht door Bartje, »

aan de kant van het gaspedaal zit als ik het me goed herinner op de kabel een kunststof ringetje met een veertje, die zit dan in een vorkje bovenaan het pedaal.. eigenlijk heel simpel :D

dus om je gaskabel te stellen moet je echt in de buurt van de gasklep zijn..

Gr. Bart
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003

Bericht door Roy 2.0 16v »

loshalen bij de aansluitingen lijkt me geen probleem, ik trek em alleen niet helemaal uit het schutbord.
dan beetje doorsmeren en proberen te stellen als dat kan.

nou nog een vrije middag... :cry:
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Je stelt hem bij de gasklep zelf. Die kabel kun je verplaatsen in de houder. Zit zo'n borgveertje voor.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,

Bericht door Bart(astra) »

Laagvlieger schreef:Je stelt hem bij de gasklep zelf. Die kabel kun je verplaatsen in de houder. Zit zo'n borgveertje voor.
Dat probeert Bartje ook te vertellen, maar die haalt de woorden gaspedaal en gasklephuis door elkaar :wink:

Maar Laag heeft gelijk.
Bij het gasklephuis zit de buitenkabel geborgd met een borgklip waarmee je hem kan afstellen (klip verzetten op de kabel)

Als je de kabel wilt smeren, moet je hem even helemaal los maken bij het gasklephuis, en dan inspuiten op de binnenkabel en een paar keer de binnenkabel aantrekken, waardoor het smeermiddel in de kabel komt.
even omhoog hangen met een haakje aan bv de motorkap kan ook, zodat het smeermiddel goed naar binnen gaat.
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase

Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Plaats reactie