waterlekkage
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
waterlekkage
op een dag,,. zag ik dat er in me kofferbak een natte plek was, aan de linkerkant tegen de wielkast zegmaar. ik heb er toen maar een droge handdoek neergelegd, en die kon ik al een paar keer uitwringen zo zeiknat was ie...
nou zag ik vandaag druppels water hangen op het kapje van de achterlichten, als je dat een beetje volgt, verdwijnt het onder de zwarte kap van de hoedeplank, en dan komt het water dus ergens achter die stijl vandaan.
ikzelf denk dat het te maken heeft met de waterafvoer van het dak. wie weet hoe dit werkt? gaat er een slang? onder de daksierlijst door naar beneden ofzo? dan is die bij mij verstopt of geknapt.
en hoe haal je de dakdrager/sierlijst van je dak af? zitten geen schroeven maar hij zit als het goed is vastgeklikt. of kan ik beter de kapjes en stijlpaneel van de binnenkant losschroeven en alles checken.. ?
tips&trics pleaseeee
bedankt!
nou zag ik vandaag druppels water hangen op het kapje van de achterlichten, als je dat een beetje volgt, verdwijnt het onder de zwarte kap van de hoedeplank, en dan komt het water dus ergens achter die stijl vandaan.
ikzelf denk dat het te maken heeft met de waterafvoer van het dak. wie weet hoe dit werkt? gaat er een slang? onder de daksierlijst door naar beneden ofzo? dan is die bij mij verstopt of geknapt.
en hoe haal je de dakdrager/sierlijst van je dak af? zitten geen schroeven maar hij zit als het goed is vastgeklikt. of kan ik beter de kapjes en stijlpaneel van de binnenkant losschroeven en alles checken.. ?
tips&trics pleaseeee
bedankt!
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
ja zijruit is lijkt idd een mogelijke oorzaak.
ik kan het beste dan maar even het zijpaneel naast de achterbank loshalen, en weer het paneel van de hoedeplank. en dan maar even goede check doen... auto natspuiten en checken maar..
om je zijraam eruit te halen, zitten die schroeven ook aan de bovenkant neem ik aan, dus moet je hemeltje ook los?
ik kan het beste dan maar even het zijpaneel naast de achterbank loshalen, en weer het paneel van de hoedeplank. en dan maar even goede check doen... auto natspuiten en checken maar..
om je zijraam eruit te halen, zitten die schroeven ook aan de bovenkant neem ik aan, dus moet je hemeltje ook los?
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
jooo ik heb een breaktrough denk ik
Volgens mij komt het door de afdekrubbers van de draden naar je klep!
jeweettoch. in de waterafvoergoot achter je klep, zie je aan de bovenkant aan beide kanten een stuk draad van klep naar auto, die is met een afdekrubber vast in de achterstijl.
denk dat die rubbers verrot en poreus zijn, waardoor water erdoor kan, en via de binnenkant van de stijlen naar mn achterlichten/achterkant kan, want via daar drupt het weer naar binnen.
DAT MOET HET WEL ZIJN, en die worden dus z.s.m dichtgekit!
Volgens mij komt het door de afdekrubbers van de draden naar je klep!
jeweettoch. in de waterafvoergoot achter je klep, zie je aan de bovenkant aan beide kanten een stuk draad van klep naar auto, die is met een afdekrubber vast in de achterstijl.
denk dat die rubbers verrot en poreus zijn, waardoor water erdoor kan, en via de binnenkant van de stijlen naar mn achterlichten/achterkant kan, want via daar drupt het weer naar binnen.
Zou je niet gewoon nieuwe rubbers steken ipv de meuk dicht te kitten??Roy 2.0 16v schreef:denk dat die rubbers verrot en poreus zijn, waardoor water erdoor kan, en via de binnenkant van de stijlen naar mn achterlichten/achterkant kan, want via daar drupt het weer naar binnen.
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Bart(astra)
- Moderator
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker