hoog stationair en nog wat

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

hoog stationair en nog wat

Bericht door Roy 2.0 16v »

ik had het hier en daar al laten vallen, mijnes loopt vrij hoog stationair, koud 1500, warm 1200 toeren
ook stottert de motor even bij koude start de eerste 100meter, en wil ie stationair af en toe nog een klein beetje schommelen.

vandaag even bij de dealer een nieuwe koelvloeistoftemperatuursensor (4xwoordwaarde) gehaald € 16,60. die gaat er deze week in.

hun vertelden me dat te hoog stationair meestal is op te lossen door de stappenmotor en ontluchtingsslang te reinigen, maar het kan ook aan de gaskleppositiesensor liggen ? iemand daar weleens van gehoord?

oplossing:
binnenkort komt er een sfi vervanger op,(iemand nog nadelen hierover??) dan reinig ik meteen de stappenmotor en de carterontluchtingsslangen. misschien dop ik die wel af en zet ik daar een filtertje op. maar welke slang is de carterontluchting? er zijn er 2 naast elkaar, die dunne (linker) is het toch ?

slang van sfi naar stappenmotor word dan ook vernieuwd

en dan moet de boel beter lopen hoop ik zo.

laat maar horen!
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Re: hoog stationair en nog wat

Bericht door Marty »

Roy 2.0 16v schreef:
slang van sfi naar stappenmotor word dan ook vernieuwd

!
Denk dat je met reinigen al een eind komt, daarna pas verder gaan zoeken naar een eventuele andere oorzaak. Hou er rekening mee dat de STANDAARD LFR-SFIhuis slang niet lang genoeg is als je een SFI-Vervanger monteerd. Hij gaat dan knellen.

Je moet de slang verlengen, of indien je toch een nieuwe erop wilt zetten , een langere bestellen (meen dat Mtech een slang op maat heeft).
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

OF een C20NE slang bestellen en een stukje pijp om de originele te verlengen. Werkt prima.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

vervanger is met nieuwe (verlengde) slang besteld. no worry
dinsdag binnen denk k
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

jo maar even kleine update

lfr gereinigd en nieuwe slang maar loopt nog steeds beroerd bij koude start en een heeel klein beetje gas.
viel me ook op dat je best wel benzinegeur ruikt.. misschien helpt dit wat..

zodra ie start loopt ie bv 1300 toeren, ik geef een heel klein beetje gas en dan gaat ie stotterend tot bv 1600 en laat em terugvallen. maar dan begint ie weer te stotteren en schommelend stationair uit zichzelf.

dus ik geef 2x goed gas, even kort tot de 3000 ofzo en kan probleemloos rijden

ik krijg waanideeen van injectoren lmm brandstofpomp en drukregelaar :cry:
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Brandstofpomp kan je bijna uitsluiten, die doet het of hij doet het niet... hij kan het niet 'slecht' doen volgens mij... drukregelaar kapot heb ik nog nooit van gehoord dus dat lijkt me sterk..

Lmm kan je doormeten volgens mij, Laagjuh weet wel hoe en wat, en injectoren kan je evt laten reinigen... ben je ze meestal wel een dag kwijt :wink:

Je zou trouwens in één keer je pomp en drukregelaar kunnen uitsluiten door de brandstofdruk te laten meten... :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

gisteravond hoefde ik met koude motor geeneens gas te geven om te rijden. stationair was goed genoeg
in zn 1 ree ik beachcruisend zonder bokkende motor door de straat met mn benen in me nek.. :wink:
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

hehe dat heb ik ook met mn C18XE ... laatst voor de gein (treurigheid) naar de stad gereden op die manier... stationair 1500 toeren..

Wat heb ik al gedaan?

- Lambdasonde vervangen
- Gasklephuis schoongemaakt
- Inlaattemp sensor vervangen
- Carterontluchting afgedopt
- Stappenmotor vervangen
- Comp uit laten lezen, alle waarden ok (lambda werkte niet, na vervangen wel).

Ik ruik ook een benzinelucht trouwens en het ding pluimt als de ziekte als ie koud is... echt de benzinewalm komt eruit, een echte Ozon Destroyer.. ;P

Maar goed, nog steeds is het kut :)

Als je dr achter komt wat t is hoor ik t graag... ik heb zelf al behoorlijke kosten gemaakt in ieder geval.. en ik heb nog niks.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

ik was even aan het googlen, blijkt dat redelijk veel autos van allerlij merken hier last van hebben.

en ik heb meteen even wat zaakjes gemaild over een prijsopgave voor injectoren demonteren-testen-reinigen

we zien t wel
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Plaats reactie