Temp loopt niet op...

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Trijzeltje
forum-gebruiker
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 okt 2006 20:05
Locatie: LEIMUIDEN

Temp loopt niet op...

Bericht door Trijzeltje »

Het valt mij op dat mijn tempo meter niet omhoog komt (gaat maar 2 mm ophoog en blijft dus in het blauwe vlak, kwam er gister achter dat mijn kvs tankje leeg was (kompleet leeg) nu heb ik geen idee hoelang deze al leeg is maar dat is waarschijnlijk al erg lang.

Heb vandaag 150km gereden en de temp loopt helemaal niet op, kachel wordt wel loei heet en de motor zelf (klepdeksel) wordt ook lekker warm.


Wat kan dit zijn ? Waar moet ik het zoeken ??

ASTRA GSI C1.8XE E2, Juni 1995
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

koelvloeistofsensor kapot of metertje in cockpit kapot of ergens slechte contacten. Even je koelvloeistofsensor loshalen en in een warm badje water leggen, draadjes erop naar een multimeter en kijken of de spanning veranderd, zoniet > sensor kapot.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Wordt de kachel ook niet warm ????
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Trijzeltje
forum-gebruiker
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 okt 2006 20:05
Locatie: LEIMUIDEN

Bericht door Trijzeltje »

De kachel wordt erg heet. die doet het prima.

Alle water slangen worden ook heet.
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Dan is het in ieder geval niet je thermostaat :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
eddie gsi
forum-gebruiker
Berichten: 262
Lid geworden op: 01 jul 2005 18:51
Locatie: elst

Re: Temp loopt niet op...

Bericht door eddie gsi »

Trijzeltje schreef:Het valt mij op dat mijn tempo meter niet omhoog komt (gaat maar 2 mm ophoog en blijft dus in het blauwe vlak, kwam er gister achter dat mijn kvs tankje leeg was (kompleet leeg) nu heb ik geen idee hoelang deze al leeg is maar dat is waarschijnlijk al erg lang.

Heb vandaag 150km gereden en de temp loopt helemaal niet op, kachel wordt wel loei heet en de motor zelf (klepdeksel) wordt ook lekker warm.


Wat kan dit zijn ? Waar moet ik het zoeken ??

ASTRA GSI C1.8XE E2, Juni 1995
hangt er geen vocht/ water aan je motorblok en dan vooral even aan de passasierskant even goed kijken, kan zijn dat je waterpomp lekt.

heb je geen last van beslaande ramen en dat ze vettig zijn??
want dan kan het je kachel radiateur zijn.

controleer ook even het kleine slangetje op je koelvloeistoftank ---> je radiateur die slang en die aansluiting op je tank willen ook weleens kapot gaan, je tankje kan je het makkelijkst controleren door met een goed warme motor even op de aan sluiting te drukken net alsof je de aansluiting naar beneden probeert om te schanieren. als die daar lek is zal er water uit spuiten
Trijzeltje schreef: De kachel wordt erg heet. die doet het prima.

Alle water slangen worden ook heet.
dat betekent dat je nog redelijk wat water in het systeem hebt en dat je waterpomp ook niet kapot is.
werken is leuk,
laat genoeg over voor je collega's

***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
Trijzeltje
forum-gebruiker
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 okt 2006 20:05
Locatie: LEIMUIDEN

Bericht door Trijzeltje »

Vandaag weer even gekeken en het tankje was weer leeg :twisted:
Alle slangen plus leidingen nagelopen en nergens lekkage gevonden. Ook worden alle slangen nogsteeds goed (en snel) warm.

Ik heb wel het idee dat mijn achterruit vettig wordt tijdens het rijden.
Hij wordt "mistig" zegmaar. Betekend dit dat de koppaking eruit ligt ?

De auto rijd en loopt verder prima, net alsof er niets mis is.
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

ik kan de link niet leggen tussen een vettige mistige achterruit en een lekke koppakking

achterruit komt waarschijnlijk gewoon door vocht vanuit de auto of condens, het is nu ook nat buiten, mijnes is ook weleens wit, even achterruitverwarming aan en klaar

koppakking zou wel kunnen vanwege je koelvloeistofverlies, zou er eens goed naar gaan/laten kijken
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Nouw, vettig aan buitenkant???

Spoiler creeert een vacuum achter de auto he, dus zuigt de uitlaatgassen tegen de achterzijde aan. Als daar koelwater bijzit kan dat best. Maar das natuurlijk niet DE manier om het vast te stellen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Trijzeltje
forum-gebruiker
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 okt 2006 20:05
Locatie: LEIMUIDEN

Bericht door Trijzeltje »

Ik bedoel idd aan de buitenkant en als ik rij zie ik de vochtige lucht sirculeren (ronddraaien) langs de achterruit.

Maargoed ik zal zaterdag de auto even op de brug zetten en er even goed naar kijken.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Heb jij niet heel veel druk in je koelsysteem dan?
Motor starten. 5 min rijden.
Dop koelreservoirvoorzichtig losdraaien.
is het dan Pffff of doet ie PPPPSSSSSSSSSSSSSSSSSSJJJJJJJJJJJJJJJJ ?

Gniffel.
leuk uitleggen zo.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

nee idd niet de beste manier om het vast te stellen :lol:

als het al zo vacuum trekt, er zit meer vocht in de buitenlucht dan het koelvloeistofverlies van 1 ritje.. maar:

er zal wel een slang lekken, poreuze ouwe slangen en strakke slangeklemmen gaan niet goed samen, of je kop is stuk, of je radiator lekt, waterpomp lek. kan van alles zijn.
je temp. meter vangt hierdoor blijkbaar ook weinig vloeistof, of is gewoon stuk dat ie maar 2mm omhoog gaat

een keer even goed onder de auto en motorkap kijken, bij alle slangaansluitingen en rondom je kop, of je ergens vloeistof of wittige oxidatie ziet.
en even langs je garage voordat het ergere kosten veroorzaakt. systeem even onder druk en hun laten snuffelen
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Trijzeltje
forum-gebruiker
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 okt 2006 20:05
Locatie: LEIMUIDEN

Bericht door Trijzeltje »

Vandaag even de bougies er uit gehaald en deze zien er keurig uit.
Volgens de monteur zou het niet de koppaking zijn.

Olie is ook nog kraakhelder (is pas vervangen)

Heb alle slangen even bekeken en zie nergens lekkage.
Zal hem wel even laten afpresen zaterdag.
Plaats reactie