Stationair -> gekraak uit versnellingsbak
Stationair -> gekraak uit versnellingsbak
Me broer heeft een Volkswagen Polo en er komt nu een hard gierend geluid uit als die stationair draait. zodra die ze koppeling intrapt dan loopt hij gewoon normaal.
als hij probeert weg te rijden dan grijpt hij veel later aan. dus hij staat stil en ineens geeft die een schok en rijdt die. (normaal trek je gewoon langzaam en gelijderlijk op)
wat zou dit kunnen zijn?
hij heeft trouwens veel versnellingsbakolie verloren.
zowiezo heeft het te maken met te weinig olie, maar wat zou er kapot kunnen zijn?
als hij probeert weg te rijden dan grijpt hij veel later aan. dus hij staat stil en ineens geeft die een schok en rijdt die. (normaal trek je gewoon langzaam en gelijderlijk op)
wat zou dit kunnen zijn?
hij heeft trouwens veel versnellingsbakolie verloren.
zowiezo heeft het te maken met te weinig olie, maar wat zou er kapot kunnen zijn?
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- ricardo^gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 07 nov 2006 21:02
- Locatie: zuidland
misschien komt het wel niet echt uit je versnellingbak
omdat hij ook zo laat en raar aan grijpt
zou ik eerder aan een druklager denken die helemaal gaar is dat hoor je
of hij staat vast ofzo
en dat die dan ook vreemd aan grijp zou kunne dat hij helemaal is ingelopen op je diavragma veer van je druk groep
maarja beetje lastig te zeggen allemaal zo
maar dat zou ik eerst even bekijken dat je nie gelijk een andere bak gaat hale
omdat hij ook zo laat en raar aan grijpt
zou ik eerder aan een druklager denken die helemaal gaar is dat hoor je
of hij staat vast ofzo
en dat die dan ook vreemd aan grijp zou kunne dat hij helemaal is ingelopen op je diavragma veer van je druk groep
maarja beetje lastig te zeggen allemaal zo
maar dat zou ik eerst even bekijken dat je nie gelijk een andere bak gaat hale
calibra doet et weer!!!
drukgroep is nog (redelijk) goed want schakelen doet die wel gewoon.ricardo^gsi schreef:misschien komt het wel niet echt uit je versnellingbak
omdat hij ook zo laat en raar aan grijpt
zou ik eerder aan een druklager denken die helemaal gaar is dat hoor je
of hij staat vast ofzo
en dat die dan ook vreemd aan grijp zou kunne dat hij helemaal is ingelopen op je diavragma veer van je druk groep
maarja beetje lastig te zeggen allemaal zo
maar dat zou ik eerst even bekijken dat je nie gelijk een andere bak gaat hale
alleen in zijn achteruit knarsde die weleens (dit is ook bij versleten koppeling bij opel)
klinkt kut.. hij heb pas heel ze motorblok laten reviseren toen heel ze blok vast was gedraait.pluggie schreef:Het grote manco wat Erwin al zegt bij de 6N is dat ze ijzeren bouten gebruiken in de bak die breken af, eerste series Golf SDI's en TDI's idem, iig das de achilles hiel.
Slaat bak aan gort. Ze vervangen ze met stalen.
Dus duimen maar, anders is bak aan gort.
vorige eigenaar had oliesensor doorgelust dus gaf ook geen melding over olie tekort
Als die melding komt ben je eigenlijk al te laat! ALTIJD regelmatig je olie peilen met dat stokje wat ervoor bedoeld is...DaVaRiOuS schreef:klinkt kut.. hij heb pas heel ze motorblok laten reviseren toen heel ze blok vast was gedraait.
vorige eigenaar had oliesensor doorgelust dus gaf ook geen melding over olie tekort
ja dat moet je tegen me broer zegge nie tegen mijMelbo schreef:Als die melding komt ben je eigenlijk al te laat! ALTIJD regelmatig je olie peilen met dat stokje wat ervoor bedoeld is...DaVaRiOuS schreef:klinkt kut.. hij heb pas heel ze motorblok laten reviseren toen heel ze blok vast was gedraait.
vorige eigenaar had oliesensor doorgelust dus gaf ook geen melding over olie tekort
tis niet mijn auto dus ik ga hem niet peilen
oke tnx iig voor de reacties... ik zal het doorgevenpluggie schreef:En das helemaal niet waar, min-max is 1 liter, en der zit 5 liter in, kweet niet waar pcies oliepeil melding zit bij Polo, maar lijkt me, dat niet meteen slopen is. Dan doorrijden wel uiteraard.
even ontopic, wat Erwin en ik zeggen. Bak is bekend probleem. Duimen maar.
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
wat bevestigen die bouten?pluggie schreef:Het grote manco wat Erwin al zegt bij de 6N is dat ze ijzeren bouten gebruiken in de bak die breken af, eerste series Golf SDI's en TDI's idem, iig das de achilles hiel.
Slaat bak aan gort. Ze vervangen ze met stalen.
Dus duimen maar, anders is bak aan gort.
en als die zijn afgebroken vergalt het zeker alles van binnen?
en waarom vervangen voor stalen als de bak aan gort is?
Je leest verkeerd (en goed), de ijzeren bouten breken en die slaan door de bak.
Exact mega technisch moet je even op VW forum zijn, kheb het bv ook wel eens aan Marcel gemaild, tis zeer bekend punt. Kan link niet exact vinden. Zegt niet dat je broer het heeft, maar dat is het bekende zwakke punt van de vroeger Golf IV, de Polo 6N, etc.
Exact mega technisch moet je even op VW forum zijn, kheb het bv ook wel eens aan Marcel gemaild, tis zeer bekend punt. Kan link niet exact vinden. Zegt niet dat je broer het heeft, maar dat is het bekende zwakke punt van de vroeger Golf IV, de Polo 6N, etc.
oke nouja de bak moet toch zowiezo open(eraf), je ken het niet van de buitenkant zienpluggie schreef:Je leest verkeerd (en goed), de ijzeren bouten breken en die slaan door de bak.
Exact mega technisch moet je even op VW forum zijn, kheb het bv ook wel eens aan Marcel gemaild, tis zeer bekend punt. Kan link niet exact vinden. Zegt niet dat je broer het heeft, maar dat is het bekende zwakke punt van de vroeger Golf IV, de Polo 6N, etc.
dus we zullen zien!