Temp loopt niet op...
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 04 okt 2006 20:05
- Locatie: LEIMUIDEN
Temp loopt niet op...
Het valt mij op dat mijn tempo meter niet omhoog komt (gaat maar 2 mm ophoog en blijft dus in het blauwe vlak, kwam er gister achter dat mijn kvs tankje leeg was (kompleet leeg) nu heb ik geen idee hoelang deze al leeg is maar dat is waarschijnlijk al erg lang.
Heb vandaag 150km gereden en de temp loopt helemaal niet op, kachel wordt wel loei heet en de motor zelf (klepdeksel) wordt ook lekker warm.
Wat kan dit zijn ? Waar moet ik het zoeken ??
ASTRA GSI C1.8XE E2, Juni 1995
Heb vandaag 150km gereden en de temp loopt helemaal niet op, kachel wordt wel loei heet en de motor zelf (klepdeksel) wordt ook lekker warm.
Wat kan dit zijn ? Waar moet ik het zoeken ??
ASTRA GSI C1.8XE E2, Juni 1995
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 04 okt 2006 20:05
- Locatie: LEIMUIDEN
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Re: Temp loopt niet op...
hangt er geen vocht/ water aan je motorblok en dan vooral even aan de passasierskant even goed kijken, kan zijn dat je waterpomp lekt.Trijzeltje schreef:Het valt mij op dat mijn tempo meter niet omhoog komt (gaat maar 2 mm ophoog en blijft dus in het blauwe vlak, kwam er gister achter dat mijn kvs tankje leeg was (kompleet leeg) nu heb ik geen idee hoelang deze al leeg is maar dat is waarschijnlijk al erg lang.
Heb vandaag 150km gereden en de temp loopt helemaal niet op, kachel wordt wel loei heet en de motor zelf (klepdeksel) wordt ook lekker warm.
Wat kan dit zijn ? Waar moet ik het zoeken ??
ASTRA GSI C1.8XE E2, Juni 1995
heb je geen last van beslaande ramen en dat ze vettig zijn??
want dan kan het je kachel radiateur zijn.
controleer ook even het kleine slangetje op je koelvloeistoftank ---> je radiateur die slang en die aansluiting op je tank willen ook weleens kapot gaan, je tankje kan je het makkelijkst controleren door met een goed warme motor even op de aan sluiting te drukken net alsof je de aansluiting naar beneden probeert om te schanieren. als die daar lek is zal er water uit spuiten
dat betekent dat je nog redelijk wat water in het systeem hebt en dat je waterpomp ook niet kapot is.Trijzeltje schreef: De kachel wordt erg heet. die doet het prima.
Alle water slangen worden ook heet.
werken is leuk,
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 04 okt 2006 20:05
- Locatie: LEIMUIDEN
Vandaag weer even gekeken en het tankje was weer leeg
Alle slangen plus leidingen nagelopen en nergens lekkage gevonden. Ook worden alle slangen nogsteeds goed (en snel) warm.
Ik heb wel het idee dat mijn achterruit vettig wordt tijdens het rijden.
Hij wordt "mistig" zegmaar. Betekend dit dat de koppaking eruit ligt ?
De auto rijd en loopt verder prima, net alsof er niets mis is.
Alle slangen plus leidingen nagelopen en nergens lekkage gevonden. Ook worden alle slangen nogsteeds goed (en snel) warm.
Ik heb wel het idee dat mijn achterruit vettig wordt tijdens het rijden.
Hij wordt "mistig" zegmaar. Betekend dit dat de koppaking eruit ligt ?
De auto rijd en loopt verder prima, net alsof er niets mis is.
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
ik kan de link niet leggen tussen een vettige mistige achterruit en een lekke koppakking
achterruit komt waarschijnlijk gewoon door vocht vanuit de auto of condens, het is nu ook nat buiten, mijnes is ook weleens wit, even achterruitverwarming aan en klaar
koppakking zou wel kunnen vanwege je koelvloeistofverlies, zou er eens goed naar gaan/laten kijken
achterruit komt waarschijnlijk gewoon door vocht vanuit de auto of condens, het is nu ook nat buiten, mijnes is ook weleens wit, even achterruitverwarming aan en klaar
koppakking zou wel kunnen vanwege je koelvloeistofverlies, zou er eens goed naar gaan/laten kijken
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Nouw, vettig aan buitenkant???
Spoiler creeert een vacuum achter de auto he, dus zuigt de uitlaatgassen tegen de achterzijde aan. Als daar koelwater bijzit kan dat best. Maar das natuurlijk niet DE manier om het vast te stellen.
Spoiler creeert een vacuum achter de auto he, dus zuigt de uitlaatgassen tegen de achterzijde aan. Als daar koelwater bijzit kan dat best. Maar das natuurlijk niet DE manier om het vast te stellen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 04 okt 2006 20:05
- Locatie: LEIMUIDEN
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
nee idd niet de beste manier om het vast te stellen
als het al zo vacuum trekt, er zit meer vocht in de buitenlucht dan het koelvloeistofverlies van 1 ritje.. maar:
er zal wel een slang lekken, poreuze ouwe slangen en strakke slangeklemmen gaan niet goed samen, of je kop is stuk, of je radiator lekt, waterpomp lek. kan van alles zijn.
je temp. meter vangt hierdoor blijkbaar ook weinig vloeistof, of is gewoon stuk dat ie maar 2mm omhoog gaat
een keer even goed onder de auto en motorkap kijken, bij alle slangaansluitingen en rondom je kop, of je ergens vloeistof of wittige oxidatie ziet.
en even langs je garage voordat het ergere kosten veroorzaakt. systeem even onder druk en hun laten snuffelen
als het al zo vacuum trekt, er zit meer vocht in de buitenlucht dan het koelvloeistofverlies van 1 ritje.. maar:
er zal wel een slang lekken, poreuze ouwe slangen en strakke slangeklemmen gaan niet goed samen, of je kop is stuk, of je radiator lekt, waterpomp lek. kan van alles zijn.
je temp. meter vangt hierdoor blijkbaar ook weinig vloeistof, of is gewoon stuk dat ie maar 2mm omhoog gaat
een keer even goed onder de auto en motorkap kijken, bij alle slangaansluitingen en rondom je kop, of je ergens vloeistof of wittige oxidatie ziet.
en even langs je garage voordat het ergere kosten veroorzaakt. systeem even onder druk en hun laten snuffelen
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 04 okt 2006 20:05
- Locatie: LEIMUIDEN