vaag, tempratuur word fout aan motortronic doorgegeven!
vaag, tempratuur word fout aan motortronic doorgegeven!
t is weer zo ver, mijn gsi heeft kuuren!!
vanmiddag hielt ie er weer mee op dus was de maat voor mij vol, en op naar de garage daar aan gekomen hield ie er weer mee op dus heb gezegd zoek maar uit! ze hebben geconstateerd dat de tempratuur die word doorgegeven naar de computer vluctueerd en ineens van 70 graden normaal naar -37 gaat.... dit is dus ook de reden waarom ie ineens versuipt, nu werd de tempratur sensor los gekoppeld maar kreeg je nog steeds die fluctuerende waardes en ligt dus niet aan de temp sensor maar of in de computer of in de bedrading enz...!
nu is mijn vraag of jullie hier eerder van hebben gehoord of tips hebben, want de garage hielt 6 uur op en gaan maandag pas weer verder!!...
Mvgr wiebe
vanmiddag hielt ie er weer mee op dus was de maat voor mij vol, en op naar de garage daar aan gekomen hield ie er weer mee op dus heb gezegd zoek maar uit! ze hebben geconstateerd dat de tempratuur die word doorgegeven naar de computer vluctueerd en ineens van 70 graden normaal naar -37 gaat.... dit is dus ook de reden waarom ie ineens versuipt, nu werd de tempratur sensor los gekoppeld maar kreeg je nog steeds die fluctuerende waardes en ligt dus niet aan de temp sensor maar of in de computer of in de bedrading enz...!
nu is mijn vraag of jullie hier eerder van hebben gehoord of tips hebben, want de garage hielt 6 uur op en gaan maandag pas weer verder!!...
Mvgr wiebe
Astra GSI 2.0 16v
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
beide sensoren?.. tempratuur sensor op t dashboard doet t gewoon prima! maar die voor naar de computer dus niet.. en als je de kabel van de sensor (die naar de computer gaat) Afhaald dan moet ie een std waarde aannemen, maar dat doet ie niet en blijft dus zo met pieken uitslaan!!!... idd bedrading zullen we goed naar kijken!! verder niemand ervaring mee gehad? iig zelfde soort probleem?GSi Twente schreef:Bedrading hoeft niet direct, als je dat tijdens het lopen doet, blijft ie dat normaal ook doen.
Gewoon beide sensoren vervangen, en bekijk de bedrading goed.
mvgr wiebe
Astra GSI 2.0 16v
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
Laagvlieger schreef:Dit zijn geen veel voorkomende problemen.
Wordt gewoon meten.
Kabel zal ergens beschadigd zijn, of iemand heeft e riets bij aan geknoopt.
oke noujah zal het wel zien!! staat op het schema dat de tempratuur draad door de traction control computer gaat, en dit lichtje brand steeds vlauw in mijn dashboard en als ik um uit zet gaat ie vel branden!!.. dit heb ik al een jaar en nooit problemen gehad dus ik zoek ook niet echt daar de oorzaak.. zou het wel kunnen dan? mvgr
Astra GSI 2.0 16v
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Contacteer: