t is weer zover t moet geld kosten!

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
gsipiloot
forum-gebruiker

t is weer zover t moet geld kosten!

Bericht door gsipiloot »

nou t is weer zover k heb weer panne met mn Astra

k ben gister naar de monteur toegereden (voor zover t ging dan)
en die constateerde een kapot stuurhuis een versleten koppeling en een kapotte termostaat en nog een paar kleinigheidjes

dus wie kan mij helpen aan een nieuw of een gebruikt stuurhuis en t liefst van ZF

en nu over mn koppeling daar heb ik jullie oordeel toch wel over nodig want t zit zo
als ik normaal rij met mn Astra geen probleem als ik stevig doorrij ook niet maar zodra ik volgas ga rijden en dan dus ook zo snel mogelijk bij probeer te schakelen dan laat ik mn koppeling los en geef gas maar dan is t net of ik nog met mn voet half op de koppeling hang terwijl dat niet t geval is echt heel vervelend weet misschien iemand wat dat kan zijn?
de monteur zei meteen je koppeling is versleten maar dan zou die dat dus wel altijd moeten doen en nie alleen met volgas.... en aangezien een nieuwe koppeling tussen de 200 a 300 euro kost wil ik wel zeker weten of dat t is....
misschien handig om erbij te zeggen dat pas geleden mn distributie riem is vervangen +spanrollen en waterpomp

ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Beter dan niks.
En daar heb je niks van gemerkt ?

Klinkt als koppelingsplaat idd versleten. Thermostaat mag je ook wel merken, nooit warm worden, stuurhuis, das flinke, 2e hands zoeken.
En de kleine dingen, zet ze eens neer.
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

gare koppeling.
Of vet kan ook, van evt een olielekkage.
maar dat maakt niet uit, al sie vet i smoet je hem ook vervangen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,

Bericht door Bart(astra) »

Kijk hier eens

klik
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase

Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
GSi Twente
forum-gebruiker

Bericht door GSi Twente »

Volgens mij had rallyastra er nog eentje liggen... (stuurhuis).
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Bericht door Rallyastra »

Jep had er nog 2 liggen, ene is laatst verkocht heb dr nu nog een over mag ook weg voor 50 euro.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
gsipiloot
forum-gebruiker

Bericht door gsipiloot »

@niels je hebt pm :D

jongens alvast bedankt voor jullie hulp maar ik kan thuis niet op internet want dat ligt erruit bij ons thuis en wordt pas volgende week gemaakt :evil:
dus ik kan alleen vandaag mail checken bij een maat van mij thuis maar als t mijn koppeling t zou zijn zou die niet altijd moeten "slippen" dan?
en kan niemand (niels misschien) mij helpen aan een nieuwe koppeling of koppelingsplaat of net wat er vervangen moet worden.....

@pluggie
de kleine dingetjes zijn onder andere lichtjes in de verwarmingsknoppen kapot ,licht in t dashboard aan de linkerkant van t stuur kapot (die knop die je uit moet trekken om de binnenverlichting aan te maken) en als ik mn binnenverlichting aan wil zetten moet ik mn deur open doen want met die knop doet ie t nie
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Bericht door Rallyastra »

Bel je morgen wel even
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Plaats reactie