Km. teller

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Maartje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 jul 2003 23:30
Locatie: Losser

Km. teller

Bericht door Maartje »

Mijn km. teller werkt sinds gisteren niet meer zoals het hoort :? . Ipv dat ie mooi geleidelijk oploopt of terug moet zakken, doet ie dat met schokken zeg maar :? . Als ik bijv. 100 rij en laat het gas vieren dan valt ie zo van 100 naar 80 (als ik op dat moment dus 80 ga rijden zeg maar). Iemand enig idee? Is mijn km.teller gewoon overleden of zou het nog te reparen zijn :( .
Afbeeldingaartje
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Re: Km. teller

Bericht door GrinX »

Maartje schreef:Mijn km. teller werkt sinds gisteren niet meer zoals het hoort :? . Ipv dat ie mooi geleidelijk oploopt of terug moet zakken, doet ie dat met schokken zeg maar :? . Als ik bijv. 100 rij en laat het gas vieren dan valt ie zo van 100 naar 80 (als ik op dat moment dus 80 ga rijden zeg maar). Iemand enig idee? Is mijn km.teller gewoon overleden of zou het nog te reparen zijn :( .
Heb ik ook gehad.
In mijn geval was de tellerfolie aan't bladeren onder de wijzer.
Grtz, GrinX
Maartje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 jul 2003 23:30
Locatie: Losser

Bericht door Maartje »

Dat is nu zeker niet het geval, heb deze tellerbladen er pas sinds een week inzitten :?
Afbeeldingaartje
Gebruikersavatar
DutchDevil
forum-gebruiker
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 aug 2005 00:13
Locatie: Leeuwarden

Bericht door DutchDevil »

Had hetzelfde probleem met de km.teller, erg irritant...

Ook met de witte tellerbladen (merk weet ik zo niet meer). Heb er simpelweg andere bladen in gezet (KP Sport) en probleem was verholpen.

Misschien dat er verschil in dikte zit tussen de verschillende tellerbladen. Aangezien de km.teller nogal een gevoelig onderdeel is kan deze met een beetje weerstand al blijven hangen.

Heb ook weleens gehoord dat de km. teller kan blijven hangen doordat de kabel die vanaf de bak naar je tellerbak loopt, niet meer lekker ronddraait.
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3762
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Maartje schreef:Dat is nu zeker niet het geval, heb deze tellerbladen er pas sinds een week inzitten :?
Zie daar je probleem. Kijk even offie wel 'gangbaar' is.
Maartje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 jul 2003 23:30
Locatie: Losser

Bericht door Maartje »

Probleem is inmiddels opgelost :wink:
Afbeeldingaartje
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3762
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

:thumbsup:
Plaats reactie