$#@$%!!! Waarom heb ik altijd van die vage problemen??!
$#@$%!!! Waarom heb ik altijd van die vage problemen??!
Na het lostrekken van mn LMM bij lopende motor kan de computer opeens het verbruik niet meer normaal bepalen. Alsie stationair 39,8/lmin gebruikt ga ik daar mn vraagtekens bij zetten...
Wat heb ik al gedaan?
Accupool los gegooid en 15mins gewacht.
Lmm stekker goed aangedrukt.
Gisteren op de snelweg leek ie bij te draaien en na circa 10km rijden klopte t verbruik weer aardig (met hoe t was..). Ik weer helemaal blij..
Vanochtend echter weer hetzelfde... starten, zowel gemiddeld als huidig verbruik 39,8l/min.. alsof de spanning er weer af was geweest en hij alles weer kwijt was en het dus weer opnieuw moest gaan bepalen. Na circa 10km rijden had ie zichtzelf weer ingeregeld en klopte het weer.
Wat is dit voor raar probleem... heb ik t gesloopt?!!
Hoe kan ik dit permanent verhelpen?
Wat heb ik al gedaan?
Accupool los gegooid en 15mins gewacht.
Lmm stekker goed aangedrukt.
Gisteren op de snelweg leek ie bij te draaien en na circa 10km rijden klopte t verbruik weer aardig (met hoe t was..). Ik weer helemaal blij..
Vanochtend echter weer hetzelfde... starten, zowel gemiddeld als huidig verbruik 39,8l/min.. alsof de spanning er weer af was geweest en hij alles weer kwijt was en het dus weer opnieuw moest gaan bepalen. Na circa 10km rijden had ie zichtzelf weer ingeregeld en klopte het weer.
Wat is dit voor raar probleem... heb ik t gesloopt?!!
Hoe kan ik dit permanent verhelpen?
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
ik denk als hij echt 39,8l per minuut verbruikt (stationair) dat hij rijdend meer verbruikt en dat je dan echt geen 10km redt
dus conclusie is dat het dat niet verbruikt maar alleen weergeeft.
is dus even kwestie van weten hoeveel liter er in je tank zit (even zo goed als leeg rijden en dan tanken)
bijv 5 liter getankt
tank leeg rijden is ... km gereden
70km gereden? = 1:14
kun je zelf wel concluderen of het eindresultaat realistisch is of niet.
zo niet even langs de dealert.
PS: Als je auto naar benzine ruikt (van binnen) check even je brandstofslangen die in/uit je motor gaan.
heb je c20xe komt het vaker voor dat ze porreus raken achter de SFI-kast. dus zou je daar even kunnen kijken met een zaklamp en ruiken waar de geur vandaan komt.
dus conclusie is dat het dat niet verbruikt maar alleen weergeeft.
is dus even kwestie van weten hoeveel liter er in je tank zit (even zo goed als leeg rijden en dan tanken)
bijv 5 liter getankt
tank leeg rijden is ... km gereden
70km gereden? = 1:14
kun je zelf wel concluderen of het eindresultaat realistisch is of niet.
zo niet even langs de dealert.
PS: Als je auto naar benzine ruikt (van binnen) check even je brandstofslangen die in/uit je motor gaan.
heb je c20xe komt het vaker voor dat ze porreus raken achter de SFI-kast. dus zou je daar even kunnen kijken met een zaklamp en ruiken waar de geur vandaan komt.
Laatst gewijzigd door D_V_R_O_S op 05 feb 2007 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Ok, net naar de opel geweest en uit laten lezen..
Mn lambda sensor geeft 0mv... met andere woorden hij geeft geen signaal. Als ze kapot zijn blijven ze meestal op 400mv hangen werd me verteld. Dus das dan weer lekker. Waarschijnlijk een hoog benzineverbruik hierdoor en wellicht ook verkeerde waarden.
Waarom dat ding zaagt konden ze me niet vertellen... alle waarden waren goed en geen foutmeldingen. Zal toch wel stappenmotor zijn, al heb ik die net vervangen ... Snappen jullie m nog?!
Mn lambda sensor geeft 0mv... met andere woorden hij geeft geen signaal. Als ze kapot zijn blijven ze meestal op 400mv hangen werd me verteld. Dus das dan weer lekker. Waarschijnlijk een hoog benzineverbruik hierdoor en wellicht ook verkeerde waarden.
Waarom dat ding zaagt konden ze me niet vertellen... alle waarden waren goed en geen foutmeldingen. Zal toch wel stappenmotor zijn, al heb ik die net vervangen ... Snappen jullie m nog?!
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Is dat hoge verbruik niet 'normaal' als hij koud is ??? en gaat het elke keer weer over na een aantal Km ???
Als hij koud is, loopt hij in principe altijd duur, maar ik heb geen BC, dus ik weet niet hóe duur precies..
Als hij koud is, loopt hij in principe altijd duur, maar ik heb geen BC, dus ik weet niet hóe duur precies..
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
nou, zo duur ook niet hoorSounddragon schreef:Is dat hoge verbruik niet 'normaal' als hij koud is ??? en gaat het elke keer weer over na een aantal Km ???
Als hij koud is, loopt hij in principe altijd duur, maar ik heb geen BC, dus ik weet niet hóe duur precies..
maar ze zeggen "meestal"... heb je niet gevraagd waarom dat dan "meestal" is, want het heeft toch echt een oorzaak dat ie, wanneer die kapot is, rond de 400mV blijft hangen?
sterkte iig met dit pokkeprobleem!
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!