Accu kapot?
Accu kapot?
Hallo,
mijn accu is waarschijnlijkkapot. Het groene ''lampje'' wat er op zit is namelijk niet zo groen meer als het ooit geweest is.
aangezien ik dan toch een andere moet kopen vraag ik mij af wat het beste zou zijn.
ik heb er nu een 55ah accu inzitten.
heb een best redelijke geluidsinstallatie achterinliggen.
is dan het beste een gel accu of zijn er zwaardere accu's te koop die ik er het beste in kan leggen??
het gaat nu trouwens om een orginele GM accu van iets meer dan een jaar oud
en om niet de volgende winter er weer in te wisselen wil ik er nu graag een goede inleggen.
alvast bedankt.
mijn accu is waarschijnlijkkapot. Het groene ''lampje'' wat er op zit is namelijk niet zo groen meer als het ooit geweest is.
aangezien ik dan toch een andere moet kopen vraag ik mij af wat het beste zou zijn.
ik heb er nu een 55ah accu inzitten.
heb een best redelijke geluidsinstallatie achterinliggen.
is dan het beste een gel accu of zijn er zwaardere accu's te koop die ik er het beste in kan leggen??
het gaat nu trouwens om een orginele GM accu van iets meer dan een jaar oud
en om niet de volgende winter er weer in te wisselen wil ik er nu graag een goede inleggen.
alvast bedankt.
investeer in alcohol...... meer procenten krijg je nergens.
- Marty
- Oud-Clublid
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
Voor een zwaardere Kun je gewoon vragen om een 75aH accu, deze zitten in Astra diesels en passen gewoon in je astra.
GM/Opel accu's zijn goed. Ik heb zelf Varta, ben ik heel erg over te spreken........
Je hebt ze in alle soorten en prijzen.....Ga voor een goed merk dan gaat hij het langst mee.
GM/Opel accu's zijn goed. Ik heb zelf Varta, ben ik heel erg over te spreken........
Je hebt ze in alle soorten en prijzen.....Ga voor een goed merk dan gaat hij het langst mee.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Opel accu's zijn prima hoor!
Behoren tot de top. Zijn gewoon Delco accu's met een GM stickertje.
Dat Oogje hoort groen te zijn.
Issie zwart dan is hij niet goed geladen!!!
Dus werkt je laadsysteem wel naar behoren? Of gebruik je hem veel voor korte ritjes???
Als het oogje wit is is de accu kapot!
Zelf heb ik er een Opel 66Ah accu in liggen.
Bevalt supers.
Laat je aub niet velreiden door kwik fit accu's van vage merken.
Die zijn na een jaar al 50% van de capaciteit kwijt!
Behoren tot de top. Zijn gewoon Delco accu's met een GM stickertje.
Dat Oogje hoort groen te zijn.
Issie zwart dan is hij niet goed geladen!!!
Dus werkt je laadsysteem wel naar behoren? Of gebruik je hem veel voor korte ritjes???
Als het oogje wit is is de accu kapot!
Zelf heb ik er een Opel 66Ah accu in liggen.
Bevalt supers.
Laat je aub niet velreiden door kwik fit accu's van vage merken.
Die zijn na een jaar al 50% van de capaciteit kwijt!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Accu kapot?
ga eerst maar eens terug naar de garage waar je de accu gekocht hebt, want na iets meer dan een jaar je accu al kapot is toch niet echt normaal.shania schreef:Hallo,
mijn accu is waarschijnlijkkapot. Het groene ''lampje'' wat er op zit is namelijk niet zo groen meer als het ooit geweest is.
het gaat nu trouwens om een orginele GM accu van iets meer dan een jaar oud
en om niet de volgende winter er weer in te wisselen wil ik er nu graag een goede inleggen.
alvast bedankt.
en als je goed bekent bent in de garage wereld, of iemand kent die monteur is ofzo, moet je maar eens vragen of ze de stickers van de bovenkant van de accu afhalen en dan accuwater bijvullen, 9 van de 10 keer zit er gewoon te weinig accuwater in de accu waardoor de accu slechter gaat presteren en het groenle lampje niet meer ziet.
ik doe al 4 jaar met zo een accu die iemand anders weggooide omdat het groene lampje het niet meer deed, water bijgevuld en geen problemen sinds die tijd
werken is leuk,
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Zijn onderhoudsvrije accu's, daarvan hoef je geen water bij te vullen.
Bij te laag waterpeil wordt het "lampje" wit.
Accu de schuld geven is wel erg makkelijk.
Maar denk eens verder.
Hoe kan dat water wegraken dan?
MISSCHIEN een dynamootje dat ietsje te enthiousiast bijlaadt?
Bij te laag waterpeil wordt het "lampje" wit.
Accu de schuld geven is wel erg makkelijk.
Maar denk eens verder.
Hoe kan dat water wegraken dan?
MISSCHIEN een dynamootje dat ietsje te enthiousiast bijlaadt?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
ten eerste onderhoudsvrije accu's bestaan helaas niet.Laagvlieger schreef:Zijn onderhoudsvrije accu's, daarvan hoef je geen water bij te vullen.
Bij te laag waterpeil wordt het "lampje" wit.
Accu de schuld geven is wel erg makkelijk.
Maar denk eens verder.
Hoe kan dat water wegraken dan?
MISSCHIEN een dynamootje dat ietsje te enthiousiast bijlaadt?
het zijn namelijk onderhoudsarme accu's.
dat het lampje bij te laag waterpeil wit wordt klopt wel, maar dan is het waterpeil heel erg laag.
en dat het water wegraakt is simpel uitgelegt.
accuzuur is gewoon verdund zwavelzuur met gedestilliseerd water.
als de accu gebruikt wordt, laden en ontladen enzo, wordt er warmte gecreeerdt.
als water warm word begint het te verdampen (niet zo veel en snel als je theewater maakt, maar toch) het meeste water valt terug in de accu maar er zal ook water via het ontluchtingsgaatje ontsnappen.
plaatje leen ik even van Oenatje (als het mag)
zoals je kunt zien, in de rode cirkels zie je dopjes onder de sticker zitten.
als je die sticker dus weghaald en de dopjes eraf haalt kun je gewoon gedestilliseerd water bijvullen.
werken is leuk,
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
nou alles is na gemeten.
er blijkt niks aan de hand te zijn maar er zit ergens een stille gebruiker.
dus ben 1 voor 1 begonnen met het afkoppelen van bepaalde stukjes.
en nu blijkt er uit dat in de radio een stille verbruiker zit.
als ik het frontje uit de radio haal (iets wat ik nooit doe) dan kan ik hem nog gewoon starten de dag erna.
dus waarschijnlijk zit daar het prbleem.
in ieder geval allemaal bedankt.
er blijkt niks aan de hand te zijn maar er zit ergens een stille gebruiker.
dus ben 1 voor 1 begonnen met het afkoppelen van bepaalde stukjes.
en nu blijkt er uit dat in de radio een stille verbruiker zit.
als ik het frontje uit de radio haal (iets wat ik nooit doe) dan kan ik hem nog gewoon starten de dag erna.
dus waarschijnlijk zit daar het prbleem.
in ieder geval allemaal bedankt.
investeer in alcohol...... meer procenten krijg je nergens.