Hey jongens,
Ik heb al een tijdje last van een vieze benzine lucht in mijn auto, heb geen idee wat het is....
Heb in Tis2006 gezocht en ik krijg het volgende:
Klacht: Geur, lekkages, brandstoflucht in interieur.
oorzaak: Afdichtkegel van retourleiding aan brandstofverdeelbuis.
Productie oplossing: Verbeterde afdichtkegel vanaaf maar '95 in productie
Speciale onderdelen: Nee
Buitendienstoplossing: Wartelmoer retourleiding aan brandstofverdeelbuis 30 graden verder aandraaien.
Ik herken hier wel degelijk mijn probleem in, alleen stinkt mijn auto ook nog van buiten....
Als hij warm is is het bijna weg, met vlagen soms.....
Opel dealer op de hoek heb ik geen enkele vertrouwen meer, wat een afzetters en arrogante zakken.... Dikke rekeningen en geen service...
Wat kan ik nou het beste doen als het dit niet is, wat zou het dan wel kunnen zijn....
Ik krijg hier niet echt een veilig gevoel van
Brandstoflucht....
waarschijnlijk heb je last van dat de benzineleidingen op je brandstofgallerij poreus beginnente raken.
als je achter je kleppendeksel kijkt zie je een zwarte plastic balk lopen.
daarachter zit de brandstof gallerij (ziet eruit als een aluminium koker)
daar zitten helemaal links en helemaal rechts een leiding op (links sleutel 17 rechts sleutel 19) als je die zou volgen zul je waarschijlijk achter je motorblok wel scheurtjes in de leidingen zien zitten.
daar beginnen de gsi tjes nu last van te krijgen(is gewoon de levensduur van de slang) die moet je vervangen of laten vervangen.
de opeldealer heeft ze misschien op voorraad maar waarschijlijk niet.
dan moet je de slangen demonteren of laten doen en dan bij een slangenboer laten nameken met dezelfde wartels.
ik weet niet waar je vandaan komt maar hie in veenendaal ziet een bedrijf dat Mees van de Brink heet en die kan de slangen voor je op maat maken.
als je achter je kleppendeksel kijkt zie je een zwarte plastic balk lopen.
daarachter zit de brandstof gallerij (ziet eruit als een aluminium koker)
daar zitten helemaal links en helemaal rechts een leiding op (links sleutel 17 rechts sleutel 19) als je die zou volgen zul je waarschijlijk achter je motorblok wel scheurtjes in de leidingen zien zitten.
daar beginnen de gsi tjes nu last van te krijgen(is gewoon de levensduur van de slang) die moet je vervangen of laten vervangen.
de opeldealer heeft ze misschien op voorraad maar waarschijlijk niet.
dan moet je de slangen demonteren of laten doen en dan bij een slangenboer laten nameken met dezelfde wartels.
ik weet niet waar je vandaan komt maar hie in veenendaal ziet een bedrijf dat Mees van de Brink heet en die kan de slangen voor je op maat maken.
werken is leuk,
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
yupz en als dat het niet is dan heb je problemen met je tankventilatie.
TIS is nie zaligmakend
Actief koolfilter defect, slang kapot/gescheurd, aansturing van tankvent.klep niet goed, tankventklep die niet goed werkt, electrisch dus goed, mechanisch vast, en de slang van het koolfilter naar tankvent.klep wil ook nog wel eens losraken.
TIS is nie zaligmakend
Actief koolfilter defect, slang kapot/gescheurd, aansturing van tankvent.klep niet goed, tankventklep die niet goed werkt, electrisch dus goed, mechanisch vast, en de slang van het koolfilter naar tankvent.klep wil ook nog wel eens losraken.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer: