Motor afgeslagen, auto start niet meer
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Motor afgeslagen, auto start niet meer
Gisteren sloeg mijn GSI C20NE 8V af, daarna wilde hij niet meer starten, motolampje ging aan en uit tijdens het starten, relais achter het paneel bij de passagiersstoel hoor je klikken.
Daarna starte hij weer, sloeg nog 2x af en toen was ik thuis. Ik zag bij thuiskomst dat de slang waarin de luchtmassameter zit gescheurd is, deze heb ik even tijdelijk gerepareeds met duc-tape.
Vandaag:
starten, geen probleem. Wehrijden ging goed. en ineens sloeg hij weer af, ik krijg hem nu niet meer aan de praat.
In dit topic: viewtopic.php?t=7109 en deze viewtopic.php?t=7320 heb ik wel wat info gevonden.
Is het inderdaad het relais en zo ja wat kost deze?
Alvast bedankt
EDIT: bij uitlezen Zelf) krijg ik code 12, daarna code 19
Daarna starte hij weer, sloeg nog 2x af en toen was ik thuis. Ik zag bij thuiskomst dat de slang waarin de luchtmassameter zit gescheurd is, deze heb ik even tijdelijk gerepareeds met duc-tape.
Vandaag:
starten, geen probleem. Wehrijden ging goed. en ineens sloeg hij weer af, ik krijg hem nu niet meer aan de praat.
In dit topic: viewtopic.php?t=7109 en deze viewtopic.php?t=7320 heb ik wel wat info gevonden.
Is het inderdaad het relais en zo ja wat kost deze?
Alvast bedankt
EDIT: bij uitlezen Zelf) krijg ik code 12, daarna code 19
Die slang is niet zo duur waar je het over heb, heb m laatst vervangen met het oog op "dat t allemaal netjes moet zijn" hehe.
Prijs: 14 euro bij de dealer.
Prijs: 14 euro bij de dealer.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Heb hem net besteld, bovenop zit een stekker wat je geen stekker meer mag noemen (is helemaal verbrokkeld). Hoop het morgen in huis te hebben. Verder kwam ik nog een kabel tegen waarvan ik geen idee heb waar hij voor dient.
Hoe zit deze sensor bevestigd? met een een boutje 10?
Nog wat foto's:
De stekker (ja, hij zweet, moet het blok weer een keer reinigen)
De mystery kabel
Hoe zit deze sensor bevestigd? met een een boutje 10?
Nog wat foto's:
De stekker (ja, hij zweet, moet het blok weer een keer reinigen)
De mystery kabel
Laatst gewijzigd door The Undertaker op 25 jan 2007 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Goed, inmiddels aangemeld als clublid.
Na veel pijn en moeite heb ik de sensor vervangen, ik vol verwachting de auto starten ==>> Accu leeg
Startkabels erop ==>> auto start, maar zodra de accu is overleden (staat er ook al weer 3 jaar in)
Nieuwe accu ==>> auto start, ik blij ==>> auto slaat af.
Als ik haar start slaat ze af, toerental zakt te ver terug, dit is zowel bij koude als warme motor. Er is alleen 1 ding dat ik niet begrijp, bij rijden doet ze het weer perfect, als ik stop bij een stoplicht of kruising, loopt ze soepel door.
Parkeer ik haar, zet de motor af en start haar weer ==>> dan slaat ze af.
Iemand nog een idee wat dit kan zijn?
Verder nog een foto van de huidige km-stand:
Iemand met meer km op de teller???
Na veel pijn en moeite heb ik de sensor vervangen, ik vol verwachting de auto starten ==>> Accu leeg
Startkabels erop ==>> auto start, maar zodra de accu is overleden (staat er ook al weer 3 jaar in)
Nieuwe accu ==>> auto start, ik blij ==>> auto slaat af.
Als ik haar start slaat ze af, toerental zakt te ver terug, dit is zowel bij koude als warme motor. Er is alleen 1 ding dat ik niet begrijp, bij rijden doet ze het weer perfect, als ik stop bij een stoplicht of kruising, loopt ze soepel door.
Parkeer ik haar, zet de motor af en start haar weer ==>> dan slaat ze af.
Iemand nog een idee wat dit kan zijn?
Verder nog een foto van de huidige km-stand:
Iemand met meer km op de teller???
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Zooww leuke stand!!!!
Ja kzou niet weten.
Kan je toch adviseren die lekkages te verhelpen en het blok t elaten ontvetten. Dat zoekt ook makkelijker naar storingen.
Is je ontstekingssysteem nog 100%?
Dus bougies, kabels, verdelerkap en rotor?
Ja kzou niet weten.
Kan je toch adviseren die lekkages te verhelpen en het blok t elaten ontvetten. Dat zoekt ook makkelijker naar storingen.
Is je ontstekingssysteem nog 100%?
Dus bougies, kabels, verdelerkap en rotor?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Bekabeling is nieuw, rotor nog niet, deze heb ik gedurende de 210.000km die ik erzelf op heb gezet nog niet vervangen. de bougies zal ik binnenkort ook vervangen (zitten er nu 40.000km in).
Blok wordt aankomende week ontvet.
Toch ben ik erg tevreden over het blok, deze is nog nooit uit elkaar geweest.
Blok wordt aankomende week ontvet.
Toch ben ik erg tevreden over het blok, deze is nog nooit uit elkaar geweest.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Na de revisie welMarty schreef:Die tellerbakken werken via Speedpulse/ABS signaal. Kun je niet heel erg simpel aansluiten als je een bak met kabel hebt.
De auto gaat over 2 jaar volledig uit elkaar, alles wordt weer in nieuwstaat gebracht, blok gaat eruit en er komt wat anders in (2.5-24V met F28 of een 16V-turbo). IK weet dat ik er nu nog geen fluit aan heb, maar vijnd het niet noodzakelijk om de bladen nu te wisselen.
- Marty
- Oud-Clublid
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
Is niet afhankelijk van je Blok/bak .. maar van de bekabeling in je wagen. Tellebak krijgt zijn signaal via de ABS/ETC bekabeling. Denk dat het klote is om dat signaal ergens af te pikken en in je tellerbak te krijgen.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
De kabelboom heeft in het verleden de nodige problemen gehad, als ik voor de V6 ga dan gaat alles mee over.Marty schreef:Is niet afhankelijk van je Blok/bak .. maar van de bekabeling in je wagen. Tellebak krijgt zijn signaal via de ABS/ETC bekabeling. Denk dat het klote is om dat signaal ergens af te pikken en in je tellerbak te krijgen.
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Goed, net een nieuwe rotor en verdeelkap gemonteerd, ik proberen te starten ==>> niks.
Daarna nog een keer ==>> auto start, ik denk probleem opgelost.
Stukje rijden, halverwege slaat de motor af, start moeilijk.
Problemen blijven, ik start, auto slaat af, als ik gas geef bij het starten, dan slaat ze aan, laat ik het gas los, slaat ze af.
Misschien toch het brandstofrelais dat problemen geeft?? Motronic lampje brand, gaat wel uit tijdens het starten.
Offtopic:
Aanmelding moet alleen nog verstuurd worden
Daarna nog een keer ==>> auto start, ik denk probleem opgelost.
Stukje rijden, halverwege slaat de motor af, start moeilijk.
Problemen blijven, ik start, auto slaat af, als ik gas geef bij het starten, dan slaat ze aan, laat ik het gas los, slaat ze af.
Misschien toch het brandstofrelais dat problemen geeft?? Motronic lampje brand, gaat wel uit tijdens het starten.
Offtopic:
Aanmelding moet alleen nog verstuurd worden
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Zou kunnen, probeer anders de stekker van de LMM eens eraf te gooien.
Als het goed is springt ie dan in de noodloop, als het brandstofrelais dan ook slecht relais zou maken, ben je er wellicht eerder uit of deze het dus is.
Als het goed is springt ie dan in de noodloop, als het brandstofrelais dan ook slecht relais zou maken, ben je er wellicht eerder uit of deze het dus is.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"