Motor afgeslagen, auto start niet meer

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Motor afgeslagen, auto start niet meer

Bericht door The Undertaker »

Gisteren sloeg mijn GSI C20NE 8V af, daarna wilde hij niet meer starten, motolampje ging aan en uit tijdens het starten, relais achter het paneel bij de passagiersstoel hoor je klikken.

Daarna starte hij weer, sloeg nog 2x af en toen was ik thuis. Ik zag bij thuiskomst dat de slang waarin de luchtmassameter zit gescheurd is, deze heb ik even tijdelijk gerepareeds met duc-tape.

Vandaag:
starten, geen probleem. Wehrijden ging goed. en ineens sloeg hij weer af, ik krijg hem nu niet meer aan de praat.

In dit topic: viewtopic.php?t=7109 en deze viewtopic.php?t=7320 heb ik wel wat info gevonden.

Is het inderdaad het relais en zo ja wat kost deze?

Alvast bedankt

EDIT: bij uitlezen Zelf) krijg ik code 12, daarna code 19
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

Die slang is niet zo duur waar je het over heb, heb m laatst vervangen met het oog op "dat t allemaal netjes moet zijn" hehe.

Prijs: 14 euro bij de dealer.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Je hebt een slecht toerentalsignaal.
Controleer die sensor en de kabel ervan.
Hij zit naast de motorsteun waar je stuurbekrachtigingspomp bij aan zit.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Bericht door The Undertaker »

Heb hem net besteld, bovenop zit een stekker wat je geen stekker meer mag noemen (is helemaal verbrokkeld). Hoop het morgen in huis te hebben. Verder kwam ik nog een kabel tegen waarvan ik geen idee heb waar hij voor dient.

Hoe zit deze sensor bevestigd? met een een boutje 10?

Nog wat foto's:
De stekker (ja, hij zweet, moet het blok weer een keer reinigen)
Afbeelding

De mystery kabel
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door The Undertaker op 25 jan 2007 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

inbusje of torx boutje volgens mij. Ligt aan bouwjaar.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Bericht door The Undertaker »

Laagvlieger schreef:inbusje of torx boutje volgens mij. Ligt aan bouwjaar.
1993
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Torx
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Bericht door The Undertaker »

Geen torx, geen inbus maar een boutje 10, ik kom er moeilijk bij, maar hij is los, nu regent het behoorlijk hier en ik moet zo werken, morgen weer een dag.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Wortd ook tijd voor een lidmaatschap of donatie ofniet???
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

hij zweet?? man :shock: lijkt wel diarree :shock:

trouwens, bij mij is dat stekkertje ook helemaal brokkiebrokkie... binnenkort eens kijken voor een nieuw stekkertje.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Bericht door The Undertaker »

Laagvlieger schreef:Wortd ook tijd voor een lidmaatschap of donatie ofniet???
Wordt idd tijd, zal dit weekend een aanmelding invullen. :wink:
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Kijk Toppie!!! :D
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Bericht door The Undertaker »

Goed, inmiddels aangemeld als clublid. 8)

Na veel pijn en moeite heb ik de sensor vervangen, ik vol verwachting de auto starten ==>> Accu leeg
Startkabels erop ==>> auto start, maar zodra de accu is overleden (staat er ook al weer 3 jaar in)
Nieuwe accu ==>> auto start, ik blij ==>> auto slaat af.

Als ik haar start slaat ze af, toerental zakt te ver terug, dit is zowel bij koude als warme motor. Er is alleen 1 ding dat ik niet begrijp, bij rijden doet ze het weer perfect, als ik stop bij een stoplicht of kruising, loopt ze soepel door.
Parkeer ik haar, zet de motor af en start haar weer ==>> dan slaat ze af.

Iemand nog een idee wat dit kan zijn?

Verder nog een foto van de huidige km-stand:
Afbeelding

Iemand met meer km op de teller??? 8)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Zooww leuke stand!!!!

Ja kzou niet weten.
Kan je toch adviseren die lekkages te verhelpen en het blok t elaten ontvetten. Dat zoekt ook makkelijker naar storingen.
Is je ontstekingssysteem nog 100%?
Dus bougies, kabels, verdelerkap en rotor?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Bericht door The Undertaker »

Bekabeling is nieuw, rotor nog niet, deze heb ik gedurende de 210.000km die ik erzelf op heb gezet nog niet vervangen. de bougies zal ik binnenkort ook vervangen (zitten er nu 40.000km in).

Blok wordt aankomende week ontvet.

Toch ben ik erg tevreden over het blok, deze is nog nooit uit elkaar geweest.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

nou dan zou ik toch eens kijken voor een nieuw rotortje en verdeelkappie als ik jouw was!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Maartje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 jul 2003 23:30
Locatie: Losser

Bericht door Maartje »

Afbeelding

Heb nog wel nette zwarte tellerbladen voor je :wink:
Afbeeldingaartje
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Bericht door The Undertaker »

Liever een nieuwe tellerkast met zo'n elektronische teller tot 260km/u. DE auto moet nog 2 jaar mee, daarna gaat ze in de revisie.
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Die tellerbakken werken via Speedpulse/ABS signaal. Kun je niet heel erg simpel aansluiten als je een bak met kabel hebt.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Bericht door The Undertaker »

Marty schreef:Die tellerbakken werken via Speedpulse/ABS signaal. Kun je niet heel erg simpel aansluiten als je een bak met kabel hebt.
Na de revisie wel :twisted:
De auto gaat over 2 jaar volledig uit elkaar, alles wordt weer in nieuwstaat gebracht, blok gaat eruit en er komt wat anders in (2.5-24V met F28 of een 16V-turbo). IK weet dat ik er nu nog geen fluit aan heb, maar vijnd het niet noodzakelijk om de bladen nu te wisselen.
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Is niet afhankelijk van je Blok/bak .. maar van de bekabeling in je wagen. Tellebak krijgt zijn signaal via de ABS/ETC bekabeling. Denk dat het klote is om dat signaal ergens af te pikken en in je tellerbak te krijgen.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Maartje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 jul 2003 23:30
Locatie: Losser

Bericht door Maartje »

The Undertaker schreef:Liever een nieuwe tellerkast met zo'n elektronische teller tot 260km/u. DE auto moet nog 2 jaar mee, daarna gaat ze in de revisie.
Heb ook nog wel witte tellerbladen, gaan tot 240 km/h 8)
Afbeeldingaartje
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Bericht door The Undertaker »

Marty schreef:Is niet afhankelijk van je Blok/bak .. maar van de bekabeling in je wagen. Tellebak krijgt zijn signaal via de ABS/ETC bekabeling. Denk dat het klote is om dat signaal ergens af te pikken en in je tellerbak te krijgen.
De kabelboom heeft in het verleden de nodige problemen gehad, als ik voor de V6 ga dan gaat alles mee over.
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Bericht door The Undertaker »

Goed, net een nieuwe rotor en verdeelkap gemonteerd, ik proberen te starten ==>> niks.

Daarna nog een keer ==>> auto start, ik denk probleem opgelost.

Stukje rijden, halverwege slaat de motor af, start moeilijk.

Problemen blijven, ik start, auto slaat af, als ik gas geef bij het starten, dan slaat ze aan, laat ik het gas los, slaat ze af.

Misschien toch het brandstofrelais dat problemen geeft?? Motronic lampje brand, gaat wel uit tijdens het starten.

Offtopic:
Aanmelding moet alleen nog verstuurd worden
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Zou kunnen, probeer anders de stekker van de LMM eens eraf te gooien.
Als het goed is springt ie dan in de noodloop, als het brandstofrelais dan ook slecht relais zou maken, ben je er wellicht eerder uit of deze het dus is.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Plaats reactie