Raad en advies nodig!!
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
ahh das helemaal geweldig
nou vandaag toch bij een garage gevraagd of ze me verder konden helpen en ja ze gaven mij een adres wat volgens hun gewoon de hele zooi op voorraad zou hebben.
Dus mij vader zal het morgen daar proberen en gelijk de wielen uitbalanceren.
Als ze het daar niet zullen hebben om welke reden dan ook dan zal ik op de geposte link terugvallen.
erg bedankt voor de info en de link jongens.
nu hopen dat pappie morgen alles kan regelen voor ik terug ben van stage
zal gelijk meer laten weten dan over de resultaten.
greetz
nou vandaag toch bij een garage gevraagd of ze me verder konden helpen en ja ze gaven mij een adres wat volgens hun gewoon de hele zooi op voorraad zou hebben.
Dus mij vader zal het morgen daar proberen en gelijk de wielen uitbalanceren.
Als ze het daar niet zullen hebben om welke reden dan ook dan zal ik op de geposte link terugvallen.
erg bedankt voor de info en de link jongens.
nu hopen dat pappie morgen alles kan regelen voor ik terug ben van stage
zal gelijk meer laten weten dan over de resultaten.
greetz
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Volgens mij vind je vader je auto stiekem hardstikke leuk, en dat moet je zeker koesteren.
En je kiest niet echt de makkelijkste wagen, maar wel 1 waarvan er vrij weinig nog over zijn, en een C18XE weet ik nog wel van 5 jaar geleden met Eric en ik en Marcel, wij knallen met die auto's net nieuw voor ons, the C20XE pack off course, de droom, toen 14.000 gulden, C18XE is wat anders dan een X18XEVXVZXZ als die zou bestaan, en als eerste auto... Mag je zeker niet klagen, en zeker niet de steun die je pa je geeft !
Staar je niet gek om velgen, lampies, etc, geniet van de wagen, en heb er lol mee. Tis een niet veel meer voorkomende auto stiekem. Liefhebbers wagen. Dat is ook de charme.
En je kiest niet echt de makkelijkste wagen, maar wel 1 waarvan er vrij weinig nog over zijn, en een C18XE weet ik nog wel van 5 jaar geleden met Eric en ik en Marcel, wij knallen met die auto's net nieuw voor ons, the C20XE pack off course, de droom, toen 14.000 gulden, C18XE is wat anders dan een X18XEVXVZXZ als die zou bestaan, en als eerste auto... Mag je zeker niet klagen, en zeker niet de steun die je pa je geeft !
Staar je niet gek om velgen, lampies, etc, geniet van de wagen, en heb er lol mee. Tis een niet veel meer voorkomende auto stiekem. Liefhebbers wagen. Dat is ook de charme.
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
idd ik ben mijn vader erg dankbaar dat hij dit alles voor mij gefixt heeft.
hij heeft er best veel tijd aan besteed.
vind zelf ook een supermooie auto rijd en voelt heerlijk aan.
En van die goeie zie je idd niet veel meer rondrije.
Nou tog best trots met mijn keuze
Duss vandaag heeft pappie de pasringen op laten zetten en de stuur trilt ook niet meer yeeessss.
ik super blij.
Dat is weer probleem minder
nou nog die LFR schoonmaken zodat hij stationair goed loopt.
Maar is raar want als de auto koud is loopt hij stationair goed 1000 rpm
maar als de motor warm word loop ie maar iets van 500/600rpm.
Zou dit aan iets anders kunnen liggen dan de LFR??
Nog iedereen heel erg bedankt voor alle hulp
ik ben heel erg goed geholpen dankzij jullie.
Nu nog een paar kleinigheidjes en ik kan er tegenaan.
En wil zeker meetings meemaken met jullie zodra de auto helemaal goed is praten we daar wel verder over.
greetz Mad driver
hij heeft er best veel tijd aan besteed.
vind zelf ook een supermooie auto rijd en voelt heerlijk aan.
En van die goeie zie je idd niet veel meer rondrije.
Nou tog best trots met mijn keuze
Duss vandaag heeft pappie de pasringen op laten zetten en de stuur trilt ook niet meer yeeessss.
ik super blij.
Dat is weer probleem minder
nou nog die LFR schoonmaken zodat hij stationair goed loopt.
Maar is raar want als de auto koud is loopt hij stationair goed 1000 rpm
maar als de motor warm word loop ie maar iets van 500/600rpm.
Zou dit aan iets anders kunnen liggen dan de LFR??
Nog iedereen heel erg bedankt voor alle hulp
ik ben heel erg goed geholpen dankzij jullie.
Nu nog een paar kleinigheidjes en ik kan er tegenaan.
En wil zeker meetings meemaken met jullie zodra de auto helemaal goed is praten we daar wel verder over.
greetz Mad driver
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
LFR zal je bedoelen neem ik aan!?JW schreef:Heb je er een powerfilter op zitten?
Probeer anders de LMM schoon te maken
Ik zou namelijk niet weten wat je aan je luchtmassameter zou moetten/kunnen schoonmaken .... daar gaat namelijk gewoon "schone" lucht doorheen
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
nee heb er geen powerfilter opzitten!
maar kheb geen idee hoe lang de huidige filter er al opzit.
Zou best kunnen dat deze verstopt is ofzo
Wel raar dat stationair met koude blok wel gewoon goed loopt als de filter verstopt zou zijn.
we zullen alles in de buurt schoonmaken ook de sensoren en natuurlijk de LFR.
dat zal mieschien vanavond of morgen avond gebeuren.
laat snel weten of het geholpen heeft.
greetz
maar kheb geen idee hoe lang de huidige filter er al opzit.
Zou best kunnen dat deze verstopt is ofzo
Wel raar dat stationair met koude blok wel gewoon goed loopt als de filter verstopt zou zijn.
we zullen alles in de buurt schoonmaken ook de sensoren en natuurlijk de LFR.
dat zal mieschien vanavond of morgen avond gebeuren.
laat snel weten of het geholpen heeft.
greetz
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Dat is normaal, mijn auto loopt dat ook. Als je auto gaat uitvallen en in toeren gaat schommelen moet je dus die LFR schoonmaken, heb even fototje voor je gemaakt bij mijn auto
Ok volgende doen
Stap 1.
Eerst bij de dealer een nieuwe pakking ophalen, wil wel eens voorkomen als je LFR voor de eerste leer er af haald dat je pakking al zo out isdat hij stuk gaat, kost 2,50 bij de dealer.
Stap 2.
Luchtaanzuigbuis tussen je inlaat en Luchtmassameter demonteren.
Stap 3.
Stekker van de LFR losmaken, en de 2 inbusjes losdraaien.
Stap 4.
Je LFR goed schoonspuiten met caburateurreiniger of remmenreiniger tot er geen olie meer uit komt, dan de stekker weer op de LFR zetten NOG NIET TERUG SCHROEVEN en je auto paar keer op contact zetten zodat je je LFR hoort klikken. Weer goed uitspuiten en schudden tot er geen schoonmaakmiddel meer inzit.
Stap 5.
Alles weer terug bouwen.
Om te voorkomen dat hij weer vies word
Stap 6.
Carterontluchtings filtertje halen.
Stap 7.
Slang loshalen van je luchtinlaatslang, deze witte nippel LET OP! GOED AFDOPPEN hij mag geen valse lucht zuigen.
Stap 8.
Filtertje plaatsen op je carterontluchtings slang.
Ok volgende doen
Stap 1.
Eerst bij de dealer een nieuwe pakking ophalen, wil wel eens voorkomen als je LFR voor de eerste leer er af haald dat je pakking al zo out isdat hij stuk gaat, kost 2,50 bij de dealer.
Stap 2.
Luchtaanzuigbuis tussen je inlaat en Luchtmassameter demonteren.
Stap 3.
Stekker van de LFR losmaken, en de 2 inbusjes losdraaien.
Stap 4.
Je LFR goed schoonspuiten met caburateurreiniger of remmenreiniger tot er geen olie meer uit komt, dan de stekker weer op de LFR zetten NOG NIET TERUG SCHROEVEN en je auto paar keer op contact zetten zodat je je LFR hoort klikken. Weer goed uitspuiten en schudden tot er geen schoonmaakmiddel meer inzit.
Stap 5.
Alles weer terug bouwen.
Om te voorkomen dat hij weer vies word
Stap 6.
Carterontluchtings filtertje halen.
Stap 7.
Slang loshalen van je luchtinlaatslang, deze witte nippel LET OP! GOED AFDOPPEN hij mag geen valse lucht zuigen.
Stap 8.
Filtertje plaatsen op je carterontluchtings slang.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
hmm zeer handig
snap dan niet waarom mij bij de dealer werd verteld dat ik de kleine gaatjes in de gasklephuis moest schoonmaken.
Nja goed zal de LFR binnenkoort maar doen.
Denk dat ik gelijk de gasklephuis zal loshalen om ook dat schoon te maken als we tog bezig zijn.
erg handige handleiding dankje wel.
greetz
snap dan niet waarom mij bij de dealer werd verteld dat ik de kleine gaatjes in de gasklephuis moest schoonmaken.
Nja goed zal de LFR binnenkoort maar doen.
Denk dat ik gelijk de gasklephuis zal loshalen om ook dat schoon te maken als we tog bezig zijn.
erg handige handleiding dankje wel.
greetz
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
Als je motor schommelt in toerental en evt uitvalt ligt het idd vaak aan je stappenmotor (LFR)..
Maar als ik het zo eens lees zeg je dat ie gewoon langzaam stationair loopt.. Is het dus ook zo dat als je dan even een beetje gas geeft dat ie daarna weer vrij snel terug valt naar de 5/600 toeren??
Het zou ook nog kunnen dat je toerentellerwijzer al een keertje is los geweest en verkeerd terug is gezet, maar aangezien je zegt dat de motor "enorm trilt" loopt ie echt te laag stationair..
Je zou eens kunnen kijken welke datum er op de computer van je motor staat, en even vergelijken met de datum op je kenteken.. als de computer nieuwer is dan de auto zou het zomaar kunnen zijn dat er een verkeerde computer in zit en dan kan die ook langzaam stationair gaan lopen.. overigens loopt de motor verder dan prima..
Ik heb evt nog 2 computers liggen die je zou kunnen uitproberen..
Gr. Bart
Maar als ik het zo eens lees zeg je dat ie gewoon langzaam stationair loopt.. Is het dus ook zo dat als je dan even een beetje gas geeft dat ie daarna weer vrij snel terug valt naar de 5/600 toeren??
Het zou ook nog kunnen dat je toerentellerwijzer al een keertje is los geweest en verkeerd terug is gezet, maar aangezien je zegt dat de motor "enorm trilt" loopt ie echt te laag stationair..
Je zou eens kunnen kijken welke datum er op de computer van je motor staat, en even vergelijken met de datum op je kenteken.. als de computer nieuwer is dan de auto zou het zomaar kunnen zijn dat er een verkeerde computer in zit en dan kan die ook langzaam stationair gaan lopen.. overigens loopt de motor verder dan prima..
Ik heb evt nog 2 computers liggen die je zou kunnen uitproberen..
Gr. Bart