van 8v naar 16v

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
psmooky2
forum-gebruiker
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jan 2007 01:45
Locatie: boskoop

van 8v naar 16v

Bericht door psmooky2 »

he ik heb net een beetje rond gekeken maar kan het nergens vinden maar kan je een 2.0 16v zo in een 2.0 8v hangen en zo ja wat moet je hiervoor allemaal vervangen/aanpassen

mvg paul
living fast with my foot on the gasssss
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Het kan zo, alleen oftie loopt is een tweede... :lol: :lol: :lol:
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
psmooky2
forum-gebruiker
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jan 2007 01:45
Locatie: boskoop

Bericht door psmooky2 »

maar hoe zit dat met electronica en dashboard enzo past dat allemaal gewoon zo erop en de bak?
living fast with my foot on the gasssss
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Bericht door Kakashi »

Je hebt een volledige kabelboom van een xe nodig.
En een F20 bak. Maar die zit vaak al aan de motor.
Gebruikersavatar
psmooky2
forum-gebruiker
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jan 2007 01:45
Locatie: boskoop

Bericht door psmooky2 »

is dat een gedeelte van de kabelboom of over de gehele auto?
heb namelijk eentje gevonden met f20 bak en kabelboom stond er dus dan zou ik eht er zo in kunnen hangen zonder problemen
??? ga ik maar eens even kijken dan
living fast with my foot on the gasssss
opelforum
forum-gebruiker
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 feb 2004 19:26
Locatie: ridderkerk
Contacteer:

Bericht door opelforum »

neem er 1 uit een lopende astra gsi 16v !!!!

normaal gesproken kan je hem binnen 1 dag omgebouwd hebben
inc riemen en rollen vervangen !!!


tenminste ik doe het in 1 dag !!

uitgezonderd verdere poespas zoals koprevisie oid !!
volle tank voor 19 euro hahahahaha
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

psmooky2 schreef:maar hoe zit dat met electronica en dashboard enzo past dat allemaal gewoon zo erop en de bak?
Kabelboom en Motronic moet je meenemen van de GSi 16V evenals de uitlaatlijn.
Ook moet je de oliekoeler meenemen van een 16V. Logischerwijs geldt dat ook voor inlaatlijn (luchtfilterbak etc.)

Ander punt is dat de bobine, de gaskabel en de koelbuis aan de motor van de 16V anders is dan van een 8V.

Teller van een 8V kan in principe prima op een 16V (W=1111), alleen zal de top dan tegen het einde van het bereik van de teller liggen.

Ook moet je de Board Computer even omprogrammeren naar een C20XE.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Bericht door Kakashi »

RedBill schreef:
psmooky2 schreef:maar hoe zit dat met electronica en dashboard enzo past dat allemaal gewoon zo erop en de bak?
Kabelboom en Motronic moet je meenemen van de GSi 16V evenals de uitlaatlijn.
De hele uitlaat lijn???
En die past zo onder een 8v?
Moet je alleen twee extra ophang punten voor de einddemper maken zeker?
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

8V is dunner :wink:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Bericht door Kakashi »

Aha vandaar.

Jah dan moet het wel.
Sytze's GSi 8v
forum-gebruiker
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 feb 2007 22:02
Locatie: Molkwerum

Bericht door Sytze's GSi 8v »

Zeg hoe werkt dat omschakelen van de boordcomputer van 8v naar 16v?
Gewoon een gemoderniseerde 8v!!
Diem
forum-gebruiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: 10 okt 2004 17:57
Locatie: 010

Re: van 8v naar 16v

Bericht door Diem »

psmooky2 schreef:he ik heb net een beetje rond gekeken maar kan het nergens vinden maar kan je een 2.0 16v zo in een 2.0 8v hangen en zo ja wat moet je hiervoor allemaal vervangen/aanpassen

mvg paul
Mijn maatje heb nog een c20xe staan compleet met kabelboom voor 500 euro en die bouwt hem er nog in voor je ook,stuur anders even een u2u voor zijn nummer
Astra Station GSi 16v
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Voor 500 euro inc. inbouwen ? :shock:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Sytze's GSi 8v schreef:Zeg hoe werkt dat omschakelen van de boordcomputer van 8v naar 16v?
Dat moet de Dealer doen met de Tech1.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Plaats reactie