Waar halen jullie spanning vandaan voor dakraammotortje?

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
2.nullutje
forum-gebruiker
Contacteer:

Waar halen jullie spanning vandaan voor dakraammotortje?

Bericht door 2.nullutje »

Ik heb hem er al een tijd in zitten, maar vroeg me serieus af waar jullie spanning vandaan hebben getapt...

Bij mij heb ik hem namelijk op de + van het hemeltje-lampje aangesloten. Massa met dak gemaakt en andere pool van het lampje zo laten zitten als origineel.

Heb er zo'n vertragingsrelais op gezet (op het lampje) maar als ik het dakraamotortje spanning laat tappen van de + van het lampje, dan werkt dat relais niet meer en gaat het lampje aan en uit i.p.v. aan en faden naar uit...

Vroeg me dit af... en vraag me ook af of het uit maakt als ik daar spanning vandaan haal?
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Raymond-oud
forum-gebruiker

Bericht door Raymond-oud »

2.nullutje
forum-gebruiker
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

hmm njaaa :oops:

maar hoe zit dit dan? Die zekeringkast heeft aansluitingen achterop. Hoe kom je daar bij dan, want zit helemaal achter het dashboard neem ik aan.

Zit daar dan standaard nog iets anders op aangesloten, of is dat gewoon een extra zekering?
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Hoe je erbij komt?

BUKKE KRENG!!! :lol:
Gewoon op je rug met je kop bij de pedalen. gaat prima.
En altijd de uitgang van een zekering nemen. Niet de ingang want die is ongezekerd.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Delax80
forum-gebruiker

gewoon

Bericht door Delax80 »

ik heb hem gfewoon op de + van me binnenverlichting gedaan. werkt prima. je lampje word alleen heeeeel iets minder fel als je het dakraam motortje aant bedienen bent
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Bericht door D_V_R_O_S »

Laagvlieger schreef:Hoe je erbij komt?

BUKKE KRENG!!! :lol:
Gewoon op je rug met je kop bij de pedalen. gaat prima.
En altijd de uitgang van een zekering nemen. Niet de ingang want die is ongezekerd.
lijkt me logisch anders zit die nog direct op de +, heeft die zekering ook weinig nut :lol:
Plaats reactie