Slecht radio ontvangst
Slecht radio ontvangst
Weet iemand toevallig hoe het komt dat mijn ontvangst nogal slecht is???
hij vindt wel gewoon zenders maar is beetje ruizig en ja beetje moeilijk te beschrijven maar het gaat zegmaar beetje harder en azchter het geluid.
je hoort wel gewoon de radio enzo,, maar is niet zuiver
hij vindt wel gewoon zenders maar is beetje ruizig en ja beetje moeilijk te beschrijven maar het gaat zegmaar beetje harder en azchter het geluid.
je hoort wel gewoon de radio enzo,, maar is niet zuiver
-
- forum-gebruiker
- ricardo^gsi
- forum-gebruiker
-
- forum-gebruiker
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
Astra met slecht ontvangst, kan 3 dingen zijn.
1) Radio fout aangesloten, dus de INGEBOUWDE!! antenneversterker in de antennevoet werkt niet, antenne remote van je radio MOET je aansluiten!
2) antennevoetversterker kapot! Kan als er vocht inkomt doo rbv langdurig zonder spriet te rijden of al shet rubber verdroogt is,
3) antennekabel stekker losgetrapt. Er zit aan de linker kant waar je als bestuurder je voet laat rusten als je niet koppelt een stekkerverbinding van de antennekabel. Die wil nog wel eens losgetrapt worden. Zit onder di vloerbedeking.
1) Radio fout aangesloten, dus de INGEBOUWDE!! antenneversterker in de antennevoet werkt niet, antenne remote van je radio MOET je aansluiten!
2) antennevoetversterker kapot! Kan als er vocht inkomt doo rbv langdurig zonder spriet te rijden of al shet rubber verdroogt is,
3) antennekabel stekker losgetrapt. Er zit aan de linker kant waar je als bestuurder je voet laat rusten als je niet koppelt een stekkerverbinding van de antennekabel. Die wil nog wel eens losgetrapt worden. Zit onder di vloerbedeking.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
had dit probleem al met me vorige radioLaagvlieger schreef:Astra met slecht ontvangst, kan 3 dingen zijn.
heb geen orginele antenne meer
maar wat bedoel je met antenne remote??
heb nooit zonder spriet gereden.
stekker zit nog goed, heb pas heel die bekleding los gehaalt.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
Antenneremote, dat blauwe of blauw/wittedraadje achter op je radio. Staat iets bij van antenne remote, of auto antenne zoiets.
Die draad gebruik je ook om je versterkers aan te laten gaan als je geen AMP remote draad hebt.
Die draad gebruik je ook om je versterkers aan te laten gaan als je geen AMP remote draad hebt.
dd
ik zou ook maar es je orginele antenne proberen. heb duidelijk het beste ontvangst daarmee. scheelt een hoop.DaVaRiOuS schreef:had dit probleem al met me vorige radioLaagvlieger schreef:Astra met slecht ontvangst, kan 3 dingen zijn.
heb geen orginele antenne meer
maar wat bedoel je met antenne remote??
heb nooit zonder spriet gereden.
stekker zit nog goed, heb pas heel die bekleding los gehaalt.
Bij mij heb ik het heel raar.
Audio was door vorige eigenaar ingebouwd.
Maar op het moment dat ik de radio functie aanzet kan hij totaal geen zenders vinden. En als ik aan het volume kom, krijg ik bij elk klein slagje flinke knallen door de boxen, nog nooit eerder gezien... vind zelf ook wel jammer dat mijn radio functie het niet doet
Audio was door vorige eigenaar ingebouwd.
Maar op het moment dat ik de radio functie aanzet kan hij totaal geen zenders vinden. En als ik aan het volume kom, krijg ik bij elk klein slagje flinke knallen door de boxen, nog nooit eerder gezien... vind zelf ook wel jammer dat mijn radio functie het niet doet
C20XE '94
ik gebruik idd de blauwe/witte draad voor me versterker (zit alleen een kaartje aan met REMOTE)Laagvlieger schreef:Antenneremote, dat blauwe of blauw/wittedraadje achter op je radio. Staat iets bij van antenne remote, of auto antenne zoiets.
even btw, waar moet ik die remote nog meer op aansluiten dan??
PS: met orginele antenne heb ik hetzelfde ontvangst.. zwak dus
De antenne (remote) komt van de radio af... deze is naar mijn mening alleen voor de versterker bedoelt en heeft verder geen invloed op het FM/AM
Als je over versterker ruis hebt... heb ik nog wel een trucje om daar 100% vanaf te komen en het power (heel raar) te boosten.
Pak de min (buitenmantel) van de rode tulpkabel. (aan de kant van de radio)
Leg een kabeltje naar de behuizing van de radio... je bent meteen van het gezoem/geruis af.
Als je over versterker ruis hebt... heb ik nog wel een trucje om daar 100% vanaf te komen en het power (heel raar) te boosten.
Pak de min (buitenmantel) van de rode tulpkabel. (aan de kant van de radio)
Leg een kabeltje naar de behuizing van de radio... je bent meteen van het gezoem/geruis af.
C20XE '94
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Zijn ook diverse autoradiomerken die van zichzelf al een bagger ontvangst hebben, en dat werkt niet in een Astra
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Zal je misschien denken 'komt ie weer', maar probeer eens een Alpine of Clarion als je de kans hebt, vooral de laatste staan erom bekend dat ze een goede radio ontvangst hebben
Heb je trouwens al eens een andere antenne geprobeerd ?? gewoon even los eraan en met een draadje aan massa ????
Heb je trouwens al eens een andere antenne geprobeerd ?? gewoon even los eraan en met een draadje aan massa ????
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
SE Promo Team™
heb wel al andere radio geprobeerd uit de auto van me ouders en was hetzelfde verhaal.
maar antenne met een apart massa draadje nog niet geprobeert.
ga vanavond eens even wat uitproberen!
bedankt allemaal voor de nuttige tips! ga volgende week namelijk een stukkie tuffen naar BELGIE-JUH! en het vrouwtje zat al possie te zeuren dat de ontvangst kut is.. maja ik luister zelf nooit radio dus me meissie dan weleens de radio aanzet dan is het van.. owja intvangst is kut nog steeds keer naar kijken!
maar vorige week kwam de druppel dus dacht.. nu ga ik echt actie ondernemen
maar antenne met een apart massa draadje nog niet geprobeert.
ga vanavond eens even wat uitproberen!
bedankt allemaal voor de nuttige tips! ga volgende week namelijk een stukkie tuffen naar BELGIE-JUH! en het vrouwtje zat al possie te zeuren dat de ontvangst kut is.. maja ik luister zelf nooit radio dus me meissie dan weleens de radio aanzet dan is het van.. owja intvangst is kut nog steeds keer naar kijken!
maar vorige week kwam de druppel dus dacht.. nu ga ik echt actie ondernemen
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Verleng je foon abo en geef haar zo'n ding met radio erin, hoef je ook niet onderweg naar Radio West te luisteren
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
SE Promo Team™
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Dat heeft het dus WEL.JW schreef:De antenne (remote) komt van de radio af... deze is naar mijn mening alleen voor de versterker bedoelt en heeft verder geen invloed op het FM/AM
Een antenneversterker die geen voeding krijgt VERZWAKT! eerder dan een pasieve antenne.
Dus een originele antenne die geen stroom krijgt geeft k*tontvangst,
even zorgen dattie prik heeft dan is het goed.
dus die Remote moet ik even een draadje leggen naar geschakelde 12v?Laagvlieger schreef:Dat heeft het dus WEL.JW schreef:De antenne (remote) komt van de radio af... deze is naar mijn mening alleen voor de versterker bedoelt en heeft verder geen invloed op het FM/AM
Een antenneversterker die geen voeding krijgt VERZWAKT! eerder dan een pasieve antenne.
-
- forum-gebruiker
je moet die remote van je radio aan de draad van je antenne versterker doenDaVaRiOuS schreef:dus die Remote moet ik even een draadje leggen naar geschakelde 12v?Laagvlieger schreef:Dat heeft het dus WEL.JW schreef:De antenne (remote) komt van de radio af... deze is naar mijn mening alleen voor de versterker bedoelt en heeft verder geen invloed op het FM/AM
welke kleur dat is weet ik zo even niet maar kijk anders even bij de aansluiting van je antenne in het dak even hemel los maken dan kun je zo even kijken welke kleur het is
-
- forum-gebruiker
Dus de remote van de radio (schakeldraad versterker)raymond schreef:je moet die remote van je radio aan de draad van je antenne versterker doenDaVaRiOuS schreef:dus die Remote moet ik even een draadje leggen naar geschakelde 12v?Laagvlieger schreef: Dat heeft het dus WEL.
welke kleur dat is weet ik zo even niet maar kijk anders even bij de aansluiting van je antenne in het dak even hemel los maken dan kun je zo even kijken welke kleur het is
Moet ik aan de draad van de antenne"versterker" doen?
Heeft een radio een kabel die inderdaad de antenne kan versterken? Ben hem zelf namelijk nog nooit tegen gekomen.
C20XE '94
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
die 12 volt draad kan je idd ook gebruiken om de ingebouwde antenneversterker aan te sturen
Gewoon aan elkaar knopen en klaar is JW
Gewoon aan elkaar knopen en klaar is JW
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
SE Promo Team™