Raad en advies nodig!!
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Hoe bekijk je zo'n auto, alleen op uiterlijk en kopen maar?
Een GSi zit ook onderhoud aan, meer als een Gazelle pietpelle als je dat soms dacht.
Een distributie vervangen kost ook zo'n 300+ euro als je het door een garage laat doen.
500 euro is tegenwoordig niets meer.
Zet de kosten maar eens op een rij.
Bij een garage kun je nog wat praten over de prijs in combinatie met wat onderhoud.
NAP uitdraai laten maken, enz.
Die blauwe ziet er echt niet verkeerd uit als basis.
Een GSi zit ook onderhoud aan, meer als een Gazelle pietpelle als je dat soms dacht.
Een distributie vervangen kost ook zo'n 300+ euro als je het door een garage laat doen.
500 euro is tegenwoordig niets meer.
Zet de kosten maar eens op een rij.
Bij een garage kun je nog wat praten over de prijs in combinatie met wat onderhoud.
NAP uitdraai laten maken, enz.
Die blauwe ziet er echt niet verkeerd uit als basis.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Reken is uit hoeveel dat in het jaar.
Liever een echte km-stand, dan een teruggedraaide teller, waarbij de auto misschien wel 300dkm heeft gedraaid.
218 valt reuze mee.
Je moet dat voelen in het rijden, ophanging/rubbers/schokdempers/veren enz.
Liever een echte km-stand, dan een teruggedraaide teller, waarbij de auto misschien wel 300dkm heeft gedraaid.
218 valt reuze mee.
Je moet dat voelen in het rijden, ophanging/rubbers/schokdempers/veren enz.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
hmm kweetnie hoor vind het tog wat veel, ook al is de auto in een goede staat.
kmoe de auto tog een jaar of 4/5 rije dan weetk nie of die blok het zolang zal doen met 30duizend per jaar.
(is geen dicussie ofzo hoor maar puur mijn mening).
kmoe de auto tog een jaar of 4/5 rije dan weetk nie of die blok het zolang zal doen met 30duizend per jaar.
(is geen dicussie ofzo hoor maar puur mijn mening).
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
die blauwe is zo te zien idd nog errug netjes!! zou er 100% sowieso gaan kijken. ook al is het zo een stuk.
en misschien slaat het nergens op hoor maar ik kijk ook altijd naar kleine dingen:P een liefhebber zou een sleepoog kapje wel even vervangen bijvoorbeeld. maar misschien is dit ook wel netjes:)
en misschien slaat het nergens op hoor maar ik kijk ook altijd naar kleine dingen:P een liefhebber zou een sleepoog kapje wel even vervangen bijvoorbeeld. maar misschien is dit ook wel netjes:)
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Je zit nog op school, moet je daarvoor zo'n eind rijden ?????Mad Driver schreef:hmm kweetnie hoor vind het tog wat veel, ook al is de auto in een goede staat.
kmoe de auto tog een jaar of 4/5 rije dan weetk nie of die blok het zolang zal doen met 30duizend per jaar.
(is geen dicussie ofzo hoor maar puur mijn mening).
Kan je beter een dieseltje zoeken.... wordt een dure hobby dit...
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
ik heb mn gsi helemaal standaard gekocht. Aangezien die van mij van 1991 is had ie gelukkig door goed onderhoud van vorige eigenaren alleen roest bij de buitenranden en tankdop. Maar mn gsi is nu helemaal roestvrij na de verbouwing .
Ik zou net als de andere eerder voor een standaard gsi gaan en dan het liefst met onderhoudsboekje en even op de brug zetten om alles grondig te checken. Veel succes
Ik zou net als de andere eerder voor een standaard gsi gaan en dan het liefst met onderhoudsboekje en even op de brug zetten om alles grondig te checken. Veel succes
Beter een van 2 ton goed onderhouden dan een gaar barrel van de helft met joekels van wielen, een zilveren streep en roest. Tis een voorbeeld, en heeft niks te maken met bovenstaande wagen.Mad Driver schreef:hmm kweetnie hoor vind het tog wat veel, ook al is de auto in een goede staat.
kmoe de auto tog een jaar of 4/5 rije dan weetk nie of die blok het zolang zal doen met 30duizend per jaar.
(is geen dicussie ofzo hoor maar puur mijn mening).
En juist als jij aangeeft dat je er langer en wat meer mee wilt rijden, dan is het helemaal liever iemand die de homokineten heeft vervangen dan voor dat geld M3 spiegels heeft gekocht. Ik denk sowieso wat Erwin ook al zegt, dat je je nog best verkijkt op onderhoud.
Wat Erwin verder ook al aangeeft is dit. Je moet voor jezelf bekijken hoelang jij ermee wilt rijden. Zeg je nou 1 a 2 jaar dan is wat roest bv geen probleem. Zeg je nu, nee langer, dan moet je je wel bedenken dat bv achterkastroest als je het goed wilt doen en hij afgekeurd wordt bv, je meteen tegen een schade aanzit van 1500 euro, en das dan een lage schatting. Dan zijn plots die wieletjes een 'leuke kleine accesoire'.
Ik zag er gister toevallig nog een rijden op de snelweg, partij wielen eronder, aan beide kanten kwamen ze echt uit de kast. Leuk allemaal, maar ga der maar van uit dat die over 2 jaar op de sloop ligt, terwijl die jongen zelf nu denkt 'vet he'.
We vertellen het niet omdat we jouw geen vette velgen gunnen (die vaak niet passen => kasten uitslijpen => roest => binnenkast weg => kast weg) maar omdat je moet leren naar de auto zelf te kijken.
Mijn pa zei altijd, auto kopen is niet zo moeilijk, auto blijven rijden wel. Gelijk hadtie. Je kunt ook beter (wat hierboven ook al paar keer staat) een standaard auto kopen in goede staat, en dan zet je evt zelf je dikke velgen er later onder (pas wel op met ET waarde, Astra is kritisch).
En zelfs als je een 'nieuwere' koopt, bv een 94er, dan zijn ze altijd nog 13 jaar oud. En tis mechanisch, dus der gaat altijd wel iets stuk.
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
helemaal gelijk soms denkk dak gek wordwat is het leven van een student toch zwaar .
moeten wachten met het kopen van een gsi vanwege school en dan ook nog moeten twijfelen over welke gsi je moet kope
nee eigenlijk niet maar ik reken altijd alles extra (beter veel rekenen als weinig).Je zit nog op school, moet je daarvoor zo'n eind rijden ?????
Jullie hebben helemaal gelijk jongens, het gaat ook niet om de velgen en ik zal probere wat meer op de auto zelf te letten.
Volgens mij kijk ik naar velgen omdat alsk eentje met vette velgen koop me uitbespaar om dat strax zelf te doen.
maar goed dan kant net zo goed zo zijn dak veel geld in onderhoud moet stoppen dus kank nog duurder uitkomen zo.
zal tog op de autos zelf letten dankje jongens
Offtopic: Volgens mij hebk mijn eerste toets wel aardig gemaakt voor mn gevoel!!
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
idd een stadaard
hebm liever gepimpt
maar het gaat goed mn vader en ik kijken hier en daar naar autos
dus we gaan door tot we eentje zien die we willen testen.
hij weet trouwens niet dat er ook een gsi versie van is.
Ga ik lekker ook niet vertellen.
Hij zegt dat die dinge niet goed lope wuhahahahah
hij merkt het wel als ik hem heb LOL.
Laat zn 1.6 vectra zover achter datie schrikt
hebm liever gepimpt
maar het gaat goed mn vader en ik kijken hier en daar naar autos
dus we gaan door tot we eentje zien die we willen testen.
hij weet trouwens niet dat er ook een gsi versie van is.
Ga ik lekker ook niet vertellen.
Hij zegt dat die dinge niet goed lope wuhahahahah
hij merkt het wel als ik hem heb LOL.
Laat zn 1.6 vectra zover achter datie schrikt
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D