Massaprobleem?
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Hij loopt idd nog niet.
Net met Niels en Peter nog die andere Astra aan het afbouwen geweest, ding starten, loopt de olie uit het kanaal waar het buisje is ingezet.
Afdichting dus totaal kut, ik en Niels over de zeik... kan dat ding maandag naar Zomer heen, garantie.
Net met Niels en Peter nog die andere Astra aan het afbouwen geweest, ding starten, loopt de olie uit het kanaal waar het buisje is ingezet.
Afdichting dus totaal kut, ik en Niels over de zeik... kan dat ding maandag naar Zomer heen, garantie.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9321
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Kortom, was een lekker frustrerend dagje gisteren... Wat een gekloot.
Mijn wagen zit intussen al drie keer zoveel tijd in dan gepland, en die wagen waar Rally mee bezig is wordt dus ook twee keer zoveel tijd...
Mijn wagen zit intussen al drie keer zoveel tijd in dan gepland, en die wagen waar Rally mee bezig is wordt dus ook twee keer zoveel tijd...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Ligt puur aan de afdichtings stopjes, klein iets maar gelukkig.opelforum schreef:hoe krijg je dat dan voor elkaar ?????
Daar hoeft de kop er niet voor af.
Ging meer om het feit dat je hele dag druk bent, en dan dat als laatste weer om de oren krijgt...
Maar dat komt wel goed, ben ik niet bang voor.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Maar nog even over Redbill z'n motor.
Die platte stekker onder de bobine, wat heeft deze als functie voor het inspuitgebeuren?
Want deze loopt terug naar de motorkabelboom...
Dikke zwart.
Dikke bruin.
Dikke zwart met rode streep.
Die platte stekker onder de bobine, wat heeft deze als functie voor het inspuitgebeuren?
Want deze loopt terug naar de motorkabelboom...
Dikke zwart.
Dikke bruin.
Dikke zwart met rode streep.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Dat is de eindtrap van de bobine.
Motorstuurapparaat zet op die zwart rode het EST signaal (vonksignaal).
Zwart en bruin weet je, das +15 en massa.
Die eindtrap doet in feite nix anders dan dat EST signaal te schakelen voor een grote bobinestroom.
Motorstuurapparaat zet op die zwart rode het EST signaal (vonksignaal).
Zwart en bruin weet je, das +15 en massa.
Die eindtrap doet in feite nix anders dan dat EST signaal te schakelen voor een grote bobinestroom.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Maar stel, dat de benzinedruk goed is... met een andere pomp.
Stel dat deze bobine en stekker niet goed is... dus te minimale vonk ter verbranding, dan zou deze toch ook niet aanslaan?
Of is dat gister ter orde gekomen met de tech (waar ik niet bij was).
Stel dat deze bobine en stekker niet goed is... dus te minimale vonk ter verbranding, dan zou deze toch ook niet aanslaan?
Of is dat gister ter orde gekomen met de tech (waar ik niet bij was).
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Zow ik ben ook weer thuis, daarom maar even wat ontspanning gezocht vanacht en daarna nog even mn tank half leeg gerallyed op het industrieterrein hiero Als ik dat van te voren geweten had was ik om 6 uur al gestopt en had ik hem niet kosten wat het kost op de zaterdagavond klaar willen maken
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Ik had EST signaal bekeken met de scoop, zag er goed uit. Vonk rechtsteeks uit de bobine was op het oog goed. Had geen testbougie mee helaas. Maar met schroevedraaier in de dop en vlak bij een boutje houden sprong er wel een mooie vonk over.GSi Twente schreef:Maar stel, dat de benzinedruk goed is... met een andere pomp.
Stel dat deze bobine en stekker niet goed is... dus te minimale vonk ter verbranding, dan zou deze toch ook niet aanslaan?
Of is dat gister ter orde gekomen met de tech (waar ik niet bij was).
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Wel een beetje veel werk om iets uit te vinden, maar het ís een oplossing (zou het kunnen zijn)
Ik neem trouwens aan dat de riem en nokkenastandwielen e.d. al 5 keer gecheckt zijn op op tijd staan enzo ???
Ik neem trouwens aan dat de riem en nokkenastandwielen e.d. al 5 keer gecheckt zijn op op tijd staan enzo ???
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Liever meer werk dan dat je er nooit achter komt
- Pomp heeft spanning
- Injectoren gaan open
- Heeft brandstof druk
- Heeft vonk
- Heeft compressie
- ECU krijgt genoeg spanning ook tijdens het starten
Riem ligt wel goed, als die niet goed lag starte hij nog wel auto loopt prima met 1 tandje verkeerd (tikkert alleen beetje hard ), auto pakt zelfs nog aan al zou hij 3 tandjes verkeerd staan.
- Pomp heeft spanning
- Injectoren gaan open
- Heeft brandstof druk
- Heeft vonk
- Heeft compressie
- ECU krijgt genoeg spanning ook tijdens het starten
Riem ligt wel goed, als die niet goed lag starte hij nog wel auto loopt prima met 1 tandje verkeerd (tikkert alleen beetje hard ), auto pakt zelfs nog aan al zou hij 3 tandjes verkeerd staan.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Trouwens ik heb ook nog een idee.l
Met die astra computer die eraan hing toen ik wegging daar.
Probeer hem nog maals eens te slepen.
Jullie hebben hem de eerst ekee raangesleept met ene brug over het brandstofpoprelais ofnie?
Met die astra computer die eraan hing toen ik wegging daar.
Probeer hem nog maals eens te slepen.
Jullie hebben hem de eerst ekee raangesleept met ene brug over het brandstofpoprelais ofnie?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Spanning op de pomp.
Nippel van rail eraf, indrukken en de straal komt je om de oren.
Injectoren met + en - bekrachtigd, liep ook zo bij de opengaande kleppen van b.v. toen cilinder 3 er zo in... enz, enz.
Benzineslangen zitten goed... brandstoffilter vernieuwd, andere brandstofpomp van niels z'n auto geprobeerd.
Nippel van rail eraf, indrukken en de straal komt je om de oren.
Injectoren met + en - bekrachtigd, liep ook zo bij de opengaande kleppen van b.v. toen cilinder 3 er zo in... enz, enz.
Benzineslangen zitten goed... brandstoffilter vernieuwd, andere brandstofpomp van niels z'n auto geprobeerd.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Is een nieuwe massakabel aan de bak en carrosserie met kale plek en kale bout.
Injectorrail heeft ook goeie massa.
Marcel heeft zaterdag met de tech allerlei metingen gedaan, en weliswaar scheelt er volgens zeggen het daar niet aan.
Ik wil nog een benzinedrukmeter regelen via Zomer, doen weten we ook of de druk goed is.
Eerder ga ik niet aanslepen.
@Marcel, zal het controleren wat je in het berichtje had gezet.
Injectorrail heeft ook goeie massa.
Marcel heeft zaterdag met de tech allerlei metingen gedaan, en weliswaar scheelt er volgens zeggen het daar niet aan.
Ik wil nog een benzinedrukmeter regelen via Zomer, doen weten we ook of de druk goed is.
Eerder ga ik niet aanslepen.
@Marcel, zal het controleren wat je in het berichtje had gezet.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9321
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
OK, alles even op een rijtje:
Blok zelf:
- Massa is prima
- Distributie staat goed op tijd
- Compressie is OK (8 Bar Gemeten)
- Bougies vonken alle 4
Elektronica
- ECU heeft stroom 10 nog wat volt op de computer tijdens het starten
- Injectoren hebben stroom
- Met de Tech 1 alle circuits doorgemeten
- Er is een toerentalsignaal
- LMM geeft juiste waardes
- Overige sensoren geven juiste waardes
- Origineel opel alarm is ontkoppeld
- Spanning op startmotor en overige componenten na uitschakelen Texalarm in orde
- Met tech 31 inspuitbeeld van de injectoren bekeken
- EST signaal bekeken met de scoop, zag er goed uit
- Vonk rechtsteeks uit de bobine was op het oog goed
Brandstofcircuit
- Brandstofpomp loopt gewoon als de motor gestart wordt, circuit bouwt druk op
- Aan- en afvoerleidingen brandstofrail goed aangesloten
- Injectoren worden correct aangestuurd
- Injectoren spuiten in
- Filter is vervangen
- Andere pomp geprobeerd
Blok zelf:
- Massa is prima
- Distributie staat goed op tijd
- Compressie is OK (8 Bar Gemeten)
- Bougies vonken alle 4
Elektronica
- ECU heeft stroom 10 nog wat volt op de computer tijdens het starten
- Injectoren hebben stroom
- Met de Tech 1 alle circuits doorgemeten
- Er is een toerentalsignaal
- LMM geeft juiste waardes
- Overige sensoren geven juiste waardes
- Origineel opel alarm is ontkoppeld
- Spanning op startmotor en overige componenten na uitschakelen Texalarm in orde
- Met tech 31 inspuitbeeld van de injectoren bekeken
- EST signaal bekeken met de scoop, zag er goed uit
- Vonk rechtsteeks uit de bobine was op het oog goed
Brandstofcircuit
- Brandstofpomp loopt gewoon als de motor gestart wordt, circuit bouwt druk op
- Aan- en afvoerleidingen brandstofrail goed aangesloten
- Injectoren worden correct aangestuurd
- Injectoren spuiten in
- Filter is vervangen
- Andere pomp geprobeerd
Laatst gewijzigd door RedBill op 21 jan 2007 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Oftewel, elke andere auto zou de sterren van de hemel rijden, maar deze niet
Te idioot om te vertellen dit
Te idioot om te vertellen dit
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Zaterdag de creme de la van het forum maar even weer verder. Als we de brandstof druk hebben gemeten en die blijkt ook goed te zijn, aanslepen. Doet hij dan nog niks ga ik er gewoon andere motor in hangen, dat is gewoon het enige waar het nog aan kan liggen. Andere motor hang ik er in een dagje in, we lopen nu al weken te zoeken. Auto moet klaar dus harde maatregelen nemen.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109