olieverbruik
olieverbruik
Ik heb de indruk dat mijn gsi nogal wat olie verbruikt, 2000km geleden is hij naar de garage geweest voor onderhoud. maar toen ik gisteren mijn oliepeil controleerde stond ie al onder het min. streepje op mijn peilstok.Kan ik hier iets aan doen(buiten olie bijvullen natuurlijk)?
Golf?Nein danke! ! !
in de schuur: opel astra gsi c20ne
on the road vw golf 4 1.8 GTI
in de schuur: opel astra gsi c20ne
on the road vw golf 4 1.8 GTI
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Re: olieverbruik
heb je je oliepeil niet eerder zien zakken??kari774 schreef:Ik heb de indruk dat mijn gsi nogal wat olie verbruikt, 2000km geleden is hij naar de garage geweest voor onderhoud. maar toen ik gisteren mijn oliepeil controleerde stond ie al onder het min. streepje op mijn peilstok.Kan ik hier iets aan doen(buiten olie bijvullen natuurlijk)?
want ik (en me hele omgeving) peilen iedere vrijdag of zaterdag de olie.
werken is leuk,
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
als de motor warm is en hij heeft 10-15 minuen niet gelopen en je start hem dan komt er dan een blauwe rookpluim uit de uitlaat.kari774 schreef:ik heb het oliepeil nog niet eerder gecontroleerd, rij nu ongeveer 2 maanden met de wagen. olie lekken doet ie zeker niet, heb al gekeken onderaan. zal straks es kijken of ik onder de oliedop iets wit-grijs zie
dan kunnennamelijk de klepseals (kleprubbers) versleten zijn
werken is leuk,
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Cilinderkop reviseren?
Enkel klepseals kan, maar als je dan toch alles los hebt liggen, dan zou ik alles meenemen.
Variabel met de werkzaamheden, ligt eraan welke onderdelen (distributie e.d.) ook vernieuwd... dan kom je denk ik wel over de 500 euro heen.
Uiteenlopend tot zover je zelf wilt gaan natuurlijk, niet iedereen heeft er budget voor.
Enkel klepseals kan, maar als je dan toch alles los hebt liggen, dan zou ik alles meenemen.
Variabel met de werkzaamheden, ligt eraan welke onderdelen (distributie e.d.) ook vernieuwd... dan kom je denk ik wel over de 500 euro heen.
Uiteenlopend tot zover je zelf wilt gaan natuurlijk, niet iedereen heeft er budget voor.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Gevaarlijke opmerking.2.nullutje schreef:als eerst onder je auto kijken of hij lekt,
zo niet, kijk dan onder je oliedop of de olie een beetje witgrijs geworden is. Als dit zo is, is je koppakking lek.
Dat heb je ook als je veel korte stukjes rijd.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
1 keer in de 2 maanden peilen is niet genoeg
Olieverbruik kan inderdaad betekenen dat er nogal wat inwendige slijtage is aan de motor. Als het een 8V is, zou ik eerder kijken naar een ander blok als laten reviseren, dat kost 5 keer zoveel en is meer werk als een ander blokkie erin hangen
Een goed 8V blok heb je voor rond de 200 €, als je mazzel hebt minder
Als het een 16V is, is reviseren ook een optie, omdat dan de kosten opwegen tegen de kosten van het vervangen van het complete blok.
Olieverbruik kan inderdaad betekenen dat er nogal wat inwendige slijtage is aan de motor. Als het een 8V is, zou ik eerder kijken naar een ander blok als laten reviseren, dat kost 5 keer zoveel en is meer werk als een ander blokkie erin hangen
Een goed 8V blok heb je voor rond de 200 €, als je mazzel hebt minder
Als het een 16V is, is reviseren ook een optie, omdat dan de kosten opwegen tegen de kosten van het vervangen van het complete blok.
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
de tijd zal het uitwijzen zou ik zo zeggen zeg ik zo
voorlopig het oliepeil op tijd en stond eens controleren en indien nodig wat bijvullen,kwestie van de kosten een beetje te drukken.
ben ook maar een arme student
voorlopig het oliepeil op tijd en stond eens controleren en indien nodig wat bijvullen,kwestie van de kosten een beetje te drukken.
ben ook maar een arme student
Golf?Nein danke! ! !
in de schuur: opel astra gsi c20ne
on the road vw golf 4 1.8 GTI
in de schuur: opel astra gsi c20ne
on the road vw golf 4 1.8 GTI