Raad en advies nodig!!
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
@JW minder man wat er met jou en je kadett is gebeurt.
en toch zullen dat soort idioten de wegen onveilig blijven maken,
kank zo boos om worden !!
Dankje voor de tips JW ik zal er zeker wat mee doen
Trouwens is een gsi 1.8 16V zonder veel problemen?
of is een 2L tog een betere aanrader?
en toch zullen dat soort idioten de wegen onveilig blijven maken,
kank zo boos om worden !!
Dankje voor de tips JW ik zal er zeker wat mee doen
Trouwens is een gsi 1.8 16V zonder veel problemen?
of is een 2L tog een betere aanrader?
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Van een 1.8 weet ik het eerlijk gezegd niet.
Ik hoor wel van veel mensen dat 2.0 8v vaak meer kunnen hebben dan 2.0 16v, maar dat zijn de roddels natuurlijk, en elke auto is anders.
Controleer goed of er geen troep in de koelvloeistof zit (koppakking) roest bij de wielkassen en tankdop. KM van Distrobutie-riem, banden zijn ook belangrijk en maak een goede testrit voordat je hem koopt.
Bij mijn aankoop had ik een bekeuring van 150 euro omdat de banden niet goed meer waren (1 week na aankoop) ik moest er meteen ook een nieuwe distrobutieriem opzetten omdat deze er al vele kilometers overheen zat.
Dus in 1 week al 800-1000 euro kwijt....
Een harde les, maar het is niet anders...
Ik hoor wel van veel mensen dat 2.0 8v vaak meer kunnen hebben dan 2.0 16v, maar dat zijn de roddels natuurlijk, en elke auto is anders.
Controleer goed of er geen troep in de koelvloeistof zit (koppakking) roest bij de wielkassen en tankdop. KM van Distrobutie-riem, banden zijn ook belangrijk en maak een goede testrit voordat je hem koopt.
Bij mijn aankoop had ik een bekeuring van 150 euro omdat de banden niet goed meer waren (1 week na aankoop) ik moest er meteen ook een nieuwe distrobutieriem opzetten omdat deze er al vele kilometers overheen zat.
Dus in 1 week al 800-1000 euro kwijt....
Een harde les, maar het is niet anders...
C20XE '94
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
nou zeg die vriend van je heeft je goed geholpen
Hoop voorje datje snel klaar bent met de problemen en datje binnekoort weer kan genieten van een goed lopende GSI!!
By the way
zijn er behalve marktplaats nog nuttige sites waar ik naar een GSI kan zoeken?
Hoop voorje datje snel klaar bent met de problemen en datje binnekoort weer kan genieten van een goed lopende GSI!!
By the way
zijn er behalve marktplaats nog nuttige sites waar ik naar een GSI kan zoeken?
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Check de opel forums gewoon, dan heb je de grootste kans dat je een liefhebbersauto vindt
MP blijft domein van handelaren enzo, daar is het risico gewoon groter dat je een 'kat in de zak' koopt.
MP blijft domein van handelaren enzo, daar is het risico gewoon groter dat je een 'kat in de zak' koopt.
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
Maar is het meestal zo, dat als je een auto vindt die qua uiterlijk verandert is (velgen, verlagen, sportuitlaat) dat er ook slecht mee omgegaan is?
Want ik persoonlijk hou wel van al die veranderingen en toch ben ik iemand die eeeerrrruuuggg goed met de auto omgaat.
Want ik persoonlijk hou wel van al die veranderingen en toch ben ik iemand die eeeerrrruuuggg goed met de auto omgaat.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Mad Driver schreef:Maar is het meestal zo, dat als je een auto vindt die qua uiterlijk verandert is (velgen, verlagen, sportuitlaat) dat er ook slecht mee omgegaan is?
Neuh, dat is ook niet waar, het is helaas wél zo, dat mensen die voor optische veranderingen gaan, vaak minder budget houden voor technisch onderhoud...
De ervaring leert, dat mensen die voor blingbling gaan, vaak in een bepaalde leeftijdscategorie zitten, en laten die nou nét wat minder te besteden hebben, en vaak aan het begin van hun autocarrière zitten, die kiezen dus eind van de maand voor die bumper ipv een nieuwe distributieset
Bedenk jezelf ook; dat de meeste mensen die een GOEDE GSi bezitten, vaak helemaal lyrisch van het ding zijn, en dat mensen die hun auto verkopen, dit vaak doen uit frustratie, omdat ie nu alwéér kapot is (waarom dan ????) en dat best aardig wat geld kan kosten, maar als je eenmaal de ellende weer onder controle hebt, heb je er gewoon een betrouwbare wereldauto aan
Het valt en staat allemaal met consequent onderhoud....
Laatst gewijzigd door Sounddragon op 12 jan 2007 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
tja..
toen ik mijn gsi kocht was het gewoon een strakke bak,was niets op aan te merken..en een paar maanden later begon me'n dak wat dof te worden en toen de moterkap en nu heb ik dus een 2 tone opc blauwe astra met matte moterkap en dak
is dus verkeerd gespoten,en toen is er krakilee (spel vouten voorbehouden) ontstaan
ach ja.. thats life
toen ik mijn gsi kocht was het gewoon een strakke bak,was niets op aan te merken..en een paar maanden later begon me'n dak wat dof te worden en toen de moterkap en nu heb ik dus een 2 tone opc blauwe astra met matte moterkap en dak
is dus verkeerd gespoten,en toen is er krakilee (spel vouten voorbehouden) ontstaan
ach ja.. thats life
astra gsi turbo
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Koop gewoon eentje die men al langer in het bezit heeft gehad.
Ding moet gewoon in 1 keer kloppen, als er direct geen grote kosten aan wilt hebben.
93/94 met 1.8 16V of 2.0 16V, 8 klepper zou leuk wezen als je maar 1000 euro te besteden hebt.
Anders koop zo'n auto, leg er direct een nieuwe distributie op incl. een grote beurt.
Want het kloppende hart moet wel goed wezen, als je het niet vertrouwd.
Onderhoud moet dus anders al verschaft wezen!
2.0 8V is dus NOGMAALS alleen maar borrelnootpraat, het berust puur op het onderhoud van de vorige eigenaren, en anders niet.
Dat domme gelul altijd...
Ding moet gewoon in 1 keer kloppen, als er direct geen grote kosten aan wilt hebben.
93/94 met 1.8 16V of 2.0 16V, 8 klepper zou leuk wezen als je maar 1000 euro te besteden hebt.
Anders koop zo'n auto, leg er direct een nieuwe distributie op incl. een grote beurt.
Want het kloppende hart moet wel goed wezen, als je het niet vertrouwd.
Onderhoud moet dus anders al verschaft wezen!
2.0 8V is dus NOGMAALS alleen maar borrelnootpraat, het berust puur op het onderhoud van de vorige eigenaren, en anders niet.
Dat domme gelul altijd...
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Met een beroerd onderhouden 8V kan je inderdaad net zo veel problemen hebben als met elke andere auto..
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
beter dat het niet uitmaakt ofje 8klepper of een 16v koopt.
zo heb ik namelijk meer keus
Ik heb € 2500 ongeveer te besteden.
Ik zal zoeken tot ik eentje vind die echt goed is, dan pas zal ik hem kopen.
zal met geduld aan het werk gaan.
moet alleen nog iemand vinde die inde buurt van maastricht woont zodat die met me mee kan kijken.
maar zover is het nog niet dus.
JW ik wacht wel
Heineken Minder dat je auto na paar maanden verf afging maar kvind je auto wel vet zoals die nu is dus geluk bij een ongeluk?
iedereen bedankt voor jullie reacties
greetz
zo heb ik namelijk meer keus
Ik heb € 2500 ongeveer te besteden.
Ik zal zoeken tot ik eentje vind die echt goed is, dan pas zal ik hem kopen.
zal met geduld aan het werk gaan.
moet alleen nog iemand vinde die inde buurt van maastricht woont zodat die met me mee kan kijken.
maar zover is het nog niet dus.
JW ik wacht wel
Heineken Minder dat je auto na paar maanden verf afging maar kvind je auto wel vet zoals die nu is dus geluk bij een ongeluk?
iedereen bedankt voor jullie reacties
greetz
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Laat je ook geen 8V aansmeren omdat 8 klepper motoren beter en sterker zijn dan 16v motoren, is dikke onzin. Enige wat je met een 16v hebt is dat de onderdelen iets meer kosten als je bijvoorbeeld een gescheurde kop hebt. Een motor moet je goed onderhouden, de mensen die zeggen dat 16v motoren zwak zijn en snel stuk gaan kunnen er geen betalen of onderhouden hun auto nooit.
Als je naar een 16v gaat kijken in koelvloeistof expantievat kijken of er drap en vettigheid in drijft. Als hij brandschoon is even in de koelslangen knijpen en als ze als een zachte banaan aanvoelen kan het zijn dat de koelslangen zijn aangetast door olie en dat het schone expantievat door de eigennaar schoon is gemaakt om de gescheurde kop te verdoezelen. En gewoon een van 94 opzoeken, zijn namelijk het minst roest gevoellig. Beter iets langer zoeken naar een goede dan later met de gebakken peren (wielranden) zitten.
Als je naar een 16v gaat kijken in koelvloeistof expantievat kijken of er drap en vettigheid in drijft. Als hij brandschoon is even in de koelslangen knijpen en als ze als een zachte banaan aanvoelen kan het zijn dat de koelslangen zijn aangetast door olie en dat het schone expantievat door de eigennaar schoon is gemaakt om de gescheurde kop te verdoezelen. En gewoon een van 94 opzoeken, zijn namelijk het minst roest gevoellig. Beter iets langer zoeken naar een goede dan later met de gebakken peren (wielranden) zitten.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
dankje jongens hier heb ik echt echt veel aan.
eerlijk gezegd verlang ik diep in mijn hart naar een 16 klepper
want die is net iets levendiger en autorijden gaat mij om het gevoel.
heerlijk om van de 75pk kadett over te gaan naar de 150pk gsi.
Op marktplaats heb ik een paar interessante gezien moet allen wachten tot de kadett verkocht is duurt lang !!
blijf posten jongens ik vind dit heerlijk en het lijdt me af want ik ben best ongeduldig
eerlijk gezegd verlang ik diep in mijn hart naar een 16 klepper
want die is net iets levendiger en autorijden gaat mij om het gevoel.
heerlijk om van de 75pk kadett over te gaan naar de 150pk gsi.
Op marktplaats heb ik een paar interessante gezien moet allen wachten tot de kadett verkocht is duurt lang !!
blijf posten jongens ik vind dit heerlijk en het lijdt me af want ik ben best ongeduldig
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9316
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Klopt helemaal, betrouwbaarheid van een 2.0 16V is bij goed onderhoud net zo groot als van een 2.0 8V!
Blijft dus alleen staan dat je kwa onderhoud voor de zaken die ik eerder noemde meer geld kwijt bent. En je verzekering wordt bij 110 kW (150 Pk) wel duurder dan bij 85 kW (115 Pk).
Blijft dus alleen staan dat je kwa onderhoud voor de zaken die ik eerder noemde meer geld kwijt bent. En je verzekering wordt bij 110 kW (150 Pk) wel duurder dan bij 85 kW (115 Pk).
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
Ja klopt de verzekering is duurder, maar wel te doen.
de 16v is tenslotte zuiniger alsje rustig rijdt, dus dat haalt het per maand wel in.
P.S.
ik heb iemand die interesse heeft in mijn kadett.
nu nog afwachten of hij het met mijn prijs eens is.
greetz
de 16v is tenslotte zuiniger alsje rustig rijdt, dus dat haalt het per maand wel in.
P.S.
ik heb iemand die interesse heeft in mijn kadett.
nu nog afwachten of hij het met mijn prijs eens is.
greetz
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
Ikzelf heb ook een 8V GSI gehad en nu een 16V GSI
die ook nog eens gechipt is, maar toch moet ik zeggen
dat een 8V bijlange na niet slecht loopt omdat die zogezegd
"maar" 115 pk heeft. Voor de 115pk die die heeft is
die toch heel rap voor mijn gevoel...
Keuze blijft aan jou..
Allebei aanraders
die ook nog eens gechipt is, maar toch moet ik zeggen
dat een 8V bijlange na niet slecht loopt omdat die zogezegd
"maar" 115 pk heeft. Voor de 115pk die die heeft is
die toch heel rap voor mijn gevoel...
Keuze blijft aan jou..
Allebei aanraders
Als je naast je schoenen loopt, krijg je vieze sokken...
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
Harde cijfers zullen er niet om liegen als het om prestaties gaat,
maar doordat een 8-klepper zijn maximum koppel al bij redelijk
weinig toeren beschikbaar heeft voelt deze vrij snel aan...
Ook doordat de 8V een kortere bak heeft(F16) is het een vrij
levendige auto..!!
maar doordat een 8-klepper zijn maximum koppel al bij redelijk
weinig toeren beschikbaar heeft voelt deze vrij snel aan...
Ook doordat de 8V een kortere bak heeft(F16) is het een vrij
levendige auto..!!
Als je naast je schoenen loopt, krijg je vieze sokken...
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
ah zoo
nja hoe dan ook top auto en ziet er ook nog vet uit
trouwens ik had toch verteld dat iemand interesse had in mijn kadett.
nja die wilde veel te weinig voor geven 550 euro.
ik wil er minstens 700 voor dus is het niet door gegaan.
moe werken, ben er weer na 10 uur
greets
nja hoe dan ook top auto en ziet er ook nog vet uit
trouwens ik had toch verteld dat iemand interesse had in mijn kadett.
nja die wilde veel te weinig voor geven 550 euro.
ik wil er minstens 700 voor dus is het niet door gegaan.
moe werken, ben er weer na 10 uur
greets
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Heb Marktplaats eens een beetje bekeken voor je.
Als ik een beetje jouw regio bekijk, dan je budget, enz.
http://auto.marktplaats.nl/opel/6509811 ... aciet.html
1994 = roestkwaal controleren, kan dus roestvrij wezen.
Wieldoppen zeggen zo 1,2,3 nog niets, maar wel vrij origineel.
Kenteken is idd origineel Nederlands, evt. bij een garage/instantie NAP check laten doen.
Laat men het onderhoud maar tevoorschijn halen.
Zoniet, dan weet je wat je met de rest van je budget kunt doen, investeren in onderhoud.
1.8 16v = betrouwbaar, zoals eerder genoemd.
Oftewel, lijkt mij een kijkje waard.
Meenemen voor 1600/1750 euro, dan heb je een goede koop.
Als ik een beetje jouw regio bekijk, dan je budget, enz.
http://auto.marktplaats.nl/opel/6509811 ... aciet.html
1994 = roestkwaal controleren, kan dus roestvrij wezen.
Wieldoppen zeggen zo 1,2,3 nog niets, maar wel vrij origineel.
Kenteken is idd origineel Nederlands, evt. bij een garage/instantie NAP check laten doen.
Laat men het onderhoud maar tevoorschijn halen.
Zoniet, dan weet je wat je met de rest van je budget kunt doen, investeren in onderhoud.
1.8 16v = betrouwbaar, zoals eerder genoemd.
Oftewel, lijkt mij een kijkje waard.
Meenemen voor 1600/1750 euro, dan heb je een goede koop.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"