Raad en advies nodig!!
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
Raad en advies nodig!!
Ik zal me eerst even voorstellen.
De naam is Mad Driver ik lees al een tijdje rond op de gezellige GSI forum.
Ben 20jaar en student.
Ik ben echt van plan om een GSI aan te schaffen allen 1 probleem, ouders.
Heb momenteel een kadett wat ik te koop heb staan. Als die verkocht is kan ik de gsi aanschaffen.
Maar mijn vader wil niet dat ik de kadett verkoop, omdat hij vindt dat deze auto geen veel problemen dus kosten met zich meebrengt en is bang dat ik een andere auto niet kan betalen.
nou ik heb een bijbaan een kan 300per maand aan de auto besteden.
vinden jullie dit genoeg om een gsi te kunnen houden?
ik zou om de zoveel tijd ook paar hondert in onderhoud kunnen steken als het maar niet maandelijk is zegma.
rij gemiddeld 300km per week en de verzekering en belasting samen gaat me 100per maand kosten.
dus nog 200 over voor benzine en kleine reparaties.
Denken jullie dat ik een gsi kan kopen en onderhouden of niet?
dat wil ik graag weten zodat ik me eindelijk kan besluiten wat ik ga doen.
want ik heb een half jaar lang hard gewerkt om het geld bij elkaar te krijgen voor de auto nu is het zover krijgk dit.
graag tips en meningen
alvast bedankt
groetjes
De naam is Mad Driver ik lees al een tijdje rond op de gezellige GSI forum.
Ben 20jaar en student.
Ik ben echt van plan om een GSI aan te schaffen allen 1 probleem, ouders.
Heb momenteel een kadett wat ik te koop heb staan. Als die verkocht is kan ik de gsi aanschaffen.
Maar mijn vader wil niet dat ik de kadett verkoop, omdat hij vindt dat deze auto geen veel problemen dus kosten met zich meebrengt en is bang dat ik een andere auto niet kan betalen.
nou ik heb een bijbaan een kan 300per maand aan de auto besteden.
vinden jullie dit genoeg om een gsi te kunnen houden?
ik zou om de zoveel tijd ook paar hondert in onderhoud kunnen steken als het maar niet maandelijk is zegma.
rij gemiddeld 300km per week en de verzekering en belasting samen gaat me 100per maand kosten.
dus nog 200 over voor benzine en kleine reparaties.
Denken jullie dat ik een gsi kan kopen en onderhouden of niet?
dat wil ik graag weten zodat ik me eindelijk kan besluiten wat ik ga doen.
want ik heb een half jaar lang hard gewerkt om het geld bij elkaar te krijgen voor de auto nu is het zover krijgk dit.
graag tips en meningen
alvast bedankt
groetjes
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Moet zeker wel lukken.
MAAR dan moet het geld wel worden gestoken in fatsoenlijk onderhoud en niet in bumpers enzo.
Bij normaal GOED onderhoud zul je weinig problemen krijgen en zorg voor een nette zo standaard mogelijke GSi.
Kwa kosten zal even iemand anders moeten reageren, Ik heb alles voor weinig
MAAR dan moet het geld wel worden gestoken in fatsoenlijk onderhoud en niet in bumpers enzo.
Bij normaal GOED onderhoud zul je weinig problemen krijgen en zorg voor een nette zo standaard mogelijke GSi.
Kwa kosten zal even iemand anders moeten reageren, Ik heb alles voor weinig
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
ik
ik ben ook student en kan me gsi ook goed betalen ik ben voor verzekering + belasting +- 50 in de maand kwijt ( mamama)
als je beetje zelf dingen kan is het goed te betalen. ik bedoel een grote beurt kost bij een garage al gauw 150 euro(????). terwijl je voor 50 euro ook klaar kan zijn als je het zelf doet.
dan heb je af en toe nog pakkingje hier en slangetje daar maar dat vind ik ook de kosten niet. bij mij gaat duidelijk het meeste geld in benzine zitten. maar ik rij dan ook minimaal 400 in de week. ik heb een c18xe (ecotec) en rij gemiddeld 8.3/100 km (en rij altijd lekker door). ik denk dat een 2.0 8v of 2.0 16v al wel meer zuipt (?????)
denk dus dat 300 euro per maand goed tedoen is.
als je beetje zelf dingen kan is het goed te betalen. ik bedoel een grote beurt kost bij een garage al gauw 150 euro(????). terwijl je voor 50 euro ook klaar kan zijn als je het zelf doet.
dan heb je af en toe nog pakkingje hier en slangetje daar maar dat vind ik ook de kosten niet. bij mij gaat duidelijk het meeste geld in benzine zitten. maar ik rij dan ook minimaal 400 in de week. ik heb een c18xe (ecotec) en rij gemiddeld 8.3/100 km (en rij altijd lekker door). ik denk dat een 2.0 8v of 2.0 16v al wel meer zuipt (?????)
denk dus dat 300 euro per maand goed tedoen is.
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9321
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Hoi, Welkom.
Tof dat je de GSi ook zo'n coole wagen vindt!
Zoals Laagvlieger al aangeeft hoeft bij goed onderhoud een Astra GSi je zeker niet meer te kosten dan een Kadett. Als je een 2.0 8V vindt met de carrosserie in goede staat en een beetje goed behandelde motor kun je heel lang en relatief goedkoop rijden. Die onderdelen zijn vaak iets goedkoper dan een 16V (Denk bijvoorbeeld aan het vervangen van distributieriem, uitlaatdempers e.d.)
Kwa brandstofkosten ontlopen de drie motoren elkaar niet veel. Volgens de fabriek is de 2 liter 16V het zuinigst, gevolgd door de 1.8 16V en daarna de 2.0 8V.
Verzekering zou je op jouw leeftijd moeten inschatten op +/- 850 euro per jaar voor alleen WA. WA+ (Ook diefstal, inbraak en glasschade verzekerd) zal op 200 euro per jaar meer uitkomen.
Belangrijkst is dat je iemand met kennis van de auto's meeneemt bij aanschaf van de wagen.
Succes met zoeken!
Tof dat je de GSi ook zo'n coole wagen vindt!
Zoals Laagvlieger al aangeeft hoeft bij goed onderhoud een Astra GSi je zeker niet meer te kosten dan een Kadett. Als je een 2.0 8V vindt met de carrosserie in goede staat en een beetje goed behandelde motor kun je heel lang en relatief goedkoop rijden. Die onderdelen zijn vaak iets goedkoper dan een 16V (Denk bijvoorbeeld aan het vervangen van distributieriem, uitlaatdempers e.d.)
Kwa brandstofkosten ontlopen de drie motoren elkaar niet veel. Volgens de fabriek is de 2 liter 16V het zuinigst, gevolgd door de 1.8 16V en daarna de 2.0 8V.
Verzekering zou je op jouw leeftijd moeten inschatten op +/- 850 euro per jaar voor alleen WA. WA+ (Ook diefstal, inbraak en glasschade verzekerd) zal op 200 euro per jaar meer uitkomen.
Belangrijkst is dat je iemand met kennis van de auto's meeneemt bij aanschaf van de wagen.
Succes met zoeken!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
zoiets had ik al gedacht ja.Op zn moeders naam denk ik
Ik ga mijn auto op mijn broers naam zetten. hij is namelijk 3 jaartjes ouder en scheelt weer wat in centjes.
Maar goed ik zal jullie advies opvolgen en op zoek gaan naar en 8v zodra mijn kadett de deur uit is.
iedereen bedankt voor jullie reacties en ik zal me nog officieel voorstellen in de stel je voor topic als ik mn gsi heb.
greetz
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Een Astra 2 liter 8V is technisch zo goed als exact hetzelfde als een Kadett
Let wel op ROEST als je hem gaat aanschaffen, reparatie daarvan kost ernstig veel geld
Let wel op ROEST als je hem gaat aanschaffen, reparatie daarvan kost ernstig veel geld
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- jeffrey c20let
- forum-gebruiker
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 28 dec 2003 02:58
- Locatie: waddinxveen
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
En vanaf de 2e helft 94 roesten ze minder
Vanaf 2e helft '95/ begin '96 heb je het 'nieuwe model' dus zonder luchthappers en andere ('normale') bumpers. maar hier zijn ook weer uitzondering op, zgn 'tussenmodellen'
Vanaf 2e helft '95/ begin '96 heb je het 'nieuwe model' dus zonder luchthappers en andere ('normale') bumpers. maar hier zijn ook weer uitzondering op, zgn 'tussenmodellen'
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
Ja dit heb ik al uit het forum kunnen uithalen, ik zal hiermee goed opletten. nog tips hoe je het beste kunt achterhalen of er onzichtbare roest is??Let wel op ROEST als je hem gaat aanschaffen, reparatie daarvan kost ernstig veel geld
En in wat voor prijs klasse wil jij een gsi zoeken ? voor 1000 euro koop je geen gsi die lage onderhouds kosten met zich mee brengt
Ik kan er 2000 tot maximaal 2800 aan uitgeven!!!
Ik denk dat ik idd eentje van 94 zal halen (al zijn er dan weinigen die de uiterlijk hebben wat ik mooi vind maar goed.
[/quote]ik rij zo ongeveer 350 a 400 km op een volle tank van €60..
dus dat gaat je gemiddeld €180,- per maand kosten..
Dat lukt me wel ik heb namelijk gerekend dat ik 200 per maand aan benzine kan besteden. 100 is genoeg voor belasting +verzekering dan hou ik wat geld over om eventuele reparaties om de zoveel tijd uit te voeren.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Als je gaat kijken liefst de auto op de brug, of even regelen dat je tijdens de proefrit ergens op de brug kan , goed onder de zijskirts koekeloeren naar de dorpels, en als je de achterklep open doet, zitten er aan de zijkanten van de kofferruimte luikjes daarin kan je met een zaklampje redelijk goed zien of er al roest bezig is in de schermen of de er al eens aan gelast is en zoja op er alleen randen of complete schermen in gegaan zijn..
Kijk tijdens een proefrit ook altijd even rond onder de motorkap, kijk in het koelvloeistoftankje of de koelvloeistof netjes helder is, en kijk of er geen witte drab op de onderkant oliedop zit als je hem erafdraait, dat kan evt wijzen op kop of koppakking problemen (vooral bij 16V)
Let ook op of je onderhoud kan 'zien' (nieuw oliefiltertje of zit ie er al 2 jaar op ????) snaren nieuw of in staat van ontbinding, vraag naar de staat van de distributie, dat zijn allemaal dingetjes waardoor je kunt afdingen als er wat op aan te merken valt
Het meest handige is om iemand die verstand heeft van Astra's mee te nemen als je ergens gaat kijken...
Kijk tijdens een proefrit ook altijd even rond onder de motorkap, kijk in het koelvloeistoftankje of de koelvloeistof netjes helder is, en kijk of er geen witte drab op de onderkant oliedop zit als je hem erafdraait, dat kan evt wijzen op kop of koppakking problemen (vooral bij 16V)
Let ook op of je onderhoud kan 'zien' (nieuw oliefiltertje of zit ie er al 2 jaar op ????) snaren nieuw of in staat van ontbinding, vraag naar de staat van de distributie, dat zijn allemaal dingetjes waardoor je kunt afdingen als er wat op aan te merken valt
Het meest handige is om iemand die verstand heeft van Astra's mee te nemen als je ergens gaat kijken...
Laatst gewijzigd door Sounddragon op 12 jan 2007 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
Hmm ja helaas ken ik niemand die verstand van astra's heeft.Het meest handige is om iemand die verstand heeft van Astra's mee te nemen als je ergens gaat kijken
mijn vader die heeft verstand van autos maar niet specifiek van astras (hij heeft zelf een vectra).
Nou als het zover is zal ik toch iemand moeten vinden want het laatste wat ik kan gebruiken is een verroeste auto
Ik neem aan dat het beter is als er complete schermen in zijn gegaan?en zoja op er alleen randen of complete schermen in gegaan zijn
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Hier op het forum zitten mensen zat die er verstand van hebben, tzt kan je altijd even een verzoekje planten, meestal valt dat wel te regelen...Mad Driver schreef:Hmm ja helaas ken ik niemand die verstand van astra's heeft.Het meest handige is om iemand die verstand heeft van Astra's mee te nemen als je ergens gaat kijken
mijn vader die heeft verstand van autos maar niet specifiek van astras (hij heeft zelf een vectra).
Nou als het zover is zal ik toch iemand moeten vinden want het laatste wat ik kan gebruiken is een verroeste auto
en zoja op er alleen randen of complete schermen in gegaan zijn
Ik neem aan dat het beter is als er complete schermen in zijn gegaan?
En ja, complete schermen is beter, sterker nog; dat is eigenlijk de enige goede manier, bij vervangen van alleen de randen kan het minder netjes gedaan zijn (goed erlangs kijken), en in veel gevallen komt de ellende dan later (1 á 2 jaar) weer terug....
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
Dat zou erg behulpzaam zijn idd.Hier op het forum zitten mensen zat die er verstand van hebben, tzt kan je altijd even een verzoekje planten, meestal valt dat wel te regelen...
Ik zal er idd een topic over openen als het zover is.
nu nog wachten tot de kadett verkocht is
Duurt me te lang
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Geduld is een schone zaak...
waar heb je hem te koop staan ???
waar heb je hem te koop staan ???
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
Geduld is een schone zaak
Hij staat te koop op marktplaats.
http://auto.marktplaats.nl/opel/6948536 ... 9a7363c95a
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Mooi man!
Ik had zelf ook als eerste auto een opel kadett... deze was heel mooi omgebouwd totdat ik een ongeluk kreeg...
Ik stond voor een afslag te wachten op tegemoetkomend verkeer toen er opeen een jonge jagende knul met bestelauto met 90 door de bocht kwam...
Vol gevat zonder enig te remmen, auto total loss ziekenwagen alles er bij.
Dus ja... Kadettje kwijt, heb duizenden euro's aan besteed en kreeg er (toch nog) 700 voor terug van de verzekering
Daarna heb ik zoals jij ook meteen een GSI aangeschaft
Helaas wel met veel problemen, ik ben blindelings van vertrouwen uit gegaan dat de auto goed was (van een vriend) maar ik ben nu na een aantal maanden nog steeds bezig met reparatie's
Op het moment al meer dan 2000 euro betaald aan reparatie's en de GSI kunnen kopen voor 850,-
Dus neem zeker iemand mee om de auto goed te bekijken, ik ben zelf die fout in gegaan, doe jij het niet
Success!
Ik had zelf ook als eerste auto een opel kadett... deze was heel mooi omgebouwd totdat ik een ongeluk kreeg...
Ik stond voor een afslag te wachten op tegemoetkomend verkeer toen er opeen een jonge jagende knul met bestelauto met 90 door de bocht kwam...
Vol gevat zonder enig te remmen, auto total loss ziekenwagen alles er bij.
Dus ja... Kadettje kwijt, heb duizenden euro's aan besteed en kreeg er (toch nog) 700 voor terug van de verzekering
Daarna heb ik zoals jij ook meteen een GSI aangeschaft
Helaas wel met veel problemen, ik ben blindelings van vertrouwen uit gegaan dat de auto goed was (van een vriend) maar ik ben nu na een aantal maanden nog steeds bezig met reparatie's
Op het moment al meer dan 2000 euro betaald aan reparatie's en de GSI kunnen kopen voor 850,-
Dus neem zeker iemand mee om de auto goed te bekijken, ik ben zelf die fout in gegaan, doe jij het niet
Success!
C20XE '94